Ga naar inhoud

dit is toch niet goed??


Aanbevolen berichten

Hee, Ik heb een vriendinnetje (14) en die zei gisteren tegen mij heel vrolijk dat ze paar weken geleden (2 ofzo) hun konijntje hebben laten dekken.

Kan dit wel in de 's zomer, is het nou niet te warm?

Ik zei al de gevolgen al tegen haar dat ze moeder dood kon gaan enzo...

Want ik wou dit eerst ook dolgraag maar toen ik kreeg te horen dat er zoveel gevolgen aan zaten heb ik het uit mijn kop gehaald.ZIJ DUS NIET!

dadelijk gaat haar nijn dood!

Wat moet ik tegen haar zeggen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n weer hoeft een konijntje niet eens zwanger te zijn om dood te gaan, dus het lijkt me wel dat ze een grotere kans heeft..

Geef haar ook maar de link van het BB-forum, want dat gaat wel noodzakelijk zijn!

Misschien kun je haar ook vertellen dat het niet zo verstandig is om zo maar ff een konijntje te laten dekken.. aangezien er al genoeg konijntjes in de opvang zitten te wachten op een mooie thuis. Of gaat ze al die konijntjes zelf houden?

Verder weet ik er natuurlijk niet veel van, dus misschien maar beter wachten op andere reacties :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan overmorgen op vakantie. en ik mag haar nijntje verzorgen!

Morgen middag kom ze haar brengen.( vind het wel heel dom dat ze haar eerst laten dekken en dan alsnog weg gaan :s)

Heb ergens gelezen dat je tussen de 10e en 17e dag kunt voelen of ze zwanger is.

Nou zou ik het wel eens willen voelen, om te kijken of ze echt zwanger is. Hoe doe ik dit en wat moet ik voelen?

wat ik niet hoop voor haar nijntje en voor haar ook niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet niet gaan voelen! dan kan je idd zoals bianca zegt de jongen beschadigen of zelfs doden. ik vind het trouwens ook dom van ze dat ze nu op vakantie gaan! ik hoop dat het goed blijft gaan met de moeder in spee. hoelang gaan ze op vakantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, Dan ga ik dat dus zeker niet doen.

Ik had haar nog gesproken via msn en ze wisten eerst ook nog niet dat ze weg gingen ofzo..

Heb ook al alles geregeld over de kosten stel dat er is gebeurt dat wij dan wel naar de da gaan (dat zouden hun niet doen! het vorige konijn van haar was heel mager er ging best wel slecht mee en toen zei die moeder :"We kunnen beter het geld besparen voor het nieuwe konijn" (dus ze gingen NIET naar de DA) En sorry hoor, maar dat vind ik echt niet normaal!) Maar haar nijntje kom vanmiddag.

Owja, ik had nog gevraagt hoelang ze nou precies zwanger was, en dat wordt aanstaande zaterdag dan 3 weken.

@ margot ze gaan 2 weekjes weg naar tukije.

Nog iemand tips al het zover is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker handig, reken er dan maar op dat als ze zwanger is dat je ipv 2 weken voor haar zorgen dat wel 4 weken is, want de dame in kwestie mag de eerste weken niet verplaatst worden.

Verder rustige plek, voldoende stro en in de gaten houden. Hoe oud was het konijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze zijn iig niet erg begaan met het nijntje, bewust laten dekken en dan als ze uitgerekend is op vakantie gaan.

Sorry hoor maar zouden zulke mensen wel dieren moeten hebben??

En dan die reactie van de moeder niet naar de DA gaan want dan kan ze geld besparen voor een nieuw konijn.

Kan hier zo kwaad om worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet de enigste,ik was erbij toen ze dat zei!

Het nijntje is inmiddels al gearriveerd. moet ik extra voeren of is dit niet nodig, ik dacht dit namelijk gelzen te hebben dat ze na de 2e week het dubbele moesten ofzo. heb namelijk al veel gelezen als ze nou echt zwanger is, dan moet ik er wel iets van weten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is ze bij jou en doe jij wel alles voor haar om het haar zo goed mogelijk te maken! ;) je kan volgens mij wel iets meer eten geven maar precies weet ik dat niet. wat ik wel weet is dat je witlof kan gaan voeren, dit stimuleert de melkproductie. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dan zal ik morgen witlof gaan halen voor haar. We hebben het hokje zo staan dat ze heledag in de schaduw staat. had haar net ff loslopen en dan rent ze keihard! denk niet dat dit eht bepaald goed voor de kleintje is dus heb haar maar weer terug in het hokje gezet. ze krast ook telkens in het hok, want dat hoor in omdat de deur open staat :P had ook ergens gelezen dat dat kon zijn dat ze meer nestmateriaal wou hebben, heb er al extra veel stro in gegooit. Maar kan er niets ernstig gebeuren als ze moet bevallen en het is 30 oC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even... dus begrijp ik nou goed dat ze het konijn laten dekken en vervolgens op vakantie gaan net als het uitgerekend is en dan jou (ik neem aan dat je nog een tiener bent) in je eentje met de bevalling laten zitten???!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het konijn is ook nog eens vrij jong voor een zwangerschap.

Erg om te lezen.

Eigenlijk zou ik dit hele topic voor haar uitprinten, ook al zal ze dan wel boos op jou worden.

*het konijn is te jong

*het is te warm

*ze gaat op vakantie

*ze heeft geen plek voor de jongen, en ook nog geen nieuwe huisjes

*ze heeft geen verstand van konijnen

*waar zijn de ouders? Het is hun verandwoordelijkheid.

Heeft ze geld voor de dierenarts achter gelaten? Of heeft ze geld voor de dierenarts als het mis gaat?

GOed dat jij hier gekomen bent! Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, Dan ga ik dat dus zeker niet doen.

Ik had haar nog gesproken via msn en ze wisten eerst ook nog niet dat ze weg gingen ofzo..

Heb ook al alles geregeld over de kosten stel dat er is gebeurt dat wij dan wel naar de da gaan (dat zouden hun niet doen! het vorige konijn van haar was heel mager er ging best wel slecht mee en toen zei die moeder :"We kunnen beter het geld besparen voor het nieuwe konijn" (dus ze gingen NIET naar de DA) En sorry hoor, maar dat vind ik echt niet normaal!) Maar haar nijntje kom vanmiddag.

Owja, ik had nog gevraagt hoelang ze nou precies zwanger was, en dat wordt aanstaande zaterdag dan 3 weken.

@ margot ze gaan 2 weekjes weg naar tukije.

Nog iemand tips al het zover is?

dat beteknt dus dat ze gaat bevallen wanneer ze bij jouw zit.

en dan zitten de jongen nog eens 3 weken in het nest als ze het wel al overleven. dan komen hun dus terug van vakantie en willen ze haar natuurlijk terug. dat kan echt niet hoor je mag het hok dan niet eens verplaatsen.

en die reactie van haar moeder vind ik al helemaal niet kunnen. elk konijn heeft toch recht op de nodige verzorging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ze heeft geen geld achtergelaten maar heb het wel met haar er over gehad dat als er iets niet goed was wij naar de da gingen, en hun dat dan natuurlijk wel terugbetaalde. en dat was allemaal goed.

Ik ga vanmiddag witlof halen voor de melkproductie maar dit moet ik dan toch opbouwen omdat ze dat nooit heeft gehad?

ja wel opbouwen idd.

eerste dag 1 blaadje 2de dag kan je al 2 blaadjes doen. zoalng ze geen diaree krijgt tenminste en dan zo steeds wat meer erbij.

zo heb ik dat tenminsdte gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zij doen, is een dier medische zorg onthouden als het dat nodig heeft en dat is strafbaar. Ik hoop dat ze wel zo eerlijk zijn om het eventuele geld dat jullie bij de DA uit moeten geven, ook echt terugbetalen.

Je begint inderdaad rustig, met een klein stukje, en dat bouw je langzaam op. Heeft ze ooit wel eens groente gehad of helemaal niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog helemaal nooit groente heeft gehad dan beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel en echt niet meer! Goed de keutels in de gaten houden en als ze plakpoep of diarree krijgt weer ophouden. Als de keutels normaal zijn dan de tweede dag twee stukjes, etc.

Ben blij dat het konijntje jou heeft! Wat zeggen jouw ouders hier eigenlijk van? Want die zijn weer verantwoordelijk voor jou, dus die zitten ook ineens met een konijn wat gaat bevallen!

Ik waarschuw je wel even dat het kan zijn dat niet alle jongen het overleven. Dat komt helaas voor bij konijnenbevallingen en dit konijn zit niet echt in een ideale situatie. Dus misschien toch fijn als je ouders ook een beetje helpen zodat je iemand hebt die de eventuele dode kleintjes uit het nest kan verwijderen als jij dat niet durft.

Misschien kun je wat advies en hulp op afstand vragen in het 'oeps-nestjes' forum? Want dit is wel geen oeps-nestje, maar voor jou wel, want jij hebt hier niet voor gekozen, maar je wel opgeworpen als redder in nood, dus ik denk dat je daar wel wat aan zou kunnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .