Ga naar inhoud

Doof, epilepsie?


Seara

Aanbevolen berichten

Nog een vraag over mijn witte mormel :P

Bij wit blauwogen kan doofheid en epilepsie voorkomen.

Nu is mijn konijn overwegend wit maar heeft twee grijze puntjes aan zijn oren, wat hem niet wit BO maakt maar bont BO.

Zijn ogen zijn trouwens niet heel blauw maar meer bruin met een blauwe waas.

Moet ik me nu ook zorgen maken om de epilepsie, en kan het mogelijk zijn dat hij doof is? (hoe kan ik dit testen?) Of komt dit alleen bij echte wit BO'en voor en omdat hij bont is kan dit niet?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het alleen bij echt wit BO´ers voor komt, maar doofheid kan je testen door in je vingers te knippen achter de oren van je konijn. als hij niet doof is dan bewegen zijn oren richting het geluid. als hij doof is dan gebeurd er niks. ook als je iets laat vallen wat een hard geluid maakt en je ziet niet dat hij met z´n oren beweegt of schrikt kan je zien of hij doof is. ik zal zo ff een filmpje toevoegen zodat je kan zien wat ik bedoel. dan zal ik het voor doen met mijn konijnen:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is met mijn andere konijn en die is al wat duidelijker, je ziet dat ze haar oortjes iets beweegt dat is op het moment dat ik in mijn vingers knip. het is trouwens niet altijd zo dat als ze niet met hun oren bewegen, ze dan doof zijn hoor. zoals in mijn eerdere filmpje, ze kunnen ook gewoon iets anders interesanter vinden.

th_Video-0013.jpg

http://s785.photobucket.com/albums/yy136/amargot/konijn/?action=view&current=Video-0013.mp4

deze is voor als het filmpje niet werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon je konijn zitten observeren in plaats van veel geluid gaan maken. Je merkt zelf snel genoeg of hij/zij reageert op wat hij ziet, ruikt of hoort. Zo heb ik ook een konijn die onwijs diep in slaap kan zijn, dan duurt het wel even voordat hij reageert, maar doof is hij niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is natuurlijk ook een goed idee! als hij met z´n oortjes draait enz dan is hij ook niet doof, want dan hoort hij wat en de oren draaien naar het geluid toe. zelf ben ik ook niet zo van heel hard geluid (van daar ook vinger knippen) omdat je ze daarmee vaak laat schrikken. dit zou ik alleen doen als je merkt dat hij niks doet met z´n oortjes (tijdens het observeren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .