Ga naar inhoud

Luna & schijnzwanger


jordi

Aanbevolen berichten

Hoi , is het normaal dat een voedster zoveel schijnzwanger is.... Ze maakt een heel nest , ik wacht tot ze er niets meer mee doet , doe het dan weg en een halve week later begint ze terug.... Niet enkel haar haar , maar ook dat van haar vriend Sammie....

Nu ben ik dus echt aan het overwegen voor castratie... Maar ik wil wel zeker weten dat het daardoor komt.. Ik heb alles over voor m'n nijnen. M'n ouders ook , maar dat vinden ze toch een beetje een zotte kost , doordat het niet zoveel effect heeft volgens hun... Ze is nu 10 maanden oud ( ze is van julli ) Kan het nu al ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het normaal.. Tsja.. Goed en leuk is het in elk geval niet voor Luna.

Een schijnzwangerschap wordt veroorzaakt door een eisprong (een voedster kan die op elk moment krijgen, als er op haar gereden wordt of zelfs als je haar op een bepaalde manier aait) en zonder eierstokken krijg je geen eisprong. Om dus antwoord op je vraag te geven, of het echt daardoor komt: Ja. Tenzij het gedrag is dat niet door hormonen veroorzaakt wordt, maar dan is het ook geen schijnzwangerschap.

Vanaf een maand of zes kan het in elk geval, dus met Luna moet het nu geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm , ik zit natuurlijk niet 24 op 24 bij m'n konijnen , maar ik zie Sammie NOOIT meer op Luna rijden... Ik aai haar wel veel , en ze heeft uitzonderlijk lang haar aan haar kontje waar ik elke dag door vrijf en kam....

Bij onze dierenarts is het ongeveer 90 euro voor een voedster , wat niet zo duur is als ik het hier zie.

Moet ze dan echt van Sammie gescheiden zijn ? Ze zijn juist weer een perfect koppel en wil ze dan ook niet echt graag scheiden... Hoelang moet ze dan binnen ? Heel misschien zal ik Flappie ook castreren.. Maar zij is nooit schijnzwanger dus die heeft er niet echt veel last van , maar het kan wel bevordelijk zijn voor de koppeling tussen de 2 felle dames en de 2 sulle heren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schijnzwangerschap wordt veroorzaakt door een eisprong (een voedster kan die op elk moment krijgen, als er op haar gereden wordt of zelfs als je haar op een bepaalde manier aait) en zonder eierstokken krijg je geen eisprong. Om dus antwoord op je vraag te geven, of het echt daardoor komt: Ja. Tenzij het gedrag is dat niet door hormonen veroorzaakt wordt, maar dan is het ook geen schijnzwangerschap.

Oh, en de conclusie is natuurlijk dat een castratie zeker gaat helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kost castratie ook 90 euro. Ik heb ze niet helemaal gescheiden, Fred zat in een panelenren die aan een binnenkooi vast zat, waar Feline in zat. Zodra Feline goed at en keutelde (dat deed ze al heel vlot) liet ik ze regelmatig samen en toen alle pijnstilling uitgewerkt was (met pijnstilling willen ze nog wel eens gekker doen dan goed voor ze is, met zo'n grote wond) heb ik ze weer helemaal samen gelaten. Geen enkel probleem.

Ik weet niet of ze ook schijnzwanger kunnen worden zonder eisprong.. Maar volgens mij niet.. En als het geen schijnzwangerschap is, dan zou ze geen nestje bouwen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .