Ga naar inhoud

hoe zag het er uittoen jou voedster is gecastreerd?


wupsie

hoe zag de boel er uit toen jou voedster gecastreerd is  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. hoe zag de boel er uit toen jou voedster gecastreerd is

    • er waren (beginnende) tumoren
      4
    • er waren cysten aanwezig
      3
    • er waren andere afwijkingen zichtbaar
      1
    • het zag er allemaal netjes uit
      13


Aanbevolen berichten

je hoort hier vaak zeggen dat het wel meevalt met de baarmoederproblemen bij voedsters. dat de cijfers over tumoren en andere problemen niet in nederland van toepassing zijn.

Toch valt het mij opdat er vaak cysten of tumoren of andere afwijkingen te zien zijn als het boeltje eruit gehaald wordt. Vandaar dus deze poll, omdat ik benieuwd ben of het komt omdat ik er nu op let (net als het fenomeen als je zwanger bent zie je overal kinderwagens) of dat het ook gewoon toch wel hel vaak voorkomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel duidelijk zo met poll!

bij mijn konijn zagen ze al beginnende tumoren (ze was 1) dus daar had ze op latere leeftijd zoiezo last van gekregen! mijn andere 2 konijnen die een paar maanden geleden zijn overleden had ik niet gecastreerd waarschijnlijk zijn zij dood gegaan aan baarmoederkanker! ik heb ze niet laten opereren omdat (toen ik erachter kwam dat dit beter was) ze al best zwak waren en ze waarschijnlijk de operatie niet hadden overleefd. ik heb nou dan 1 gecastreerde voedster en nog 2 erg jonge ongecastreerde voedsters thuis. de ongecastreerde voedsters laat ik uiteraard wanneer het kan castreren! weet iemand de minimum leeftijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Bunny zag het er netjes uit. Tenminste, daar ga ik van uit omdat er niet super veel over gezegd is. Alleen dat de operatie goed was gegaan e.d

En ik vraag me af of ze de baarmoeder goed hebben bekeken omdat ze alleen de eierstokken eruit hebben gehaald..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag bij beginnende tumoren/andere afwijkingen: in hoeverre is dit nog onderzocht? Ik heb zelf namelijk het idee dat er al redelijk snel word geroepen dat een baarmoeder er "verkeerd" uit ziet, maar verder onderzoek naar wat het dan zou kunnen zijn vrijwel nihil is.

Ik werk zelf op de pathologie, dus als er iets mis "lijkt" te zijn met kel haar baarmoeder als ze gecastreerd gaat worden ga ik dit zelf nog verder onderzoeken.

En even de betweter uithangen: tumor is geen kanker. Tumor is het medische begrip voor zwelling, dat kan zowel goed als kwaadaardig zijn. Dit geld dus ook voor cysten, zijn ook zwellingen (gevuld met vocht) die ook een kwaadaardig component kunnen hebben. Dus het woord tumor wilt nog niet zoveel zeggen, het kan net zo goed een myoom (vleesboom) zijn.

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag bij beginnende tumoren/andere afwijkingen: in hoeverre is dit nog onderzocht? Ik heb zelf namelijk het idee dat er al redelijk snel word geroepen dat een baarmoeder er "verkeerd" uit ziet, maar verder onderzoek naar wat het dan zou kunnen zijn vrijwel nihil is.

Ik werk zelf op de pathologie, dus als er iets mis "lijkt" te zijn met kel haar baarmoeder als ze gecastreerd gaat worden ga ik dit zelf nog verder onderzoeken.

En even de betweter uithangen: tumor is geen kanker. Tumor is het medische begrip voor zwelling, dat kan zowel goed als kwaadaardig zijn. Dit geld dus ook voor cysten, zijn ook zwellingen (gevuld met vocht) die ook een kwaadaardig component kunnen hebben. Dus het woord tumor wilt nog niet zoveel zeggen, het kan net zo goed een myoom (vleesboom) zijn.

je hebt helemaal gelijk! bij mij is het wel onderzocht en er bleek een kwaadaardige tumor in haar baarmoeder te zitten. ik heb er namelijk op aangedrongen bij de DA on het te laten onderzoeken. dat zou eigenlijk iedereen moeten doen!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even op Lianne's verhaal terug te komen. Ibi had cysten, maar de DA vertelde ook duidelijk dat dit niet betekent dat Ibi hier ook problemen van zou krijgen.

Omdat alles eruit is gehaald en de baarmoeder nog mooi schoon was, heb ik het ook niet laten onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mini zaten plekker die uit zouden gaan goeien tot tumoren. dit is nu ook allemaal weggehaald dus zie ook neit de meerwaarde om dat te laten onderzoeken :P een goedaardig of kwaadaardig, het hoort er niet en naar mijn weten krijg je ook van goedaardige gezwellen last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je in de enquete geen twee dingen kunt aankruisen.. Bij 2 van mijn voedsters zag het er netjes uit, bij de andere voedster zaten oo de eierstokken en in de baarmoeder kwaadaardige tumoren. Mevrouw had overigens ook op andere plekken tumoren. De meeste tumoren zijn weggehaald en daarna onderzocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .