Ga naar inhoud

Pip heeft wond.. Wat moet ik doen??


XxpipjexX

Aanbevolen berichten

Heej!

Ik kom net thuis van een slaapfeestje en ik kijk even ik Pips hok, en zie dat er een plasje bloed in de ren ligt. Ik pak Pip en kijk waar de wond zit.. Eerst dacht ik dat er (weereens) een nagel uit was gevallen, maar dat was niet zo. Hij heeft een wondje aan zijn hak. Ik ben nu kamille thee aan het maken, en als ik dacht klaar heb ga ik even goed kijken hoe diep het is. Ik blijf online en stuur steeds wel even berichten.

Maar, moet ik ook naar de dierenarts gaan?

Groetjes Anne en een gewonde Pip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wondje schoongemaakt, het is niet diep en er zit een korstje op. Maar in zijn hok ligt dus nog een plasje bloed, daarom ga ik zo even zijn hok schoonmaken. Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? En moet ik elke dag het wondje ontsmetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer een eeltbobbel, die ze ook op de hak hebben, voor niks bij de da geweest omdat ik dacht dat het een wond was.. Weetje zeker dat dat het wond is? Tenminste, ik ben wel zo dom :P

@ Dollie: Shore hock ziet er niet echt prettig uit! Ik kende dat nog niet.

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft iemand ook een foto van Sore Haaa... Dinges? Pip heeft wel een beetje (aanbeide hakken) een soort bobbeltje wat er een beetje rood, bruinig uitziet.. Maar het bloed niet en het ziet er niet uit als een korstje..

Ik zei al dat je dat even moet intypen op Google? Kost jou even veel moeite als mij, dus.. Sore hock moet je in typen.

En dit klinkt wel echt als sore hocks, dus ik zou een afspraak maken bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het er met me ouders over hebben. Ik heb het eerst een tijdje in de gaten gehouden. Maar ik kwam thuis uit de stad (shoppuh) en toen zei mijn vader dat er weer bloed in het hok lag en dat hij Pip even in de ren had gezet. Pip rent vrolijk rond, maar ik vind het toch een beetje eng worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook erg vaag!.. Waar komt het vandaan ? :o

Dus hij heeft vandaag weer wat bloed gelekt?

Dan zou je op zijn voeten moeten kunnen zien dat het daar vandaan komt.. En anders goed zijn vacht doorzoeken, in zijn oren, bekje.. overal :P

Het moet ergens vandaan komen toch/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet helemaal waarom je een week later nog niet naar de dierenarts bent geweest? Sore hocks kunnen hƩƩl vervelend worden, dan kom je er straks niet meer vanaf.. Je vroeg hoeveel zo'n behandeling kost, ik kan je wel verzekeren dat hoe ernstiger/hardnekkiger het is, des te duurder het zal worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .