Ga naar inhoud

Welke klimmende plant niet giftig voor konijnen?


Nane

Aanbevolen berichten

Wij hebben een schutting waar het hok met ren tegenaan staat. Wij willen over een tijdje een nieuwe schutting en daartegen een klimmende plant. Wie weet er iets vergelijkbaars met kamperfoelie, passiebloem is, wat veilig is als ze er eens een blaadje vanaf weten te snoepen?

aangepast door Nane
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klimrozen heb ik er al heel veel van aan de andere kant. Maar dat is wel een optie idd. Druiven wil ik ook, maar weer op een andere plek in de tuin waar de nijnen weer niet kunnen staan. Lastig! Maar misschien komen er nog ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat schijnt wel enorm te woekeren, daarom heb ik daar niet voor gekozen.

en ik vind het niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak ;)

onze buren hebben een klimhortensia en die woekert ook enorm, wat heel vervelend is, want onze nijnen mogen daar niet van eten, maar het is bijna niet bij te houden voor mij zo snel als het groeit.

dus denk ook aan je buren als je voor bruidssluier kiest ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind bruidssluier niet woekeren, maar dat is vast ook persoonlijk, je moet het wel regelmatig snoeien want het is een enthousiaste groeier. Maar de takjes zijn dan weer zo dun en de plant zo resistent dat je nog mag snoeien met een botte schaar met je ogen dicht, en nog zal je plant het overleven. Ja, het mag gezegd: ik ben fan van bruidssluier. Zeker als ze in bloei staan. Mooie witte bloementrossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O die bruidssluier vind ik wel erg mooi! Dat gaat hem wel worden denk ik. Wat betreft het woekeren; dat vind ik helemaal niet erg, juist fijn in dit geval. En mijn buuf zal er ook blij mee zijn, die houd helemaaaaaaaaaaal niet van tuinieren maar wel van bloemen, dus die vind alles prima, lekker makkelijk! En ik kan heeeel goed met haar opschieten dus dat komt helemaal in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .