Ga naar inhoud

Bolletje heeft klitten onder zijn kin.


Aanbevolen berichten

Bolletje (kortharig konijn, zie foto's) heeft klitten onder zijn kin en het begint ook al een beetje te vilten. Het is niet echt veel.

Als hij groente eet wordt het nat daar onder en blijkbaar maakt hij zich daarna niet goed droog, is ook wel wat lastig onder zijn kin.

Mijn vraag is wat moet ik hieraan doen. Heb al geprobeerd of hij de tonteuze eng vond, maar dat ding maakt echt te veel lawaai en daar wordt hij erg bang van.

Hem oppakken gaat ook niet makkelijk.

Zou het misschien vanzelf weggaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanzelf gaat het niet weg. Je kan de klitten het beste proberen weg te knippen. Soms helpt het om iets lekkers boven hun neus te houden. Dan gaat het koppie omhoog en kan je snel knippen. Wel handig om dat met zijn tweeen te doen natuurlijk.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klitten die vanzelf weggaan, dat zou nog eens een uitvinding zijn.

(Ben hondenkapper en spendeer dus hele dagen aan het verwijderen van klitten.

Je moest eens weten hoeveel mensen denken dat klitten vanzelf weggaan als ze ze maar lang genoeg negeren.)

Nee, die klitten gaan niet vanzelf weg, best is die weg te knippen.

Je kan ze uitborstelen, maar veel kans dat je je konijn pijn doet en dat hij dan nooit meer gekamd wil worden.

Tondeuze is een goede oplossing, veiliger dan een schaar, maar dan moet je je konijn er wel aan laten wennen, want anders is het paniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kammen lukt idd niet meer, daar zijn de klitten te erg voor. Dus knippen is de enige oplossing, want de tondeuze daar zal

hij zeker van in paniek raken.

Eten boven zijn neus houden en dan snel knippen zal ook niet werken, want als ik ging kijken en voelen hoe erg het onder zijn

kin was, sprong hij snel weg. Hij vindt het erg naar om onder zijn kin aangeraakt te worden. (misschien een gevoelige plek?)

Hem vast houden en dan eten boven zijn neus houden is te proberen, maar normaal gesproken gaat hij niet meer eten als

je iets bij hem doet wat hij niet leuk vindt.

Het zal een hele klus worden om het voor elkaar te krijgen, waarom zijn nijnen zo eigenwijs, hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad even met zijn tweeen wegknippen. Ik doe het zelf alleen, maar daar moet je even handigheid in krijgen. Ik doe mijn wijsvinger onder de kin en mijn duim op het koppie en duw met mijn wijsvinger het koppie iets omhoog.

Als je bang bent om in de huid te knippen kun je je vingers net onder de klit klemmen, je vingers dus op de huid en dan boven je vingers (net onder de klit) knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .