Ga naar inhoud

1 of 2 keer per dag voeren?


peaches

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen krijgen twee keer per dag eten: 's morgens en 's avonds.

Ik heb het idee dat mijn konijnen (met name de mannen) altijd honger hebben.

De moeder (Annie) zit in haar eentje in een hok en die krijgt van mij te veel eten. Ze eet niet altijd alles op. 's Avonds eet ze meer, dan 's morgens, dus dat pas ik ook een beetje aan: 's morgens krijgt ze dus minder.

Mijn konijnen (de mannen) zijn nog in de groei, dus die mogen wat meer eten, heb ik begrepen.

Ze moeten binnenkort naar de dierenarts voor entingen en algehele check en dan worden ze ook gewogen. Dan weet ik gelijk hoeveel ik ze dan mag gaan geven. Dan geef ik sowieso alnog iets meer dan mag, want ze zijn met z'n vieren en moeten het 'eerlijk' verdelen (hoe leg je dat uit aan konijnen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze s'morgens 2/3 van hun biks en al hun groente. Biks krijgen ze netjes in hun bakje, groente ligt door de ren verspreid.

S'avonds krijgen ze nog een handje biks door de kooi gestrooid. Vaak nog een boterhammetje of wat extra groente als ik veel heb. Of wat gras of onkruid ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen twee keer per dag eten: 's morgens en 's avonds.

Ik heb het idee dat mijn konijnen (met name de mannen) altijd honger hebben.

De moeder (Annie) zit in haar eentje in een hok en die krijgt van mij te veel eten. Ze eet niet altijd alles op. 's Avonds eet ze meer, dan 's morgens, dus dat pas ik ook een beetje aan: 's morgens krijgt ze dus minder.

Mijn konijnen (de mannen) zijn nog in de groei, dus die mogen wat meer eten, heb ik begrepen.

Ze moeten binnenkort naar de dierenarts voor entingen en algehele check en dan worden ze ook gewogen. Dan weet ik gelijk hoeveel ik ze dan mag gaan geven. Dan geef ik sowieso alnog iets meer dan mag, want ze zijn met z'n vieren en moeten het 'eerlijk' verdelen (hoe leg je dat uit aan konijnen?)

Je mag ze pas naar gewicht gaan voeren als ze uitgegroeit zijn hè.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Vlaamse reus is nog erg jong dus komt het niet zo nauw qua hoeveelheid, mag ongeveer 200 gram per dag, maar omdat hij een grote schaal groente per dag eet, eet hij niet zo veel biks. In de ochtend krijgt hij ongeveer 100 gram biks en in de avonds een schaal groente, meestal ligt er dan nog wel biks.. Verder krijgt hij onbeperkt hooi van de boer en tussendoor loopt hij los in de tuin en eet daar ook nog wel es wat, of hij krijgt nog een stuk appel of wortel of banaan..

Wegen doe ik ook op de keukeweegschaal met daarop een afwasteil.. alleen mijn wegschaal gaat maar tot 4 kilo X-D nog een paar weken dus en daarna maar op de gewone...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Dennis kan continu brojes eten van het merk Selective de groene verpakking, dat is een vaste brok die ge-adviseerd is door de dierenarts.

Ik vul z'n bakje één keer per dag en 24 uur later kan ik weer bij vullen. Hij eet zelf naar behoefte. En hooi eet hij ook heel veel en regelmatig krijgt hij verse groente. Ik zag hier ook soorten groente staan die Dennis nog niet krijgt, ik ga dat zeker uitproberen zoals paprika, tomaat, paar druiven (=fruit), ruccola en witlof. Ik koop de groente gewoon in de supermarkt.

Groetjes, Paula

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .