Ga naar inhoud

Wond


Fransoosnino

Aanbevolen berichten

Weet je wat ik niet zo snap.....Je hebt het over zijn harde ballen.....deze zijn er toch niet meer ;het mannetje is toch gecastreerd?

Wat bedoeld je DA met dat er na de castratie nog een stukje is blijven zitten?

(wat dan nu is weggehaald..).

Welke AB spuit je?

Ik denk dat het tijd wordt dat je eens een andere DA gaat zoeken...ben bang dat het zo niet goed komt en dan ten koste van konijnenmans....en jouw portemonee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu?

Even een rare vraag; Kan het geen E.c. zijn? Scheve kop en verlamming of is dat gewoon tijdelijk behandeling?

En is de huid al onderzocht, een huidschraapsel getest op schimmel of mijt?

Die van mij heeft ook een hele grote kale plek met allemaal korstjes.. Dit zijn gele korstjes. Hiermee ga ik morgen naar een da om vast te stellen waarom hij het heeft.

En het is inderdaad heel raar dat je vorige da toegelaten heeft om een dier met een rare wond aan de kin te opereren.

En wat Nathalie ook vroeg, is je nieuwe da wel konijnkundig?

Toen ik mijn ram castreerde mocht ik hem ook alleen maar op kranten/handdoeken houden omdat bodembedekking de wond kan irriteren en weer kan laten ontsteken.

Denk dat dat ook gebeurd is aangezien het ging etteren, of hij is niet goed geopereerd..

Na hoeveel dagen na de operatie is de wond van de castratie gaan ontsteken?

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

Sorry, ben erg in de weer geweest met Nino!

Ik was om terug te komen op alle bovnstaande begonnen met een wond bij zijn geurklieren!

Bij de dierenarts geweest en een afspraak gemaakt 2 weken later voor castratie!

Hij was dus genezen van die wond!!

toen ik hem bracht voor castratie heb ik gevraagd aan de dierenarts hem eerst na te kijken.

hij had nml een korstje 2 mm ter hoogte van zijn schouder. EN OOK HAD IK GEVRAAGD TE KIJKEN NAAR DIE WOND BIJ GEURKLIEREN.

Was in orde en ze zijn hem gaan helpen. Maar zijn ballen waren te 'groot' ( hoorde ik een wek later pas!!) Dus ze konden hem niet in zijn geheel castreren, en er was van beide ballen een deel achtergebleven.

Deze gingen infoecteren. En die wond op zijn schouder werd groter!

Hij ging gek doen, en toen ben ik terug gegaan. Kreeg ik te horen dat die castratie niet goed was uitgevoerd.

Maar hij deed al gek mbt die won open bijten enz..

Toen ben ik na pissige mail en jullie kk lijst naar andere dierenarts gegaan!

Deze heeft hem afgelopen vrijdag geholpen aan 1 bal die nog niet genezen was.

En EINDELIJK GAAT HET DE GOEDE KANT OP!!

Hou jullie op de hoogte en Thnx voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat een gedoe.

Wist niet dat konijnen te grote ballen kunnen hebben en dat da gewoon een deel mogen laten zitten.

Worden de ballen dan op een andere manier verwijderd als bij honden en katten bijv?

Ik dacht gewoon sneetje, plop en afbinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransoosnino,

toch wil ik je heel nadrukkelijk op het hart drukken dat een gewond of ziek konijn nooit geopereerd mag worden.

Besef alsjeblieft hoeveel geluk je hebt gehad, want als er ergens een wond zit die al naar is, dan moet dit eerst volledig herstellen voor je een nieuw herstelproces ingaat, zoals een castratie.

@bunny06:

te grote ballen heb ik ook nog nooit van gehoord. als je de foto reportage hier ergens op de site ziet, worden de zaadleiders afgebonden en daarna de gehele teelbal weggeknipt.

te grote ballen klinkt mij als een hele berg onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rowls... even ter verdediging van TS.. De dierenarts had gezegd dat het ok was NA het nakijken van de kleinere probleemgebieden. Je mag er van uit gaan, dat een da het beter zou moeten weten dan jij (ook al blijkt helaas maar al te vaak dat het niet zo is)....

Ik denk dat TS in eerste instantie een minder verstandige da heeft getroffen, hetgeen tot de nodige problemen heeft geleid. Maar een verwijt naar Fransoosnino vind ik hier beslist niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd dat het wondje op dat moment geen probleem was maar omdat hij geopereerd werd, werd ook zijn weerstand wat lager en daardoor misschien een mijt/schimmel of een vlo o.i.d. heeft toegeslagen of nog verder/makkelijker is gaan uitbreiden. Dat denk ik.. Maar misschien is het een bijtwondje dat jeukt en dat hij door stress van de castratie en de pijn van de ontstoken bal, daaraan ging/bleef bijten..

Fransoosnina heeft er zelf wel alles aan gedaan maar de da vond het niet belangrijk.

Het kan ook best zijn dat het bestaat, te grote ballen, maar ik heb er zelf gewoon nog nooit van gehoord en of het nou een berg onzin is, kun je pas zeggen als je zeker weet dat het niet bestaat..

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat de da dit had moeten melden, toen ze het merkten en de operatie hadden moeten stopzetten.. Wat deze da heeft gepresteerd is niet wat is afgesproken, slecht voor het dier en geeft weinig vertrouwen in zijn kundigheid.

Een halve castratie, waarbij met opzet resten zijn achtergebleven, die achteraf tot problemen en hogere kosten hebben geleid... Als hij het nou nog had gezegd toen TS het konijn ophaalde, dan had daar in elk geval nog op gelet kunnen worden.

Nu wist Fransoosnino van niets... Ik noem het gewoon een medische miskleun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dankje Lonka, want ik had inderdaad van te voren gevraagd hem eerst te controleren op die wondjes.

Ik was 50 euro kwijt voor een halve castratie om het maar zo te zeggen! En 177 om 1 bal te verwijderen! Begrijpen jullie dit??

Het is mijn 2e franse, en echt een maatje. Ik zou zeker als ik het idee had dat er iets niet klopte het anders hebben aangepakt!

Maar de eerste dierenarts vertelde mij dat hij zelf ook franse had gehad en als hij met pensioen gaat ofzo iets er weer wilde!

Nou ik hoop voor die fransozen dat ze nooit wat mankeren ( nee gekkigheid)

Ik ging ervan uit dat hij enig idee had.

Toen ik hem op ging halen na castratie, hadden ze mij ook niets verteld he! Pas toen ik terug ging een week later omdat die 'ballen die er nog zaten' hard en grijzig van kleur waren. Hoorde ik dat hij niet alles heeft kunnen uitvoeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransoosnino,

Ik had inderdaad gezien dat je het vooraf had laten controleren, maar laten we het erop houden dat dit soort dingen een goede les zijn. Mensen mogen ook niet zomaar geopereerd worden als ze wondjes hebben, voor konijnen geldt dat dus net zo goed.

Een operatie vergt heel veel van een afweergestel, dit moet dus echt tiptop in orde zijn. Als het lichaam bezig is een wond, hoe klein ook, te herstellen, dan is het afweerstel al actief. Dan is het dus niet verstandig nieuwe wonden erbij te maken.

Overigens, ik zou als ik jou was de dierenarts inderdaad melden bij de tuchtraad voor DA's, volgens mij is die er wel, want dit is gewoon dieronterernd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransoosnino,

Ik had inderdaad gezien dat je het vooraf had laten controleren, maar laten we het erop houden dat dit soort dingen een goede les zijn. Mensen mogen ook niet zomaar geopereerd worden als ze wondjes hebben, voor konijnen geldt dat dus net zo goed.

Een operatie vergt heel veel van een afweergestel, dit moet dus echt tiptop in orde zijn. Als het lichaam bezig is een wond, hoe klein ook, te herstellen, dan is het afweerstel al actief. Dan is het dus niet verstandig nieuwe wonden erbij te maken.

Overigens, ik zou als ik jou was de dierenarts inderdaad melden bij de tuchtraad voor DA's, volgens mij is die er wel, want dit is gewoon dieronterernd.

Maar.....ze had gevraagd aan de DA of het kwaad kon en de DA had toen moeten zeggen dat het beter was even te wachten tot het andere genezen is.De fout ligt in dit geval bij de eerste DA.....nu is het van belang dat het beessie goed geneest....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .