Ga naar inhoud

E cuniculi+urinebrand


Christel00

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

ik zit weer met de handen in het haar

ons Nijntje heeft E cuniculi , ze ligt nog niet scheef of zo maar haar blaas heeft ze niet meer onder controle

Ze plast echt heel veel en onderaan is ze ongeloofelijk nat

ik had het vorige week gezien toen ze op het gras zat aan haar gedrag

ik nam haar op en daar waren ze ...de maden:frown:

ik werd gek want deze zomer ons plekske verloren aan maden

maar..gelukkig was ik net op tijd

een uur later en ze zaten onder de huid

los van de maden heb ik nu wel een probleem

ze is constant nat en haar huid aangetast van de urinebrand

heb bij het bunnybin winkeltje rearguard besteld en opgedaan maar ik moet haar zo vaak wassen dat ik vrees dat rearguard niet goed meer zal werken

nijntje blijft dus voorlopig binnen en ze zit op een soort pamper die goed absorbeert

voor de rest krijgt ze albendazole, metacam en en baytril

heeft er nog iemand tips voor de urinebrand aub?

groetjes

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze alleen urinebrand? Dat zou ook door iets anders veroorzaakt kunnen worden..

In elk geval, goed schoon EN droog houden.. Toen mijn konijntje EC had, maakte ik het dagelijks schoon en dan een laag vaseline er op, de Panacur werkte vrij snel, ik denk dat hij na twee weken al weer volkomen droog bleef. Later heeft hij weer blaasproblemen gekregen (weer urinebrand maar nu veroorzaakt door blaaszand, 't zag er hetzelfde uit, vandaar dat ik ook vraag of er ook naar andere dingen is gekeken) en toen heeft mijn dierenarts afgeraden om telkens met een vette crème te blijven smeren. We hebben alle aangetaste haren weggeschoren en dagelijks de huid schoon gemaakt, ik verschoonde zijn kooi twee keer per dag om te voorkomen dat hij de kans kreeg te lang in de urine te blijven zitten.

Ik zou haar in elk geval scheren dus. Alles wat nu vies is, wordt toch niet meer schoon en zo blijft er alleen maar meer urine hangen, bovendien is het lastiger schoonhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja er zijn nog symptomen, ze heeft ook bloedarmoede en is erg mager

ze plast ook erg veel en drinkt veel

ik ga bij inge thas maar ze zit nu in amerika op congres, dus ik mag maar binnen 10 dagen terug met nijntje bij haar gaan

ben nog net kunnen gaan voor ze vertrok

maar er moeten dus nog veel andere testen gebeuren, ook ivm blaaszand en zo

we hebben al wat haar weggeschoren, maar niet 1 mm kort dat je de huid ziet

t is eerder 5 mm

maar korter kan ik wel doen

mag ik anders talkpoeder voor baby op haar doen? houdt ook droog, nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .