Ga naar inhoud

Wanneer weer SS


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Na haar verstopping is Fluf weer behoorlijk opgeknapt en ze wil heel graag weer haar normale portie eten, dus niet alleen hooi en groente, maar ook SS...

De laatste paar dagen heb ik steeds heel weinig SS gegeven met daaroverheen Laxatract en dat lijkt prima te gaan. Er liggen prachtige bergen keuteltjes en vrijwel geen "kettinkjes" meer. Maar toch..... Zo'n zielig nijntje wil ik nooit meer zien... Wat denken jullie?

Ik heb ook nog Cisaral, maar dat is een drama om te geven, dus die stress wil ik liever niet meer voor Da Flufster (onze Gangsta Rabbit). Advies, goede raad en tips zijn meer dan welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Indy ben ik altijd zo gauw mogelijk weer biks gaan geven, zodra hij het wilde eten, maar dat was niet anders; Indy at geen hooi en op alleen groente redden ze het ook niet, zeker als ze net een verstopping hebben gehad zijn vezels wel belangrijk. (Daar kwam ook nog bij dat Indy problemen met zijn kiezen had, dus dat zou een ramp geweest zijn..)

Dus heb dit verder nooit echt bij de hand gehad.. Ik weet ook niet hoe veel biks je normaal geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, jullie Gangsta Rabbit..

Wat heeft je dierenarts geadviseerd over de SS brokjes? Tijdelijk minder/niet geven? Jammer dat hij net weg is bij de kliniek.. Misschien kun je een andere dierenarts even bellen hierover.

Aan de andere kant, als je geen kettingkeutels en alleen maar prachtige keutels vindt, dan lijkt mij dat de ergste verstopping voorbij is. Je kunt ook proberen voorzichtig de SS brokjes 'op te voeren'. Fijn hoor dat Da Flufster weer zo goed is opgeknapt en natuurlijk wil je dat zo houden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, de dienstdoende weekend DA en mijn eigen DA zeiden na de verstopping bij Amber van afgelopen zondag: veel hooi laten eten, als ze niets eet dwangvoeren (uiteraard), medicijnen er in en haar gewone eten ook aanbieden. Als ze maar weer gaat eten was het motto.

Heel beperkt groenvoer, eigenlijk alleen wortel, omdat veel groen nu in het groeiseizoen zit en dan veel ... stoffen aanmaakt die ook kunnen verstoppen.

Gelukkig zat ze in de vroege maandagochtend weer hooi te eten. Pas veel later nam ze weer wat brokjes, maar het leek of ze zelf wist wat wel of niet goed was. Witlof duwde ze gisteren nog weg bijvoorbeeld.

Ik zou zelf gewoon voorzichtig beginnen met de SS kijken hoe de reactie is. Als de keutels mooi zijn en goed blijven, lijkt me toch dat je wel weer naar de normale hoeveelheid kan toewerken.

NB: ik ben dus absoluut geen kenner, maar dit is een combi van wat de DA's zeiden en mijn eigen idee er over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .