Ga naar inhoud

konijnen hebben natte kop


Dot

Aanbevolen berichten

Ik kom om 12:30 thuis en schrik me kapot, de konijnen hebben allebei een enorm natte kop, ik dacht eerst, dat ze gevochten hadden of zo, maar er zijn geen wondjes. Ook lijkt het me stug, dat ze alleen maar een waterballet gehouden hebben, want ondertussen is het 18:30 en het is nog niet droog!

Kunnen ze ziek zijn? Mijn man dacht aan koorts?

Wie heeft er raad??

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een waterbakje?

kan het ingeregend hebben?

hebben ze misschien op elkaars hoofd gereden en daarbij op elkaar geplast?

Kan er iemand bij het hok gekomen zijn? Heeft bijvoorbeeld de buurman net zijn planten water gegeven met de tuinslang en per ongeluk tegen het hok aan gesproeid, terwijl je nijnen net met hin kopjes bij het gaas lagen? op die manier heb ik ook eens twee natte konijnen gehad :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, heel gek misschien maar heb je aan hen geroken?Als het plas is moet je dat ruiken, lijkt me.

Wel gek dat ze het alletwee hebben.Bij koorts en zweten ( zweten konijnen eigenlijk wel?) zou je verwachten dat hun hele lijfje nat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ingeregend kan niet, het heeft hier vandaag niet geregend, vanaf de buren kan ook niet, daar kan er niemand bij. Onze oudste van 14 heeft vanochtend het hok tijdens mijn afwezigheid schoongemaakt en beweert bij hoog en laag, dat er toen nog niets aan de hand was.

Idd alleen de hoofden, bij beide konijnen; en ja dat is erg roze onder de natte plekken, maar bloed niet.

Het stinkt niet naar urine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Hans Kazan bij je hokken geweest?

Nee sorry.. ik heb ook geen idee! Ik neem aan dat je de waterflessen al gecontroleerd hebt? Als ze echt zo doorweekt zijn zou ik kijken of je die koppies voorzichtig droog kan deppen met een handdoek.. straks vatten ze nog kou. Misschien dat je even tussen de oortjes kan voelen of het nog warm is? (als het koud is, is het niet goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan toch dat het het waterbakje is geweest.. misschien hadden ze even een gekke bui en hebben ze hun kop daarin gestoken??

Je weet het maar nooit met die beestjes :P

Mijn konijn heeft een waterfles, hij gooit bakjes namelijk om, denk dat als hij een waterbakje zou hebben hij elke dag zo'n natte kop heeft :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .