Ga naar inhoud

Pico en zn kiezen


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Tja weer een nieuw topic.. het blijft ook niet ophouden hier.

Pico bleek haakjes te hebben, op zich nog geen ramp. Die zijn weggehaald onder narcose en het waren geen erge haakjes (wang niet kapot). Er is ook een foto van zijn hoofd gemaakt. Daarop was te zien dat de boven- en onderkaak horizontaal evenredig boven elkaar staan. En het moet juist aan de voorkant naar elkaar toe lopen. Dit resulteerd erin dat de stifttanden niet helemaal recht boven elkaar staan en niet goed afslijten.

De wortels van zijn kiezen groeien ook te ver door, richting oogkas en onderkaak. In de toekomst valt dus te verwachten dat hij tranende ogen gaat krijgen en er een abces gaat ontstaan. Het is niet iets wat nu van de 1 op de andere dag gaat gebeuren, maar eerder over jaren. (als ik dat dat topic zie over Bugs dan krijg ik het al benauwd).

Wat ik nu kan doen om dit proces te vertragen is veeeel hooi en veeel groenten. Daarnaast geen SS meer maar Oxbow bunny basics/T. En maar heel weinig hiervan. Dit schijnt echt het allerbeste konijnenvoer te zijn dat er bestaat en komt uit Amerika. Het heeft een vezelgehalte tussen de 25 en 29%. En kost 19 euro voor 2,2 kg (auw).

In totaal weer 140 euro kwijt (haakjes verwijderen, narcose, rontgenfoto en voer). Deze maand al in totaal nu 500 euro ofzo uitgegeven bij de DA omdat mijn 2 dames ook zijn gecastreerd. Bye Bye vakantiegeld :he: Hopelijk ben ik voorlopig klaar bij de DA. Het is niet dat ik het er niet voor over heb, maar pff het begint aardig op te lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou net zeggen, zó duur is dat voer niet, vergelijkbaar met SS.. Maar je hebt het al gevonden. BBT heeft ook een heel laag calciumgehalte (tussen de 0,35% en 0,85% dacht ik), ik was van plan het aan Indy te gaan geven. :yes:

Wel vervelend dat Pico zoveel problemen heeft met zijn gebitje, i khoop dat het nog héél lang duurt voor hij er last van krijgt. Toch maar goed dan, dat je zo'n check up even laat doen. Hij had nog geen last toch (van de haakjes)? Nu ben je dat voor én kun je hier rekening mee houden..

Wel een duur maandje zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wist niet of ze dat voer hadden bij THE dus dacht dan neem maar een zak mee bij de DA voor de zekerheid, dan kan ik er meteen mee beginnen. De volgende lading zal van THE komen ;) Pico en Svennie krijgen nu dan BBT en Moffel en Toet nog SS. Als de SS op is (nog 3 zakken), ga ik hun ook BBT geven.

Nee hij had geen last van zn haakjes, althans hij at normaal. Hij had wel wat donkerdere keutels als Svennie en af en toe ook kleintjes er tussen. Hopelijk is dat nu over. Er is ook een heeele kleine kans dat het, door nu over te stappen op heel weinig BBT en voor de rest hooi en groenten en proces stop gezet wordt en hij dus geen last krijgt van zijn oog.

De DA zei BBT proberen als hij het niet lust dan geen biks, dus hoop dat hij het lust ;) Geen biks vind ik ook zo zielig want ze vinden de biks hier heerlijk. MAar ja wat is zielig, in de natuur hebben ze ook geen biks.

Ik hoop dat het gaat lukken en dat het lang duurt voor hij er last voor krijgt of liever helemaal geen last van krijgt. Ik heb er nu in ieder geval alles aan gedaan wat ik kon.

De oorzaak is waarschijnlijk verkeerd voer bij vorige eigenaar en/of erfelijke aanleg. Ik weet in ieder geval dat hij bij de vorige eigenaar geen SS of HF kreeg want heeft heeft lang geduurd in de opvang voordat hij hiervan at.

Het scheelt dat ik vakantiegeld heb gekregen, anders was het lastig geweest om dit allemaal te betalen. Tja en voor de castratie heb ik natuurlijk zelf gekozen he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .