Ga naar inhoud

Eet geen biks!


Liesje84

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb zaterdag een konijntje aangeschaft, en in de dierenwinkel werd gezegd dat zij gewoon voer gewend was en dat ze negen weken oud is.

Nu eet ze dat grote voedsel niet en heb ik eergister babykonijnenvoer (ook biks) met extra vitamine C. Ook dit heb ik haar nog nooit zien eten. Ze reageert niet op haar etensbakje, en als het haar voorgehouden wordt draait ze weg.

Gisteren ben ik begonnen met dwangvoeren, en dit gaat redelijk. Van mijn handpalm eet ze ook niet alleen als ik een staafje biks tussen mijn vingers houdt. Ik ben bang dat mijn konijn jonger is dan ze hebben gezegd (heb het vergeleken met de 7 weken oude madagascar ram van chanty). Ook is ze behoorlijk afgevallen (ook al eet ze hooi en een klein stukje brood gaat er ook goed in).

Dinsdag ga ik haar laten inenten en krijgt ze gelijk ook een checkup, maar weet niet wat er nu aan de hand kan zijn en of het verstandig is om morgen al te gaan voor de zekerheid.

Weet iemand hier iets meer van?

Xx Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN NIET LATEN ENTEN ALS JE KONIJN ZIEK IS !!!!!!!!!! ALSTUBLIEFT heb je alleen maar meer kans op ent reactie.Als ze hooi en brood wel eet ben ik wel meer gerust.Maar je hebt haar waar gekocht??? dieren winkel dan ga je daar heen en vraag je om het voer wat ze at daar.Wil je haar voor mij wegen mijn ram is nu 11 weken en weegt 926 gram als die van jouw 9 weken zal zijn is het gewicht normaal 900 gram en minimum 700 gram.oorlengte van oor tot oor tussen de 16 cm en 20 cm.

MAAR ALS JE DENKT ZE IS JONGER VOOR BEELD 6 WEKEN

is het gewicht 500 gram en minimaal gewicht 350 gram oor lengte 14 en 16 cm gemeten. dus je kunt er wel redelijk snel achter komen hou oud ze is.

Ik geef zelf als hobby tentoonstelling fokster altijd voor een week voer mee voor de overgang en stress van het konijntje.groetjes cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voer meegekregen van de dierenwinkel (Salty in Amsterdam), maar dat waren grote bikskorrels die ze absoluut niet at. Volgens mij is/was ze daar ook veel te jong voor, en ze kon niet eens zeggen waar mijn konijntje vandaan kwam etc. Heb later nog gebeld en toen werd er gezegd dat ze negen weken oud zou zijn.

Ga zometeen naar de dierenarts toe, om toch maar even te kijken wat er allemaal gaande is...

Ik laat weten wat er is gezegd.

X Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehh bix met extra vitamine C voor een konijn? Heb je geen caviavoer meegekregen??

als ze gewoon goed hooi eet is het geen ramp hoor dat ze geen brokjes eet, ze gaat er niet dood van, maar omdat ze nog jong is heeft ze de voedingsstoffen wel nodig, probeer gewoon een andere soort biks uit, misschien lust ze dat wel. Let wel goed op diaree.

Het kan ook zijn dat ze standaard zeggen dat een konijn 9 weken is, omdat 9 weken de leeftijd is waarop ze gezond bij de moeder weg kunnen. Dat wil niet zeggen dat je konijn ook 9 weken is, want veel fokkers leveren de konijntjes met 4 of 5 weken al aan de dierenwinkels, omdat ze dan nog schattiger zijn en dus beter verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd wat evee zegt!

Ik dacht ook gelijk dat je nu caviavoer genomen hebt.

ik zou biks van een bekender merk nemen hope farms of sience selective.

Als je dwangvoert idd met een papje van biks maar als ze al hooi eet is het ook al iets.

Ik zou idd zo snel je kan naar de Da gaan voor een check up!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop het ook,ik moet zeggen dat toen wij bibi kochten er een andere dierenwinkel waar we even voor spullen gingen kijken konijntjes aanbood die onder de 6 weken waren(ik dacht al dat is niet goed!)ze probeerde me over te halen een jonger konijn te nemen omdat bibi zo 4 mnd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .