Ga naar inhoud

Foto geslacht gemaakt, ram of voedster?


Hilke

Aanbevolen berichten

Hmm, zie die dan maar weer te vinden..

Ga vanavond bij iemand langs, haar ram is nog niet gecastreerd maar we gaan gewoon kijken of ze het zelf wat vind en kijken hoe ze in eerste instantie door de tralies heen reageren. Niet ideaal maar kan altijd proberen. Als ze het wat vind breng ik haar weer langs een week nadat de ram gecastreerd is. Mocht het echt niet werken dan neem ik haar weer terug en vervolg ik mijn zoektocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn experts daar, ze weten echt onwijs veel van konijnen af en zien er heel veel!

Ben net bij iemand geweest, was supergezellig. Rammetje ging haar kopje meteen likken en ze deden eigenlijk verder niets op elkaar af! Samen de kooi geblokkerd want ze had een dubbelkooi. Ze kunnen nu absoluut niet bij elkaar komen want hij moet nog gecastreerd worden.

Ik had er een supergoed gevoel bij, heb haar daar achter gelaten zodat ze om de paar dagen van kooi kunnen switchen en zo aan elkaars geur kunnen wennen en dit hopelijk de koppeling verspoedigd!

Ben er helemaal blij mee, mocht het niet lukken trouwens dan belt ze me en komt ze hier terug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het bericht van snuitje pluisje een 'te late reactie' is want het geslacht is al bekend :P

Ik hoop dat het gaat lukken met het koppelen maar je moet een pittige voedster met een pittige ram zetten?

Dacht dat veel rammen juist rustiger worden na castratie.. Dan word het zoeken naar een pittige ex ram moeilijk denk ik..

Maar misschien dat het niet eens hoeft en dat het met deze ram wel klikt..

Maar goed .. ik weet ook niet tot in hoever het karakter van bijv. jou voedster beinvloedbaar is door een ander konijn.

Misschien dat het ook heel goed klikt met een sulletje van een exram?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel eigenlijk of haar huidige gedrag iets zegt over hoe ze zich straks gaat gedragen. Er zijn op BB talloze voorbeelden van konijnen die vervelend zijn tegen mensen, dominant leken te zijn tegenover bijv. de kat in huis en zelfs agressieve konijnen als Billy die allemaal prima te koppelen waren. Denk dat het een beetje voorbarig is om te zeggen dat zij alleen met een pittige ram kan oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het vooralsnog goed gaat, wat een verhaal zeg.. zoals Iris al zegt, het koppelen kan heel anders uitpakken dan je denkt. De konijnen waarvan ik dacht ' dat komt wel goed', leverden problemen op. En Billy waarvan ik niet wist of ik hem wel kon koppelen, is inmiddels aan zijn tweede vriendin gekoppeld wat super gaat!

Geen beren op de weg zien, voor ze er zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook benieuwd! Heb haar helemaal uitgelegd hoe te koppelen want dat wist ze nog niet zo goed.

We zaten allemaal op de grond, ik in kleermakerszit en felix kwam niet uit het holletje tussen mijn benen. Ze zat daar heerlijk met haar voorpootjes op mijn benen alles vanaf een veilige afstand te bekijken. Terwijl de ram echt ienieminie was! Schrok ervan ;) Al wel een half jaar oud maar zo klein! En toen kwam hij even snuffelen en ging haar neusje likken. We waren helemaal vertederd! haha

Flapdrol ging wel even sproeien icm een sprong over de ram heen, wat uiteindelijk dus allemaal op mij belandde. Wel raar die lege kooi hier nu, die ga ik zo even snel opruimen!

Ik heb haar juist nu al meegegeven zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen, schrok ervan dat er werd gezegd dat koppelen nu heel lastig kon zijn dus hoopte dat dat het zou bevorderen. We zullen zien!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft absoluut niet, het kán agressie opwekken maar het kan inderdaad ook heel bevorderend werken. Persoonlijk zou ik Felix niet achtergelaten hebben, maar dat omdat de ram nog vruchtbaar is en een ongeluk zit in een klein hoekje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was eigenlijk ook niet mijn plan maar het waren hele leuke meiden die ook absoluut niet zitten te wachten op een nestje. De kooien staan op elkaar dus ik dacht dat het dan wel mee zou vallen met de agressie, dacht dat het meer was met naast elkaar staan.

Heb het er maar op gewaagd want heb er ook veel goeie verhalen over gelezen. Heb zelf beide mogelijkheden meegemaakt..

We hebben een grote plank van een kast erin gelegd, op het gat ook dus, die echt heel zwaar is, Die krijgen ze echt niet opzij.

Kreeg 's avonds nog een smsje dat felix het hele huis al had verkend en nu gezellig met ze op de bank zat!

Dat was ook een reden om haar daar te houden! Dat beest smeekt echt om aandacht, vind het zo heerlijk geaaid te worden enz! Maar hier was het een beetje lastig omdat ik ook nog mijn eigen koppel heb. Bo reageerde heel fel op haar! En natuurlijk ging ze als ze losliep voor hun hok zitten.. Dus mocht ze ook niet meer los.

Dus al met al heb ik besloten dat ze mocht blijven! Zij blij ik blij felix blij en nu maar duimen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .