Ga naar inhoud

Wond


Fransoosnino

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een franse hangoor van een jaar!

Hij heeft een wond oppervlakkig op zijn voorbeen (schouder)

Hij blijft eraan bijten, en dan verkrampt hij helemaal, en soms ook gillen.

Maakt het steeds verder kapot.

Ik heb antibiotica, pijnstiller en een zalf.

Maar sinds vanmorgen mag ik die zalf niet meer aanbrengen.

Geloof dat mijn da ook geen idee heeft.

Jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het hem juist.

Ben een maand geleden begonnen.

Hij had een kale plek onder zijn kin, dat is het ergste niet. Er kwam ook vocht uit!

Dus ik naar de dierenarts!

Hij raade me aan betadine te smeren. Nou GEEN SUCCES BETADINE SMEREN bij geurklieren!

Ik had het ook gelijk met hem over castratie.

Dus een afspraak voor gemaakt!

Toen ik hem daarvoor bracht had hij een klein wondje boven zijn linkervoorbeen.

ter hoogte van de schouder. Met een korst erop. Ik had gevraagd of ze er gelijk naar wilde kijken.

Toen ik hem op ging halen na catratie hadden ze gekeken, moest er betaline op smeren.

Na een week werd die wond iets groter en zijn ballen waren hard...

Ik naar de da! die wond moest ik mee door met betadine, en zijn ballen kwam allemaal zooi uit!

Kreeg te horen dat zijn ballen wat groot waren en ze er niet goed bij konden.

Dat was donderdag, zaterdag werd ik wakker door een gillend konijn, snachts naar de da is echt een killer voor je portomonee. pijnstiller en antibiotica gekregen voor het eerst. plus zalf voor de oren, want hij had 41.4 graden koorts en wat plekjes op zijn oren.

Op dinsdag ging het allemaal nog niet beter, en hij krijgt een aanval van jeuk en bijt zich vast in die wond.

Ik voeld me niet serieus genomen door de da. Dus een pissige mail gestuurd.

En afspraak gemaakt. Toen echt goed nagekeken 1 voor 1 alles uitgesloten.

Zijn ballen waren inmiddels in orde. Zijn oren zat wat troep in maar is zweet.

Maar die wond, dat was inmiddels gegroeit en een finke dikke olifantenlaag met dode huid erop. Dat eraf gehaald tot bloedens toe, en met zalf moet het genezen.

Een pijnstiller om die jeukaanval te onderdrukken.

Maar dat is het nou juist! Die jeuk aanval stopt niet.

Hij verkrampt en bijt zich zo vast op die plek hij wordt gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar een andere DA gaan dus. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, wat je er aan zou kunnen doen en of deze dierenarts goed of fout bezig is/was, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en voor een second opinion bij een konijnkundige dierenarts gaan. Misschien heb je wat aan deze lijst:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vervelend voor je konijn zeg. Ik zou eens een second opinion doen. Als je eigen DA het niet weet, is er misschien een andere die het wel weet.

Hebben ze eigenlijk de wond onderzocht? Door wat weg te schrapen en dat op te sturen naar het lab?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad naar een dierenarts gaan die veel verstand van konijnen heeft. Een konijn dat gilt heeft echt heeeel erg veel pijn.

Tegen jeuk kan je meestal wel een zalfje smeren. Maar je moet wel weten of het jeuk is of pijn, en, als het echt alleen jeuk is, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Als het konijn last heeft van parasieten kan je smeren wat je wil maar moeten die parasieten toch eerst aangepakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde jullie even laten weten bij andere dierenarts van bovenstaande lijst een second op. gevraagd

Hij heeft hem een injectie gegeven met pijnstillers en nog antibiotica.

Zijn ballen kwam toch weer troep uit.

En die wond was toen ik vanmiddag thuis kwam weer verder kapot.

Hij viel die andere dierenarts niet af, maar stelde wel een paar vragen waardoor ik mijn vraagtekens stel bij de behandeling van de vorige dierenarts.

Het belangrijkste is dat die ballen genezen, zijn koorts of verhoging van 39.5 lager word en die wond met rust laten.

Ik heb nu een pijnstiller die ik om de 2 dagen moet injecteren, en antibiotica voor konijnen (niet voor honden en katten die ik voorheen gebruikte)

En moet vrijdag terugkomen.

Geloof dat dit wel beter gaat.

Hij laat die wond met rust. En hoop dat dat zo blijft.

Dan kan dat genezen, en volgens mij is hij die 'jeuk' prikkel nu kwijt.

Heb jullie ervaring met pijnstillers?

Hij is namelijk erg rustig en beetje wankel..

Alsof hij gedronken heeft...nou ja ik hoop dat hij snel opknapt.

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke pijnstilling is het, die je moet injecteren? en die 2 dagen werkt??? Maar kan zijn, dat het wat sterker is en dat-ie daar wat dizzy van is. Goed in de gaten houden dat hij wel eet en keutelt!!

En kijk of hij idd ook geen pijn heeft 12-15 uur na die injectie. Ik ben niet bekend met pijnstilling die zo lang werkt bij een konijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is nog steeds drama!

Ik zit er inmiddels aardig doorheen! Het is zo rot!

Maandagavond had ik de laatste pijnstiller gegeven.

Ik was trouwens in de war, want die spuiten om de 2 dagen was antibiotica en die 2x per dag 3.5ml was pijnstiller!

Dus ik belde om te overleggen, en die plek ziet er echt al beter uit.

Dus ze zei, laten we het even aankijken zonder pijnstiller.

Woensdag avond ging het weer helemaal mis. Ik hoorde hem al in z’n hok tekeer gaan.

Dus weer naar de dierenarts, dezelfde praktijk maar andere plaats. Kreeg weer pijnstiller mee, en die wond bekeken en zijn balletjes.

Nou wond is inderdaad aan het genezen, maar het is een flink ding. De randjes erom heen zie je als het ware roze worden.

Maar dan nog het midden die grote korst.

En die ballen 1 was goed, die andere kwam nog rotzooi uit. Dus zij zei hij had net iets langer die medicijnen nodig gehad, en dan hadden we het gehaald.

Maar nu vannacht, met pijnstillers weer door zijn hok vliegen, vreselijk!

Vanmorgen op spreekuur gegaan, en hij gaf aan dat die ballen toch al een eind genezen hadden moeten zijn.

Dus die ene die nog ettert gaat hij nu opereren! Hij zei voor die wond nog even doorgaan en dan moet het goed zijn.

Hoor vanmiddag of het allemaal goed is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou om 3 uur weer opgehaald. En 177 euro lichter.

Hij noemde het een stompje wat er nog zat, en heeft dat weg gehaald.

Hij vliegt inmiddels zijn kooi door met pijnstiller, dat klopt toch niet!

Ik had vanmorgen nog even contact gezocht met een fokker.

Ik had haar 3 weken gelede ook een mail gestuurd, maar zij was op vakantie toen.

Zij gaf aan dat het wellicht een parasiet is dat zie je niet zitten.

Ze raadde me aan te vragen of de dierenarts daar nog voor wilde behandelen met ‘ivomac??’prik en druppels.

Die prik heeft hij gedaan en herhaling over 10 dagen, maar die druppels niet.

Daar baal ik nu een beetje van, want nu alle pijnstillers zijn verdwenen vliegt hij weer door zijn hok!

Ik heb het gevoel dat het niet meer die wond is, of dat belangrijker die wond een gevolg is van iets dat in zijn hoofd zit!

Zij gaf verschillende symptomen aan:

VERLAMING : tijdens zo’n aanval gebeurd dat..

SLECHT LOPEN: daarna lijkt hij wel dronken, geen coördinatie

HOOFD GEDRAAID: die is dan scheef

KALE PLEK: wellicht die wond

Ik hoor graag jullie mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, mag ik misschien even een rare vraag stellen.

Hij had een wond aan zijn geurklieren... maar je hebt hem toch laten castreren?

Dan verbaasd het me weinig dat het gaat etteren en zweren.

Het afweer systeem van je konijn was gigantisch verzwakt en dan kan zo'n wond inderdaad gaan ontsteken.

Ik snap inderdaad niet dat een Dierenarts überhaupt een ziek dier onder narcose brengt.

Maar goed.

Ik wens je heel veel sterkte, maar doe alsjeblieft volgende keer de dingen een voor een. Eerst compleet herstel voor je iets nieuws doet, dit geld ook voor enten, een ziek dier NOOIT enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .