Ga naar inhoud

Voorzorg: wat te doen bij een bijensteek?


Aanbevolen berichten

Hallo :)

De zomer komt eraan!:party:

Lekker warm weer en een fris drankje.:drunk:

Maar daar komen jammergenoeg wel de bijen weer!=(

Dus nu vroeg ik me af; kan een konijn gestoken worden door een bij? Zoja, wat moet je dan doen?

Ik vraag dit maar eventjes op voorhand, voor de zekerheid! Je weet maar nooit hé ;).

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een hele goeie vraag! Ik heb het vermoeden dat Feline bang is voor bijen, heb nu al drie keer gezien dat zij doodstil zat met een panische blik in haar ogen terwijl er een bij rondvloog. Ben benieuwd dus. Had niet gedacht dat konijnen daar ook last van konden hebben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijen en wespen prikken alleen als het voor hun nodig is.. Als ze zich dus bedreigd voelen.

Maar er is natuurlijk ook nog een kans dat je konijn per ongeluk op een bij/wesp gaat zitten of iets dergelijks..

Er zullen vast wel konijnen zijn die er heel heftig op reageren.. Een prik is in verhouding veel schadelijker voor een konijn als voor jezelf, mits je zelf niet allergisch bent.

Misschien dat je het beste dan zo'n zuigpompje of iets dergelijks kunt gebruiken (wat je ook voor mensen hebt) en het direct koel houden.

En als je merkt dat je konijn er echt last van heeft/krijgt dan zou ik naar de da gaan.. Al weet ik niet wat ze daar kunnen doen, misschien een infuusje om het bloed op te schonen.. Denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste mensen ja.. Maar voor de mensen met een allergische reactie stelt het zeker wel wat voor..

En ik neem aan dat er tussen al die konijn ook wel wat konijntjes zitten die een heftige reactie erop kunnen krijgen.

En een konijn is maar een klein beestje dus een klein beetje gif is dus ook al erg vervelend..

Ik heb het in ieder geval nog niet mee gemaakt, in ieder geval bij konijnen niet.. Bij een hond wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hond van mijn moeder kreeg een allergische reactie waardoor alles erg ging opzwellen. Met name de oren en lippen die hard en zwaar werden en de huid rondom de ogen zwelde flink op.. Het jeukte ook heel erg.

We konden er niet veel aan doen, alleen een prik bij de da tegen de zwelling (waarschijnlijk antibioticum) meer niet.

En koel houden om de zwelling te onderdrukken. Maar het was na een paar dagen weer weg getrokken.

Gelukkig was haar keel niet gezwollen want dat kan ook nog en dan is het wel levensgevaarlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de cavia van ons buurmeisje is overleden door een wespensteek. Het diertje werd op de neus gestoken en de zwelling drukte de neusgaten dicht, tenminste, zo heb ik het begrepen. Hierdoor is hij gestikt.

Het gif zelf zal het diertje niet doden denk ik, maar een zwelling kan wel gevaarlijk zijn, en ook zonder een allergische reactie treed er zwelling op. Volgens mij moet je het gif er uit zuigen eventueel met zo'n pompje (kun je kopen bij de drogist).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo'n pompje raadde ik ook al aan.. En koelen om de zwelling tegen te gaan..

Veel meer kun je niet doen, misschien pijnstillers. En als het op een gevaarlijke plek zit moet je met spoed naar de da..

Maar een gewone zwelling is wel anders als een allergische reactie..

Maar een gewone reactie kan ook al dodelijk zin inderdaad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .