Ga naar inhoud

Heftige verstopping


Gast

Aanbevolen berichten

Goedeavond allemaal,

ik hoop dat er op dit late uur nog iemand is om me te helpen;)

Ik heb vanavond van mijn werk een konijntje meegenomen wat al 2(!) dagen niet heeft gekeuteld. Ik kon het hummeltje echt niet achterlaten, dus ik heb haar mee naar huis genomen. Ik voel in haar buik duidelijk keutels zitten. De buik zelf is niet opgezwollen, maar wel harde plekken van keutels. Dit is dus al 2 dagen aan de gang, en wonder boven wonder leeft ze nog steeds. Ze is redelijk alert en nieuwschierig. Ik heb haar vanavond op schoot gehouden en gemasseerd. Ik heb haar witlof aangeboden, en ze heeft een blaadje op. Er is wat water naar binnen gaan, maar ik weet niet precies hoeveel. Ze eet dus nog wat, en ik hoop dat dit een goed teken is. Wel plaste ze zojuist, en daar zat een doorzichtige, witte, gel-achig goedje in. Even voor ze begon te plassen kwam dit er ook al uit. Ik neem aan dat dit iets te maken heeft met de verstopping, maar is dit positief om negatief?! Ik bel morgenochtend even de dierenarts over hoe nu verder. Ik kan niet naar de DA toe, tenzij ik dit voor eigen rekening neem, een aangezien het een konijntje van mijn werk is ga ik eerst overleggen met mijn baas of zij het voor hun rekening nemen.

Ze is 7 weken. Arm klein konijntje....

Iemand, wat kan ik nu nog doen? En wat is de kans dat dit konijntje er nog bovenop komt?

Alvast bedankt, Eva

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Cindy, heel erg bedankt voor je hulp. Ik heb er net de pijnstiller ingestopt, en wat water er achteraan. Het is een 1 ml spuitje, en ze heeft er één op. Hoeveel water heeft ze nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat alles wat je erin krijgt aan water meegenomen is. Normaal drinkt een konijn rond de 150 ml, maar ik weet niet of dit bij baby's ook zo is..

Lijkt me wel een goed teken dat ze zelf de witlof nog eet.

Misschien wat olvarit verdunnen met water??

Hoe is haar temperatuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...we zijn de nacht doorgekomen, maar of het nou beter is...

Rond één uur voelde ik duidelijk gas borrelen als ik over haar buikje wreef, maar vanaf drie uur heb ik haar eigenlijk contstant hooi horen eten. Ze is nog steeds heel ondernemend een actief, dus we gaan door. Ik bel even de dierenarts voor medicijnen:)

Ik heb er vanacht nog 5 ml aan water ingespoten, zal bij de DA even vragen om een groter spuitje.

Bleuh..wat voel ik me beroerd zeg, lekker werken straks..:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb de dierenarts aan de lijn gehad, en die gaat even overleggen met de KKDA, ik wordt zo teruggebeld..

Oh mensekinderen, ik heb echt het gevoel dat mijn maaginhoud zometeen omhoog komt..:beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan om half 9 terecht met haar, dus ik ga inpakken:) Baas gebeld dat ik iets later komt, en ze vind het niet erg, bood zelfs direct aan de rekening te betalen, fijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan om half 9 terecht met haar, dus ik ga inpakken:) Baas gebeld dat ik iets later komt, en ze vind het niet erg, bood zelfs direct aan de rekening te betalen, fijn!!

Eva, wat goed van je dat je haar hebt meegenomen. :yes: En natuurlijk voel je je beroerd na een nacht niet slapen, maar dat gaat wel weer over als het beestje er straks doorheen is. Heel veel succes en sterkte met je patient.

En volgens mij is jouw baas ook niet de slechtste he? Fijn dat die er ook nog zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de DA heb ik de kleine thuisgebracht en ben meteen doorgegaan naar mijn werk. Ze heeft bij de DA een laxeermiddel van achteren naar binnen gespoten gekregen, maar dat heeft helaas niets geholpen. Ook heeft ze een darmonstpanner en pijnstiller gekregen+20 ml vocht.

Heb voor thuis ciceral meegekregen wat ik moest geven als er nog niets was als ik thuiskwam van mijn werk, En helaas..ik heb haar zojuist maar de druppels gegeven. Haar gedwongen wat peterselie te eten, straks ga ik kijken of er komkommer of witlof ingaat.

Spuit er zo nog wat lijnzaadolie in, werkt ook laxerend. Ben ik nu verkeerd bezig? Ik doe er alles aan om het daar wat eh..losser te krijgen.

Er zit één klomp ontlasting, met allemaal keuteltjes, dat is duidelijk te voelen. De verstopping zit voorin de darmen, net na de maag.

Voorlopig ga ik nog maar door met masseren en water geven. Het vreemde is dat ze wel de hele dag al door het huis stiert, en niet ineengedoken in een hoekje gaat zitten. Bij de DA was haar temperatuur te laag, was toen 36,5 graden. Zal het zo nog eens opmeten.

Heb het dapper uitgezeten op mn werk, asperientje genomen en heel hard mijn best gedaan niet over te geven. Zucht..slaap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Temperatuur is 36,3. Heb haar maar in het hok opgesloten en op een warmtekussentje en naast een kruikje gezet. Ze zoekt de warmte niet echt zelf op. Ze begon net wel aan de rucola, maar ze eet alleen de steeltjes:lol: Maar ik ben allang blij dat ik iets heb gevonden wat ze lekker vind.

Ik heb haar wat lijnzaadolie gegeven, en daarna gemasseerd. Hoelang duurt het voordat de lijnzaad in de darmen zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag maar waarom niet iets van cisaral of primerid? Of werkt lijnzaadolie anders?

Als ze iets eet moet het van binnen toch wel allemaal een beetje opschuiven naar de uitgang. Anders zou ze niet uit zich zelf eten want dan zit ze vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor thuis ciceral meegekregen wat ik moest geven als er nog niets was als ik thuiskwam van mijn werk, En helaas..ik heb haar zojuist maar de druppels gegeven. Haar gedwongen wat peterselie te eten, straks ga ik kijken of er komkommer of witlof ingaat.

Spuit er zo nog wat lijnzaadolie in, werkt ook laxerend. Ben ik nu verkeerd bezig? Ik doe er alles aan om het daar wat eh..losser te krijgen.

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je eroverheen hebt gelezen, maar ze heeft Ciceral gehad. Ik geloof dat cicerak vooral bedoeld is om de darmen te laten werken, en lijnzaadolie werkt vooral laxerend. Ik hoop dat die klont ontlasting op deze manier naar buiten kan glijden. Het heeft dus allebei een andere werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog helemaal niets...Vannacht heeft ze volgens mij zelf iets gedronken, maar ik was te laat om dat goed te kunnen zien;) Ik heb geen idee of ze uit zichzelf al drinkt. Ik blijf maar gewoon vocht toedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drinkt ze uit een bakje dan ipv een flesje? Misschien dat je met een spuit het aantal ml kun meten wat je erin doet en dan morgen kijken hoeveel er uit is?

Belangrijk is ook dat haar temp. omhoog gaat. Als de temp. laag is werken de darmen ook minder goed. Flessen vullen met warm water, handdoek opwarmen in de magnetron, snuggle safe..

Als het thuis niet lukt om de temp. omhoog te krijgen zal ze toch opgenomen moeten worden ben ik bang anders gaat ze het niet redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuggle safe heb ik helaas niet, maar er ligt al een kersenpittenzak en een fles in het hok. Ze drinkt uit een bakje ja. Is wel een goed idee om het aantal ml op te meten inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .