Ga naar inhoud

Selective Mature Rabbit


Aanbevolen berichten

Ik heb enkele zakken in huis....en vergelijk de mature met de normale selective....

Wat schetst mijn verbazing?

Mature heeft meer toevoeging van vitamine C ?

Dit zit niet in de gewone ss

Daar naast heeft ie wel meer vezels....en eiwit is minder.

In mijn beleving heeft een konijn geen meer waarde aan meer vitamine c......

Dan dat ie al krijgt.

Weten jullie hier iets meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed inderdaad dat het ook is voor mensen die geen groenvoer geven, aangezien een konijn wel een deel van de vitamine c uit groenvoer haalt. Daarbij zijn de andere vitaminen in de mature-versie hoger dan die in de normale versie.

Ze krijgen hier een klein beetje gemixed door de gewone versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier een klein beetje gemixed door de gewone versie.

Dat is een goed idee! Nog nooit overna gedacht. Had de mature vooral voor Martin ivm tandproblemen, maar heb nu twee jonge nijntjes, dus zit er aan te denken weer over te gaan op de gewone ss. (Scheelt toch in de prijs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hier het koppeltje Tobias en Binky de mature. De toegevoegde vitamine C en overige toegevoegde vitamines is volgens mij voor een goede weerstand en omdat het een positief effect heeft op de spijsvertering.

Houd er rekening mee dat de voedingsanalyse is hoeveel vitamine C er in voer gestopt is, maar dat dit eigenlijk maar korte tijd in het voer blijft zitten. Als je de zak open maakt zal er dus redelijk wat in zitten, maar veel vitamines gaan uit het voer als de zak langer open staat.

Vitamine C is niet schadelijk voor een konijn. Ze krijgen het normaal ook gewoon binnen met voeding en groenvoer. Omdat een konijn in het lichaam zelf ook vitamine C aanmaakt, moet een teveel worden afgebroken. Je kunt dit vergelijken met het drinken van alcohol bij mensen. Als je af en toe een glaasje wijn drinkt, kan je lichaam dit prima verwerken. Tegenwoordig zijn er zelfs onderzoeken die uitwijzen dat dat ook gezond is in die mate. Pas als je vaak en veel drinkt, dan is het echt schadelijk. Zo werkt vitamine C bij konijnen ongeveer ook. Alleen in de hoeveelheden zoals het in caviavoer bijvoorbeeld zit, dan is het op langere termijn wel schadelijk, het kan voor opgezette nieren zorgen.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .