Ga naar inhoud

Konijntje


julija

Aanbevolen berichten

ja, ook ik heb zo'n lieve hupper in mijn tuin staan. Mijn mooie meid, Streepje (vanwege een grote witte streep op haar koppie) is inmiddels al weer vijf jaar oud.:(:(:(

maar nu.

dat lieve meisje, is echt heel erg eng mager.:O en dat is niet leuk. ik weet zeker dat ze niet ziek is ofzo, of dat haar tandjes niet okee zijn, maar ik maak me wel zorgen. haar hele ruggegraatje is voelbaar, zichtbaar, enzo. niet okee.

heelleeeep, give me some tips!!!!

love, julija:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 jaar is nog lang niet oud voor een konijn hoor ;)

Hoe veel biks geef je en welke biks?

Eet ze ook hooi?

Enig idee hoeveel ze is afgevallen? Anders is het handig om haar te wegen dan kun je het goed in de gaten houden.

Merk je iets raars aan haar? Bijvoorbeeld dat ze de biks langer laat liggen? Of stiller is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste en vooral belangrijkste tip die ik jou kan geven is, ga naar de DA! Het is heel goed mogelijk dat ze haken op haar kiesjes heeft, waardoor ze niet goed meer kan eten of er is iets met haar darmen. Of ze geen haken heeft kun jij niet zeker weten, want dit kun je namelijk zelf niet zien.

Daarnaast is het handig om je konijntje te wegen, zodat je daarop haar hoeveelheid droogvoer (biks) op kan afstemmen. Voor normale biks geld 20-25 gram per kilogram lichaamsgewicht, voor SS is dit 10-15 gram per kilogram lichaamsgewicht. Dit is niet een hoeveelheid die je perse moet volgen en het is niet de perfecte manier van voeren, maar wel een erg goede richtlijn. Hou altijd in de gaten of ze aankomt, afvalt of op gewicht blijft.

Geef je haar ook nog groenvoer? Mocht ze niet willen eten, peterselie (dacht ik) is eetlustopwekkend en zou je dus eens kunnen proberen. Verder moet ze altijd hooi tot haar beschikking hebben, eet ze dit nog? Hoe zijn haar keutels? Drinkt ze wel voldoende?

Maar ga eerst naar een DA (liefst konijnkundig) voor je zelf gaat aanrommelen.

aangepast door Flitzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal bij Flitzer en Amatjuh aan, vijf jaar is niet oud en je moet hier echt mee naar de dierenarts. Zo zeker kun je niet weten of ze niet ziek is en of haar kiezen in orde is, tenzij je al bij een goede dierenarts bent geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

liever 1 x teveel naar de DA dan te weinig,

gewichtsverlies is niet normaal, dus zou je toch denken dat ze iets onder de leden heeft,

je zegt zeker te zijn dat ze niet ziek is, maar misschien heeft ze wel iets wat jij met het blote oog niet kan zien. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en direct naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .