Ga naar inhoud

Korst binnenkant oor


Myrna

Aanbevolen berichten

Het viel me op dat Stamper met z'n kop loopt te schudden en aan zijn linkeroor loopt te krabben. Ik heb z'n oor gecontroleerd en het viel me op dat er een grote korst in z'n oor zit niet in de buurt van de gehoorgang maar op de oorschelp. Ik heb foto's gekeken op de site van Wilhelminapark, maar kon geen overeenkomst vinden.

Hij oogt verder gezond, eet goed en is actief. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik wil sowieso morgen even de DA bellen voor een afspraak om het na te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje gelig, ik kan pas woensdagochtend bij de DA terecht. Je kan bij ons alleen op afspraak terecht, vanavond zat hij al vol en morgen moet ik werken. Ik heb het vanavond gecontroleerd het ziet er rustiger uit dan gisteren en hij heeft ook niet zitten krabben. Nog even afwachten dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen andere DA waar je terecht kunt? Vreemd dat je dan pas mag komen, hoe moet dat dan als hij eens een spoedgeval heeft? Een DA zal zo nu en dan eens over moeten werken, onderdeel van zijn/haar vak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een spoedgeval moet je naar de dienstdoende dierenarts en dan kan het voorkomen dat je 20 Km moet rijden (en dat is niet leuk met een kat met een anafylactische shock :no:). Al denk ik dat ik dan maar naar DK Wilhelminapark rijdt, als m'n eigen dierenarts geen dienst heeft, dat is ook 20 Km.

Ik heb met de katten alle dierenartsen hier in de omgeving wel gezien en werd er niet erg vrolijk van over het algemeen...

Voor nu heb ik niet het idee dat het zo erg is, dat ik moest gaan staan op een afspraak of Stamper de stress van een autorit naar Utrecht moet bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch nog maar een keer in de lijst met konijn-kundige DA gekeken en er is er een in Driebergen, dat is hier dichtbij en deze heeft een inloopspreekuur. Morgen de afspraak maar afzeggen en 's avonds naar Driebergen. Dan kan Stamper daar ook gecastreerd worden, dat zou ik nu bij DK Wilhelminapark doen, aangezien onze DA dan op vakantie is, maar ik ga liever met alles naar dezelfde DA.

Alleen voel ik me schuldig als ik van DA overstap, stom hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja stom inderdaad, hoewel ik je wel begrijp. Ik heb ooit ook de beslissing genomen om van DA te wisselen, vond het niet leuk om mijn oude DA in te lichten, maar ben blij dat ik het wel gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit net ook al in een ander topic geschreven, dus het komt je mss bekend voor, maar houd alsjeblieft je konijnen goed in de gaten wanneer ze gewassen zijn. Twee van mijn vorige konijnen hadden ooit eens vlooien, en moesten daardoor in bad met een speciaal product. Ze reageerden zo heftig op dat product dat ze er bijna aan gestorven waren. De DA had dat 'nog nóóit meegemaakt', maar het had dus bijna twee van mijn nijnen het leven gekost. Het zal vast niet ook met de jouwe gebeuren, maar een gewaarschuwd mens is er twee waard, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even met de fokster gemaild en zij raadde aan om Stronghold te halen, helaas had ik ze toen al gewassen, maar het kan wel 2 wasbeurten schelen. Ik ben vandaag vrij, dus ik hou ze goed in de gaten, dank voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .