Ga naar inhoud

duimen jullie mee?


Leonie85

Aanbevolen berichten

normaal sprint Auke op zijn biks af, maar vanmorgen wilde meneer ineens niks eten.

hij bleef in het nachthokje zitten.

hij lag ook de hele tijd, maar wel languit, relax met zijn pootjes opzij.

ik heb hem toen even bekeken en zag dat hij erg in de rui was, ik heb hem toen geborsteld en er kwam heeeel veel uit.

heb hem in de gaten gehouden en vanmiddag even appart gezet, om hem nog beter in de gaten te houden.

hij at niks, dronk niet en zag ook geen keuteltjes.

ik dacht aan een verstopping door zijn haren die hij misschien heeeft binnengekregen tijdens het wassen, dus heb verse ananas gehaald en via een pipetje het sap naar binnen gespoten.

het viel me ook op dat hij met zijn achterpootje en kont lag te rillen alsof hij het koud had.

toen ben ik toch maar de da gebeld of ik langs kon komen, gelukkig kon ik gelijk terecht na mijn verhaal.

zij vond zijn buik een beetje opgeblazen en dacht aan gas.

hij heeft pijnstilling gehad en een darmwerkstimulerend middel.

omdat zijn huid niet op tijd terugsprong heeft de da ook nog vocht onder de huid toegediend met injectie.

ik heb hem nu gescheiden van zijn meisje maar wel gaas ertussen gelaten en ben aan het duimen dat ik straks een keuteltje zie.

ik ben hooithee aan het maken en ik vraag mij af; moet ik nog gaan dwangvoeren, of beter niet met gas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij vertikt het echt.

wil zelfs geen lekkere kruiden (peterselie, thijm, citroenmelisse, oregano) en zelfs appelboomblaadjes weigert hij.

hij heeft ook veel vocht onderhuids gekregen, maar heeft nog niet geplast.

volgens mij is zijn buik ook dikker, he verd****

masseren is gewoon richting uitgang wrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van konijnen.nl:

Het gemakkelijkst is het, wanneer uw konijn op uw schoot zit, met zijn rug in de holte van uw rechterarm en de snuit en poten wijzend in de richting van uw linkerarm. U houdt met uw rechterhand het konijn onder de voorpootjes ietwat rechtop, zodat het dier niet zo in elkaar zakt. U kunt nu makkelijk de buik op alle punten bereiken.

U masseert in deze positie steeds met uw linkerhand.

De kronkeldarm bevindt zich enigszins aan de rechterzijde van uw konijn, een klein stukje beneden de ribben, en vaak bevindt zich hierin het gas. Deze darm valt niet te masseren omdat hij in een kluwen gekronkeld zit. Leg de vingers van uw linkerhand over de buik heen op de rug en trek zachtjes richting buik om de kronkeldarmmassa wat te bewegen en zo het gas in beweging te zetten. Zet uw vingers iets meer naar voren en iets lager en masseer zacht omlaag richting lies en langs de lies verder omlaag. Vaak zult u dan gasbellen voelen bewegen of u hoort geborrel. Een gedeelte van de darm waar zich vaak veel gas ophoopt bevindt aan de linkerzijde in de lies, richting buik. Als er gas zit voelt u daar een langgerekte bult. Hier wordt zachtjes een klein stukje opwaarts (dus richting hoofd konijn) gemasseerd om de bellen omhoog te duwen. Daarna zet u uw vingers weer over de buik op de rug en herhaalt u de eerste handeling. Zo blijft u in een cirkel masseren.

Wil uw konijn beslist niet in deze houding, maar wel gemasseerd worden wanneer het voor u ligt, meestal in een ongemakkelijke houding, met de buik op de grond of op uw schoot, probeer dan vanaf de rugzijde van uw konijn bovengenoemde massagetechniek zo goed mogelijk na te bootsen.

http://konijnen.nl/ziekten/gasbuikmassage.htm

(Sorry, ik krijg het streepje er onder niet weg, maar op de bovenstaande link kun je de tekst ook lezen, zonder streepje..)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

vocht heeft hij per injectie gehad dus met een spuitje lijkt me niet nodig. Waar zit het gas? in de buik of in zn maag? bij gas in zn maag niet dwangvoeren! en zorg ook dat hij goed warm blijft. Bij gas is het moeilijk te voorspellen hoe het af gaat lopen. Ik ben Gijs er door kwijt geraakt, maar Max heb ik er door gekregen van het weekend, maar dit was nog maar een klein beetje gas in zn maagje.

masseer zijn buikje regelmatig maar wel voorzichtig. ook de darmstimulering is erg belangrijk! vooral vanacht is erg belangrijk. als hij vanacht doorkomt ben je een heel eind. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar verkijk je je op hoor Wupsie, een konijn drinkt minimaal 150 ml per dag en dat hebben ze bij de DA echt niet onder de huid gespoten zoveel. Hij moet wel degelijk extra vocht binnen krijgen, anders krijgt hij nog een verstopping in zn darmen (als hij dat al niet heeft..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeeeej ik zie keutels:party:

heeft het masseren toch gewerkt zo te zien.

net, echt net toen ik de da had gebeld nam hij een paar slokje water, daar heeft hij wel veel onder de huid gehad maar weet niet meer hoeveel, was een joekel van een spuit.

daarna heeft hij ook nog een paar slokjes water op.

nu hij gekeuteld heeft, zijn gelijk alle lekkere kruiden verschanst en de 10 brokjes ss zijn gelijk op, heb ook klein handje van de gewone biks gegeven.

hij is weer helemaal fief!:party:

zie alleen nog geen plas...

kan hij nu weer samen bij zijn meisje of kan ik ze beter nog even gescheiden houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super!!!!! Goed gedaan jochie!

ik zou toch nog even door gaan met masseren en de medicatie tot morgen ochtend. dan zit je in iedergeval vanacht niet als het toch mis gaat. en hij heeft waarschijnlijk ook pijnstilling gehad of niet? dit kan hem ook wat verdoven waardoor hi jzijn buikje niet zo voelt. maar ik hoop dat hij er door is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws!

Geen plas kan komen omdat hij wat uitgedroogd is. (zo'n grote spuit is 50 ml ;) )

Ik zou hem nog apart houden tot je zeker weet dat alles weer goed op gang is: zelfstandig eten, goede keutels, zelf drinken en gepast. En doorgaan met de pijnstilling en darmstimulerende middelen.

aangepast door Amatjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .