Ga naar inhoud

Hoeveel gram mag Catho?


Joiice&Charliie

Aanbevolen berichten

Hallo :)

Ik heb een vraagje voor jullie. Sinds kort heb ik er een nieuw konijntje bij, een vriendinnetje voor Charlie.

Ze heet Catho en is echt een schatje!

Maar ik heb een vraag over haar voeding ;

Ze moet nu nog een heel stuk groeien, dus kan ik haar voer nog niet afwegen toch? Hoeveel voermoet ik haar nu geven?

Ik geef haar nu (net als Charlie) ongeveer 30 gram. Maar ik zie dat het redelijk snel op is. Hoeveel moet ik eigenlijk geven?

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb een lief hangoorkonijntje van ong. 12 weken en geef SS junior.

ze weegt nu ruim een kilo en geeft haar inde ochtend 10 gram en in de avond 10 gram en soms nog wat groentes.

Nu belde ik vandaag met SS en zei dat ik 60 gram per dag moet geven ipv 20 gram, wat vinden jullie?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze er op af stormt maakt verder niks uit, maar omdat je niet weet hoe zwaar ze wordt (of wel?) zou ik gewoon wat meer geven.

Mijn konijnen doen ook altijdheel zielig en stormen op hun eten af terwijl ze bepaald niet te weinig krijgen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer is niet aan te raden. Hierin zitten te weinig vezels en te veel vet. Ook kiezen de konijnen er alleen maar de lekkere stukjes uit, waardoor ze de biks die juist belangrijk is niet of nauwelijks binnen krijgen. Het is beter om alleen biks te geven, dus zonder die gekleurde dingetjes er tussen.

Van gewone biks geef je 25 gr per kilo lichaamsgewicht.

Van Science Selective geef je 10-15 gr per kilo lichaamsgewicht.

Daarnaast onbeperkt hooi en als het kan ook groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .