Ga naar inhoud

Brood


Aanbevolen berichten

Zelf heb ik een tijdje geleden voor het eerst een stukje oud brood gegeven. Hij had direct slechte ontlasting, dus dat geef ik nooit meer. Ik ken wel mensen die hun konijn destijds altijd brood gaven en die het wel konden hebben.. Hangt denk ik ook wel af van wat hij gewend is..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger gehoord dat brood op de verwarming leggen niet zo goed is,

omdat tussen de platen van de verwarming toch altijd wat stof en dus ook bacterieën zitten,

doordat warme lucht stijgt komen dat stof en die bacterieën in het brood terecht,

wat bij gevoelige konijnen darmproblemen kan geven.

Ik koop voor de mijne verpakt getoast brood, waarvan ze dan om de paar weken een sneetje krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan; er is genoeg wat ze wél mogen, waarom zou je het risico dan nemen?

Mijn konijnen krijgen door de week de schillen en klokhuizen (zonder pit) van de appel of peer die mijn dochter mee naar school krijgt.

Tevens heb ik een winterwortel in huis waar ik zo af en toe een plakje vanaf kan snijden.

Ik pluk ook nog af en toe vers gras en/of paardebloembladen voor ze dus ja, ze worden hier genoeg vertroeteld zonder brood:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger gehoord dat brood op de verwarming leggen niet zo goed is,

omdat tussen de platen van de verwarming toch altijd wat stof en dus ook bacterieën zitten,

doordat warme lucht stijgt komen dat stof en die bacterieën in het brood terecht,

wat bij gevoelige konijnen darmproblemen kan geven.

Ik koop voor de mijne verpakt getoast brood, waarvan ze dan om de paar weken een sneetje krijgen.

ow ik geef het al 2 jaar brood wat ik op de kachel leg.

anders word het niet hard, of je hebt anders schimmel als het pas hard word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

brood bevat zout en jodium, en dat is niet zo goed voor je konijn. van een klein beetje zal je diertje niet direct ziekworden, maar regelmatig geven is niet goed en zou onder andere nierproblemen kunnen geven. Het al zo'n vaart niet lopen, maar zoals eerder gezegd, waarom zou je het risico nemen als er zoveel alternatieven zijn?

dat vers brood als een spons zou werken is onzin. Dan zou je ook geen biks of SS meer moeten geven, dat zuigt ook vocht op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .