Ga naar inhoud

Dropy Longontsteking?!


Linsjuh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zijn tanden en kiezen hadden meteen nagekeken moeten worden :o Ik weet niet of Dropy rustig is bij de DA, maar ze hebben bij Babbel (als uitzondering) zonder narcose en dergelijke zo'n klemmetje in zijn mond kunnen zetten om de boel na te kijken. Toen bleek hij dus beginnende haakjes te hebben. Hij at toen nog redelijk goed voor zijn doen. Zou ik dus toch zeker even laten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn tanden en kiezen hadden meteen nagekeken moeten worden :o Ik weet niet of Dropy rustig is bij de DA, maar ze hebben bij Babbel (als uitzondering) zonder narcose en dergelijke zo'n klemmetje in zijn mond kunnen zetten om de boel na te kijken. Toen bleek hij dus beginnende haakjes te hebben. Hij at toen nog redelijk goed voor zijn doen. Zou ik dus toch zeker even laten doen!

Dropy is niet zo heel ontspannen bij de DA

We hebben nu weer het medicijn gekregen weer 2x daag 1ml.. en een nieuwe potje van 10ml dus.. na deze "kuur" gaan we er weer langs..

Er is duidelijk verbetering te zien:) Hij begint al weer lekker binky's te maken, en voor me weg te rennen als ik met het medicijn eraan kom:lol:

@brc

ja? Hij at normaal, wel rustiger maar nog steeds even veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind persoonlijk toch echt dat er hier iets van gezegd mag worden.

Fijn dat de meesten zo meelevend reageren, maar ik vind de gang van zaken hier niet oké.

Linsey, je zit al een hele tijd hier op BB.

Ik ga er dan vanuit dat je de basisdingen over konijnen weet én dat je dus merkt wanneer je konijn ziek is.

Dat je 2 weken wacht om naar een DA te gaan, vind ik eigenlijk echt niet kunnen.

Dan mag je nog zoveel (loze) argumenten aanhalen, ik ben er zeker van dat als je eerlijk naar jezelf bent (én naar Dropy) je vast ergens een gaatje had kunnen vinden.

Dit gezegd zijnde. Ivm de diagnose. Daar heb ik sterk mijn twijfels over. De kans dat een konijn met een longontsteking 2 weken (met symptomen) nog leeft, is erg klein.

Je gaf hem in het begin amper een paar dagen om verschil te zien... Bij een longontsteking moet er vaak een tijdje gezocht worden naar een gepast AB.

En om je verder te helpen.

Is hij erg hard vermagerd? Dan zou je even moeten kijken hoe je hem iets sneller terug op gewicht krijgt (niet met ongezonde dingen natuurlijk) zodat hij zich ook daardoor iets sterker voelt.

Ivm de groenten en zijn diarree. Als je deze rustig opbouwt (en kijkt of hij goed reageert) zijn er volgens mij best groentensoorten waar hij tegen kan.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje,

we zijn nu dus met het 2de potje van het medicijn bezig.

Donderdag second opinion gehad. En ze vond het allemaal beter klinken, ze heeft gelijk naar zijn achterwerk en tanden gekeken:) Niks aan de hand allemaal netjes en schoon;)

Alleen heeft Dropy nu ook een of andere mijt.. hij had ze waarschijnlijk al bij zich maar is het nu tot grote plotselinge uiting gekomen door zijn lage weerstand..

Dus nu heeft die veel haar uitval, schilfers en soms bloedende schilver stukken.. Ik heb dit pas dinsdagavond ontdekt. eerder niet, terwijl ik hem vorige week nog lekker geborsteld had. en wou dinsdag zijn medicijn geven en zit hem lekker te kriebelen en er kwamen ineens hele plukken haar mee...

Nu hebben we pipetjes er voor gekregen. Dreamer krijgt het gelijk ook. Normaal worden de konijnen gewassen maar dit kan bij Dropy niet omdat zich dus al niet opperste best voelt.

Verder gaat het steeds beter met Dropy:D Dit is alleen weer een tegenvaller:s

Het zware ademen is voorbij:D En hij was bij de vorige afspraak 3,2kilo en donderdag was die 3,4kilo:D toch weer 0,2 kilo erbij:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De da belde net op om te vragen hoe het gaat met Dropy

Ik vertelde dat zich weer top voelt. nog beter dan donderdag. En we mogen stoppen met het medicijn te geven:)

Nu nog afwachten van de mijt:s Verder is echt te zien dat het beter gaat. Hij rent al weer lekker rond. En hij vliegt weer op zijn eten af als mijn kleine Dropy:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is hij nog erger achteruit gegaan:(

Hij is nu helemaal slap en heeft een hele boel kale plekken... en hij reageert bijna nergens meer op, zelfs niet op mij,mijn moeder of de hond...

Gisteravond hem op schoot gehad.. en er zat totaal geen leven meer in.. daarom heb ik toch besloten mijn lieverdje vanavond in te laten slapen... hoeveel pijn het mij ook doet, dit is ook niks voor mijn lieverd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezus wat erg.. konijn in laten slapen omdat je van je moeder niet op tijd naar de dierenarts mocht.. (of wat de smoes ook is)

Verder onderzoek is ten eerste een röntgenfoto maken. Als je de mazzel hebt in een boerengehucht te wonen en een veearts te treffen dan kan dat misschien voor twee tientjes, maar bij een beetje dierenarts kost dat al gauw 80 tot 100 euro.

Verder bloedonderzoek en indien nodig ook urineonderzoek.

En als het dan een ontsteking is dan antibiotica per injectie geven. Verder het konijn binnenhouden en goed bijhouden hoeveel het eet en keutelt. Als dat te weinig is dan voorzichtig bijvoeren.

Kruikje is met dit warme weer geen goed idee. Dan wordt het misschien nog benauwder. Kies liever een ruimte die niet te warm maar ook niet te koud is (als dat te vinden is in jullie huis)

En ja, dat kost geld, maar als je het beestje eerst 2 weken hebt laten creperen dat ben je dat wel aan je konijntje verplicht vind ik.

Jezus, dit vind ik echt heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezus wat erg.. konijn in laten slapen omdat je van je moeder niet op tijd naar de dierenarts mocht.. (of wat de smoes ook is)

Verder onderzoek is ten eerste een röntgenfoto maken. Als je de mazzel hebt in een boerengehucht te wonen en een veearts te treffen dan kan dat misschien voor twee tientjes, maar bij een beetje dierenarts kost dat al gauw 80 tot 100 euro.

Verder bloedonderzoek en indien nodig ook urineonderzoek.

En als het dan een ontsteking is dan antibiotica per injectie geven. Verder het konijn binnenhouden en goed bijhouden hoeveel het eet en keutelt. Als dat te weinig is dan voorzichtig bijvoeren.

Kruikje is met dit warme weer geen goed idee. Dan wordt het misschien nog benauwder. Kies liever een ruimte die niet te warm maar ook niet te koud is (als dat te vinden is in jullie huis)

En ja, dat kost geld, maar als je het beestje eerst 2 weken hebt laten creperen dat ben je dat wel aan je konijntje verplicht vind ik.

Jezus, dit vind ik echt heel erg.

Bianca, Sorry maar ik vind dat je een beetje raar reageert.

Linsey is naar de da geweest en hij is onderzocht, heeft medcijnen gehad maar het is nu gewoon beter

voor hem om hem te laten inslapen. En wie zegt er dat dit om geld draait?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff.. dit soort reacties had ik al verwacht...

ik heb helaas altijd nog te luisteren naar mijn moeder... en als jullie Dropy nu zouden zien, zullen jullie ook zeggen dat er niks meer is te doen...

Hij heeft ook antibiotica via injectie gekregen we zijn namelijk ondertussen al 3maal bij de da geweest voor de injectie...

ik dacht gisteravond echt dat die dood was... en zo is de situatie nog steeds..

en dit is beter voor hem... De da kan gewoon niet vinden wat er aan de hand is... en het spul tegen de mijt helpt ook niet... hij is over zijn hele rug kaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen hoop meer is voor het konijntje, dan is inslapen inderdaad het beste wat je kunt doen.

Maar je had nooit twee weken mogen wachten met het dierenartsbezoek. Als je op tijd was geweest, had je konijn een veel betere kans gehad. Volgens mij ben je oud genoeg om zelf met wat spaargeld naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een mening van 2 kanten, de 1e kant:

ik snap dat je onder het `gezag´ van je moeder zit, ik heb zelf ook zulke ouders en die zeggen altijd dat ik even moet wachten en dat het niet erg is enz. ik vind het ook echt super erg voor je, je doet dit niet voor je lol en ik denk persoonlijk dat je het niet om het geld doet.

2e kant:

ik vind het niet eerlijk tegen over je konijn om hem 2 weken lang ziek te laten zijn terwijl je dit al door had. een konijn kan heel snel achteruit gaan. waarschijnlijk weet jij dit wel maar je moeder niet. en kan jij er dus weinig aandoen. ik ben het voor de rest ook met bianca eens, alleen dan wel in mindere maten omdat ik denk dat het niet jou schuld is! dus niks tegen jou bedoeld hoor. ik hoop echt dat hij nog beter word, en anders super super veel sterkte met dit verlies! trouwens wel reeel blijven, veel mensen zeggen nu wel dat je door moet gaan, maar als er niks meer aan te doen is (jij kan dat het beste inschatten) moet je ook kunnen inzien dat het beter is om hem te laten gaan. nogmaals super veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .