Ga naar inhoud

Hongerige konijnen


Pluis en Bolletje

Aanbevolen berichten

Pluis en Bolletje lijken altijd wel honger te hebben. Als wij aan komen lopen rennen ze naar het hek toe, hopend op iets lekkers.

Ik weet zeker dat ze genoeg krijgen.

Ze eten HF bix, 20 gr. per kilo, dit is 40 gram per konijn. Dit krijgen ze 2 keer per dag. (20 gr. per keer) Dit hebben ze in ongeveer een half uur allemaal opgegeten.

Later op de dag wat bladeren weegbree en paardenstekken.

In de namiddag een bakje met groenten, ongeveer 100-150 gr. per konijn.

Hooi geef ik ze onbeperkt.

Ze weten van gekheid niet hoe snel ze moeten eten, vooral pluis. Ze doet echt heel onrustig, vooral als ze de bak met groente krijgt. Ze neemt een broccoli en rent er mee weg, eet er een beetje van en rent weer terug naar de bak en haalt er weer wat uit en rent hier ook weer mee weg. Net alsof ze bang is te kort te komen, of zou het enthousiasme zijn. Ze is een echte schrokop, Bolletje is iets rustiger met eten.

Herkend iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat dit normaal is, ik maakte mij al een beetje zorgen, dat ze misschien wormen hadden.

Het is idd wel grappig om te zien dat ze altijd honger lijken te hebben. :yes:

Sinds Pluis een maatje heeft lijkt ze ook meer "honger" te hebben, daarnaast heb ik ook de voeding aangepast. Vroeger kreeg ze gemengd voer en daar kreeg ze iets te veel van. Nu schrokt ze haar bix in een keer op.

Misschien zijn hongerige konijnen wel een teken dat we het goed doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn hongerige konijnen wel een teken dat we het goed doen??

Inderdaad ;) ze zijn in ieder geval blij met wat ze krijgen! Haha :party:

Ik herken het ook.. Ze vallen echt aan op biks en groente.. Als er visite is en het is tijd om de konijntjes eten te geven krijg ik heel vaak de reactie: "zo hallo hee, wanneer was de laatste keer dat jij ze eten gaf!!"

Ik gaf (heeeelemaal) in het begin de biks 's ochtends en de groentes 's avonds.. Inmiddels is de biks verdeeld over 3 porties op een dag en dan ook nog de groente apart geserveerd.. Ze krijgen dus 4x op een dag wat voor geschoteld maar het maakt niks uit, aanvallen doen ze hoe dan ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de SS al in 5 minuten op haha, echt ze doen alsof ze een week niks hebben gehad. En de groente vliegen ze ook op af.

Ik geef mijn konijnen ook geregeld iets (SS-brokje, paardenbloem, stukje fruit soms). Dus altijd als ik naar ze toe kom denken ze dat ze iets krijgen :P Dan aai ik ze een paar keer en als ze in de gaten hebben dat er niks te halen valt zijn ze ook zo weer weg haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik hier ook hoor:P

dan rennen ze rondjes om je heen en gaan ze dan helemaal hun achterpoten staan en dan met hun voorpoten staan ze tegen je been aan.

vanmorgen had ik de zak ss op de grond staan en ik was dus het hooi in de ruif te doen.

probeert Muffin zijn kop in de zak te stoppen en Max probeerden er een gat in te knagen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij doen dat ook haha, als ik 's ochtends uit bed kom zitten ze al met zijn tweetjes tegen elkaar aan geplakt in het hoekje van het hok waar ze mij het eerst kunnen zien.

Als ik soms dan eerst mezelf even wat te eten geef en op de bank ga zitten, zitten ze mij gewoon met zijn tweeën strak aan te kijken.

Als ik dan klaar ben met eten en voor mijn nijnen het eten ga halen lijkt het wel alsof ze helemaal nerveus worden. Zodra ik in de keuken het grote blik pak hoor ik ze al gek doen ;) als ik dan aan kom lopen gaan ze helemaal rechtop staan tegen de tralies en dan moet ik ze eerst wat uit de hand voeren omdat ze anders van gekkigheid de kooi uitspringen.

Daarna doe ik het in hun voerbakje en met 5 min is het op en hier eten ze ook alsof het misschien wel de laatste keer is dat ze iets krijgen.

Ze krijgen buiten hun ss genoeg hooi en groente dus ik denk gewoon dat het is omdat ze het zo lekker vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .