Ga naar inhoud

Flake heeft een terugval


Clover

Aanbevolen berichten

Nou, ik ben gisteren aan de slag gegaan.

Op haar rug is geen succes. Ze sparteld vreselijk en draait alle kanten op. Ondanks haar handicap, is ze prima in staat het ons moeilijk te maken.

Ik heb haar daarom in de bak van haar kooi laten zitten (gazen bovenkant eraf gehaald) en heb zo, al zittend haar benen gemasseerd. Dat vond ze prima.

Daarna heb ik haar overeind gezet op haar achterbenen. Dat is wel wat ingewikkeld, maar ik geloof dat het wel gelukt is. Ze stond niet echt op linksachter, maar rechts wel. En daarna heb ik haar ook nog op beide benen gezet. Dat ging wel aardig. Dan probeert ze toch haar linkerpootje wat meer te belasten, dus ik geloof dat dat iets is wat ik vaker moet doen.

Vanmorgen moest ik vroeg weg om te werken, dus dan heb ik geen tijd voor een massage (om 5:30 moet ik wegrijden). Vanmiddag ben ik behoorlijk vroeg weer thuis, dus dan doe ik dat meteen. En voor ik naar bed ga nog een keer.

Tussendoor zet ik haar wel steeds even rechtop in haar hok. Als ik haar wat steun geef aan de zijkant, blijft ze aardig zitten. Ze vindt het fijn om even te zittene n gaat zich dan meteen even lekker wassen.

Ik zie nog geen duidelijke verbetering hoor.

Ze kan nog steeds niet stabiel zelf zitten. Maar ik geloof dat die vitamine haar wel een oppepper hebben gegeven, want ze komt wel verder en vaker op haar voorpootjes overeind. Over het geheel voelt ze zich prima volgens mij, ze is alleen gefrustreerd dat ze niet kan lopen.

Ze eet en drinkt nog steeds goed. Ze poept en plast zelf en ook haar BDK eet ze zelf op. Dus ik houd nog maar even moed en duim dat ze binnekort echt op gaat knappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even een snelle update.

ik masseer haar nu 2 keer per dag en zet haar meerdere keren per dag even overeind. Ze kan nog steeds niet zelf overeind komen en ze kan haar linkerachterpootje niet zelf bewegen. Ik heb ook niet de indruk dat ze het voelt als ik er aan zit, maar dat kan mijn gebrek aan ervaring zijn. De dierenarts kreeg wel reactie vorige week. Misschien voelt ze me wel, maar reageert ze op mij niet?

Als ik haar overeind zet, ziet ze er meteen heel vrolijk uit. Dat vind ik zo lief. Dan gaat ze zich wassen en ik ondersteun haar dan.

Maar het blijft qua situatie eigenlijk een beetje hangen nu. Ik zie wel dat ze meer energie heeft dan een week geleden en dat ze zich wat hoger opricht op haar voorpootjes, maar verdere verbetering in haar lijf zie ik eigenlijk niet.

Ik wil de moed nog niet opgeven. Vooral omdat ze mijn zorg zo waardeert. Maar ik heb het er wel moeilijk mee om positief te blijven hoor.

Dat achterpootje hangt er echt voor dood achteraan en dat baart me wel zorgen. Hoe langer dat duurt, hoe kleiner me de kans lijkt dat het nog ooit goedkomt.

Ik geef binnenkort weer een nieuwe update, als er weer wat te melden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef trouwens sinds maandag ook Metacam, naast de Panacur.

De dierenarts gaf aan dat het niet bewezen is dat dit helpt, maar hij wil altijd graag meehelpen als ik ergens om vraag.

En ik had hem aangegeven dat ik er alles aan gedaan wil hebben om Flake erdoorheen te helpen.

Voor mijn gevoel doe ik dat nu met die Metacam erbij echt voor 100%, dus dat geeft mij weer wat rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, weer even een update over Flake. Ik ben nu op dag 15 van de behandeling.

Ik zie sinds een dag of 3 een pietsie verbetering. Mijn man zag het gisteren ook, dus het is niet zo dat ik het zelf alleen maar heel graag wil zien. Ze heeft nog steeds geen controle over haar linkerachterpootje, maar er zit wel een klein beetje kracht in. Ze beweegt hem ook af en toe, maar wel ongecontroleerd.

Ik zet haar als ik uit mijn werk kom steeds meteen in de tuin op het gras. Hier geniet ze echt heel erg van. Ze kan zit verplaatsen, maar komt niet recht overeind. Tenzij ze tegen de afrastering van de groententuin zich een soort omhoog werkt. Dan kan ze wat meer overeind zitten. Haar linkerachterpootje sleept als een dood gewicht achter haar aan.

Gisteren kwam ze zowaar wat meer recht op haar achterkant (zittend) zonder steun, maar dat was echt maar een kort momentje.

Ik smeer haar steeds in met Sudocreme, want ze heeft nu toch wel echt urinebrand-plekken. In het begin kon ik dat eigenlijk nog goed voorkomen, maar dat is nu geen doen meer. Zeker omdat ze over de grond sleept met haar zijkant, dat doet het natuurlijk ook geen goed.

Zolang ze nog zo kan genieten van een middagje zon en gras, vind ik het nog de moeite waard om door te gaan met behandelen. Ik kan me voorstellen dat mensen die haar nu voor het eerst zien, van haar schrikken. Maar ik vind haar nu niet zielig aandoen. Ik heb het idee dat ze zichzelf ook niet zielig vindt. Ze is allert en vrolijk, ze eet, drinkt, plast en poept als de beste. Ook haar BDK eet ze uit zichzelf op. Ik heb haar maar 1 keer moeten helpen. Toen lag er ineens een dikke tros BDK in het gras. Daar heb ik haar met haar neusje naartoe gelegd en toen at ze ze zelf op.

Ik heb gisteren wat nieuwe filmpjes gemaakt. Ik zal mijn man vragen om ze op YouTube te zetten.

Ik loop nog wel erg te piekeren over "wat als". Wat nu als dat linkerachterpootje nooit meer normaal mee kan komen?

Stel dat ze zelf helemaal weer goed is, maar alleen dat rottige pootje wil niet meer. Zou amputeren dan een optie zijn? Of een soort karretje ter ondersteuning van haar achterpootje, of een soort beugel ofzo..

Ja, ik weet het, wellicht voorbarig, maar ik ben nu eenmaal een denker...

aangepast door Clover
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten wat ik zelf zou doen met een konijn dat niet meer goed lopen kan, maar ik weet wel dat er konijnenrolstoeltjes gemaakt worden. Deze zijn hetzelfde als de rolstoelen voor honden met bijvoorbeeld heupdysplacie, maar dan op konijnenformaat. Het schijnt dat konijnen zich daar goed mee kunnen redden. Misschien kan je dat nu al eens proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net je filmpjes bekeken.. Ik ben blij dat je nu iets verandering ziet, ik vind ze namelijk behoorlijk heftig.

Ik kan je geen tips geven, sorry. Maar wil wel even zeggen dat ik het super vind wat je allemaal doet en dat jullie dapper doorgaan!

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben gisteren met lood in mn schoenen naar de DA gegaan. Mijn man is mijn extra geweten en hij zei dat het misschien nu eerlijker was om haar te laten gaan.

Ik heb zelf het idee dat Flake het hier nog niet mee eens is, dus het was voor mij moeilijk te acceptere,mn. Maar ik heb onze DA heel hoog zitten en vond dat een bezoek wel op zijn plaats was.

De DA heeft haar heel goed bevoeld en bekeken. We zijn tot de conclusie gekomen dat er inderdaad meer gevoel en kracht in haar achterpootje zit. Haar huid is echter wel erg aangedaan door het vocht.

We hebben haar kaal geschoren en ingesmeerd met vetoderm. Ze heeft een antibiotica spuit gehad, tegen ontstekingen die ze eventueel anders kan ontwikkelen en ik ben nu weer gestart met Dexamethason. De panacur blijf ik gewoon geven.

Flake ligt de hele dag van 12 tot 21 uur op het gras met het mooie weer en ik heb echt het gevoel dat ze geniet.

Dus we blijven nog even volhouden en we houden haar scherp in de gaten. Ik hoop dat ze nog kan gaan genieten van het nieuwe hok. Als alles goed gaat, wordt ddat morgen of maandag geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een idee om Flake op een soort kraammatrasje of luier neer te leggen? De urine trekt dan direct in de onderlaag van het materiaal en de bovenlaag blijf droog. Dan krijgt de huis kans om te genezen. Flake moet er natuurlijk niet aan gaan knagen/eten, maar je kunt haar er misschien opleggen als je erbij bent.

Heel veel sterkte met Flake!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een idee om Flake op een soort kraammatrasje of luier neer te leggen? De urine trekt dan direct in de onderlaag van het materiaal en de bovenlaag blijf droog. Dan krijgt de huis kans om te genezen. Flake moet er natuurlijk niet aan gaan knagen/eten, maar je kunt haar er misschien opleggen als je erbij bent.

Heel veel sterkte met Flake!

Ja, die heb ik meegekregen van de DA. Maar ik heb het nog niet gebruikt. Ik heb het nog niet nodig gehad. Ze zit nu namelijk in een hok wat eigenlijk niet meer zo goed bruikbaar is. De bodem is net gatenkaas. Allemaal kieren erin.

Voor Flake is dat nu dus wel handig. Ik heb een ongeveer 10 cm dikke laag hennepvezel erin liggen en dat blijft aan de bovenkant droog. Alles wat naar beneden loopt, loopt door die kieren het hok uit op de tegels. En het vocht wat nog achterblijft wordt netjes geabsorbeerd door de laag hennep.

Als we thuis zijn, ligt ze op het gras. Dan beweegt ze ook aardig veel. Dat lijkt me goede therapie. En haar plas loopt direct in de bodem weg. Zo blijft ze fijn droog. Ze heeft nu 4 dagen achter elkaar van 10 tot 21 uur op het gras gezeten. Nu ben ik op mijn werk en zit ze noodgedwongen in haar hok, maar om 16 uur kan ze alweer los tot vanavond. (Ik blijf duimen voor goed weer)

Als ik het nieuwe hok in gebruik neem, moet ikmisschien wel die onderleggers gaan gebruiken. Dat is zo goed waterdicht aan alle kanten. Maar dat zien we dan wel weer. Ik heb ze iig in huis.

Zondag en gisteren leek het wel iets beter te gaan. Ze sleept nog steeds met links achter achter zich aan, maar ze komt af en toe echt uit zichtzelf rechtop.

Gisteren ging ze uit zichzelf op visite bij Crimson en Pien. Door het gaas heen gingen ze naast elkaar liggen. Ze hebben ook op deze manier gezamelijk groente gegeten.

Echt samen laten doe ik niet. Want Pien neemt meteen de kans waar om Lelijk te doen tegen Flake en haar te bijten en op te jagen. En dat lijkt me geen goed plan.

Voorlopig blijft het nog even tobben.

Ik bel straks nog even naar de DA om de status door te geven en te overleggen of een extra AB spuitje nog zin heeft. Die kan ik eventueel ophalen en zelf toedienen, dat is wel fijn.

En verder is het volgens mij nog steeds gewoon doorgaan met de behandeling en afwachten tot het beter gaat. OF het beter gaat worden...

Ik vind dit zo'n rottige situatie. Het lot van mijn lieve Flake ligt nu wel heel overduidelijk in mijn handen. Ik blijf twijfelen over de juistheid van al mijn beslissingen en hoop maar dat Flake er blij mee is.

Moeilijk hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je da bevestigt, dat er fysieke vooruitgang is. Jij hebt het idee, dat ze geniet van het zonnetje...

Ik denk dat dit aantoont, dat jij tot nu toe de juiste beslissingen hebt genomen. Volg je gevoel, voorlopig stuurt dat je de goede kant op ;).

Succes met de behandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je da bevestigt, dat er fysieke vooruitgang is. Jij hebt het idee, dat ze geniet van het zonnetje...

Ik denk dat dit aantoont, dat jij tot nu toe de juiste beslissingen hebt genomen. Volg je gevoel, voorlopig stuurt dat je de goede kant op ;).

Succes met de behandeling!

Ja, dat is ook wel zo. Ik heb haar gisteren even kritisch saan bekijken toen ze in de tuin los was. Samen met mijn man. Dat linker achterpootje baart me wel zorgen. Daar zit nog niet echt gecontroleerde beweging in. Wel meer kracht, maar ze heeft er geen controle over.

Ze komt wel af en toe wat meer overeind en dan rent ze zowat over het gras. Totdat ze dan wer kracht verliest en even omvalt. Dat is wel een sneu gezicht. Maar Flake lijkt dar zelf niet zo mee te zitten. Ze houdt haar oortjes strak overeind en probeert het gewoon opnieuw.

Ik haal vanmiddag even een extra AB spuitje op bij de DA. Gisteren even telefonisch overleg gepleegd. Er lijkt vooruitgang in haar lijf te zitten en haar (kaalgeschoren) huid is rustig. Ik zie geen rode of nare plekken. Ik smeer haar elke dag 2 keer in met Sudocreme.

Morgen werk ik thuis en daarna is het weekend. Dan kan ik haar lekker veel aandacht geven. Wat dat betreft is dit wel een goede periode. Lekker veel extra vrije dagen en lekker weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb gisteren nog een spuitje AB gehaald, om te zorgen dat haar huid niet gaat ontsteken.

Haar huid ziet er nu heel netjes uit, dus ik maak me niet zo'n zorgen, maar voorkomen is beter dan genezen. Zeker nu.

Verder gaat het nog een beetje hetzelfde. Ze komt op het gras af en toe zelf behoorlijkl rechtop. Maar het is steeds maar eventjes. Het is wel een pietsie vooruitgegaan, maar ze is er nog lang niet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zie helemaal geen vooruitgang meer in Flake. Ze is nu echt al een heel aantal dagen hetzelfde. Ze heeft het hele weekend zowat lekker in het gras gelegen, maar ik zie echt geen vooruitgang meer.

Ik heb haar de afgelopen tijd heerlijk verwend en extra vertroeteld. Ze heeft genoten van alle extra aandacht, maar ik merk nu aan haar dat ze er moe van is.

Ik wil haar graag laten inslapen zonder dat ze een lijdensweg moet doorstaan. Ik heb het idee dat ze nu nog niet het idee heeft gehad dat ze ziek was, maar gisteravond draaide ze van me weg toen ik haar aan het aaien was en ik zag ineens zo'n vermoeidheid in haar ogen.

Ik heb ook niet meer het vertrouwen dat het beter gaat worden met haar en heb gisteren een moeilijke beslissing genomen.

Vanavond ga ik haar laten inslapen.

Ik zit nu al met een knoop in mijn buik en tranen achter mijn ogen op mijn werk, maar ik weet dat het de juiste en de eerlijkste beslissing is.

Ik zal haar wel vreselijk missen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Het voelt ook wel goed hoor. Het is inderdaad gewoon echt de juiste beslissing.

Ik zit echt tegen de tranen te vechten. Het wachten-to-het-zover-is is nu eigenlijk het ergst. Het verdriet naderhand is ook naar, maar ik weet uit ervaring dat ik dan ook toch opgelucht ben. Dan is het afgesloten en kan ik het gaan verwerken.

Gelukkig heb ik nog 2 nijnen. Zij hebben wat extra aandacht nodig om wat vrijer te worden naar mij toe. Dus daar ga ik me lekker mee bezig houden.

En Flake wacht op me (daar geloof ik stellig in) bij de regenboogbrug. Samen met haar broertje Clover, zusje Bigwig en moeder Spat.

straks als ik thuis ben, bel ik de DA. Dat durf ik op mijn werk niet aan. Ik weet uit ervaring dat ik me dan niet meer goed kan houden en mijn collega's zouden dat niet begrijpen. (Het is namelijk "maar" een konijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Het voelt ook wel goed hoor. Het is inderdaad gewoon echt de juiste beslissing.

Ik zit echt tegen de tranen te vechten. Het wachten-to-het-zover-is is nu eigenlijk het ergst. Het verdriet naderhand is ook naar, maar ik weet uit ervaring dat ik dan ook toch opgelucht ben. Dan is het afgesloten en kan ik het gaan verwerken.

Gelukkig heb ik nog 2 nijnen. Zij hebben wat extra aandacht nodig om wat vrijer te worden naar mij toe. Dus daar ga ik me lekker mee bezig houden.

En Flake wacht op me (daar geloof ik stellig in) bij de regenboogbrug. Samen met haar broertje Clover, zusje Bigwig en moeder Spat.

straks als ik thuis ben, bel ik de DA. Dat durf ik op mijn werk niet aan. Ik weet uit ervaring dat ik me dan niet meer goed kan houden en mijn collega's zouden dat niet begrijpen. (Het is namelijk "maar" een konijn)

Misschien kun je vandaag eerder naar huis. Het is bijzonder knap wat je allemaal gedaan hebt en ik wens je ook heel veel sterkte toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah wat naar! Zeker dat je nu nog een dag moet werken terwijl je tegen de tranen zit te vechten. Die moeten er gewoon even uit.

Heel veel sterkte.

Van binnen weet je wat de goede beslissing is, en ik hoop dat je er ook rust bij kan hebben, maar het blijft heel moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .