Ga naar inhoud

Hoeveel voer moet ik geven??


Merel,

Aanbevolen berichten

Wat voor konijn is het?

Inpricipe zou hij tot een maand of 7 onbeperkt brokjes mogen... maar meestal wordt er uitgegaan van het volwassen gewicht.

Mocht je een konijntje hebben dat als het volwassen is 2 kilo gaat wegen dan mag hij 50 gram brokjes per dag.

(gewone brokken is 25 gram brokjes per volwassen kilo konijn... Science Selective is 15 gram brokken per volwassen kilo konijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je konijn hooi blijft eten en de darmkeutels netjes op eet, zou je onbepert mogen geven. Ik doe dit echter niet, want mijn konijn Loena van 9 weken produceerde al binnen 1 middag 4 darmkeutels zonder ze op te eten. Ik gaf ongeveer 40 gram per dag (volwassen gewicht ligt denk ik tussen 1500 en 2000 gram...), maar ben nu naar 30 gram overgestapt totdat de keuteltjes weer goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit onbeperkt geven. Gewoon voeren voor het volwassen gewicht. Als ze onbeperkt krijgen kunnen ze nog steeds te veel dingen binnen krijgen ookal eten ze de bdk op. Ze krijgen dan ook meer calcium en vet binnen. Ze eten waarschijnlijk ook minder hooi als ze onbeperkt biks krijgen. Hooi is het hoofdvoer, ook voor jonge konijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .