Ga naar inhoud

tanden van het konijn


Liefs_mij

Aanbevolen berichten

hoi iedereen. ik was benieuwd of er iemand is die voor de zekerheid de tandjes van zijn/haar konijn laat controleren? ik heb de mijne nu 3 maanden, en ik vind een retourtje DA behoorlijk prijzig. zeker als het gaat om alleen controle van de tandjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee thanx! en dan had ik nog een ander vraagje(A)

helaas zit mijn konijn (voedster) sinds 2 dagen alleen het buitenhok. de andere voedster heb ik weg moeten doen. heb gelukkig een leuk stel met een kindje kunnen vinden die al eerder een konijn hebben gehad. maar hoe voorkom ik dat ze eenzaam word? want ik durf er geen rammetje ofzo bij te zetten. dit doordat het bij de voedsters echt fout ging. ruzie enz. en degene die ik nu heb (de kleinste) was elke keer de dupe. maar ze mag wel naar binnen maar ik weet niet hoe ik haar echt moet/kan leren dat ze bijvoorbeeld geen kabels of weet ik het doorbijt. want ja haar de hele tijd in dr hok laten zitten is ook zo wat. en de ren kan ze nu niet want daar springt ze uit! zelfs als er gaas over ligt vind madame wel weer een gaatje waar ze door kan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te voorkomen dat ze eenzaam wordt, heeft ze heel veel aandacht nodig. Maar dan nog, kun je als 'mens' nooit zoveel aandacht geven als een soortgenootje. Konijnen zijn groepsdieren en leven het liefst met een soortgenootje. Opzich is het wel bekend dat de combinatie van 2 voedsters vaak fout gaat. De combinatie van een gecastreerde ram met een voedster gaat juist bijna altijd goed. Als je enige angst om een ex-ram er bij te halen is, dat ze gaan vechten, dan zou je eens bij een opvang kunnen gaan kijken. Voordeel is dat de rammen er al gecastreerd zijn, én dat ze daar al vooraf kunnen kijken of het klikt tussen de twee. Daarbij kun je meestal, als het toch niet blijkt te werken, kijken of ze een ander konijn hebben waar het wel mee klikt. Hier vind je een lijst met konijnenopvangen: http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt niet uit, ook oudere konijnen kunnen succesvol gekoppeld worden. Jouw konijn zal het een stuk leuker vinden om samen met een maatje te zitten!

Mijn DA checkt ook altijd het gebit, en omdat 1 van mijn 2 konijnen al een ruime tijd bekend is met haakjes op de kiezen word hij altijd extra gecontroleerd :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Witje is op 1,5/2 jarig leeftijd nog gekoppeld met Bunny. Beiden gecastreerd en super gelukkig (soms wel wat mot maar dat is in elk huwelijk zo he :P)

Ik heb ze ook nog nooit eigenlijk laten controleren op hun tanden, ze zijn 4 en 6 jaar oud.

Mijn andere konijn is nu al 3 a 4 keer gecontroleerd binnen 5 maand tijd vanwege een abces waarvan de oorzaak niet bekend is.

Als ik de kans heb dan laat ik mijn andere ook controleren want ik meot toch nog naar de da voor het enten.. Sta helaas op de wachtlijst dus het is even afwachten wanneer ik heen moet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .