Ga naar inhoud

maagdarm infectie


Ingrid M

Aanbevolen berichten

http://www.konijnen.nl/ziekten/darmimmobiliteit.htm

het kan zijn, dat Knabbel de haarballen niet makkelijk kwijtraakt. Raadzaam lijkt mij wel te zorgen, dat hij genoeg vocht binnenkrijgt. Volgens de bovenstaande link zou prozyme ook goed zijn om de haarballen 'flexibeler' te maken, waardoor ze makkelijker afgevoerd kunnen worden.

bij verstopping wordt ook laag-vezelig voer aangeraden. Ik zou dan sla geven, wat een vochtige groente is en een niet al te hoog vezel-gehalte heeft. En keutelen bij verstopping wil niet altijd zeggen, dat de eerste keutels al haren bevatten.. Dit kan een paar dagen duren, ook omdat die haarbalresten moeilijker worden afgevoerd.

Buikmassage is altijd te proberen. En als je konijntje moeite heeft de temperatuur op peil te houden, dan kun je hem een kruik geven. (Stevige petfles vullen met heet water bijvb.)

Beterschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt Lonka, die site had ik ook gevonden :mdr:.

Intussen gaat het met Knabbel al een stuk beter, gisteren mogen genieten van ware supersprongen door de lucht. Hij is wel nog vrij snel afgepeigerd maar hij geniet met volle teugen van het leven gelukkig.

Dus het gaat de goede kant op met hem gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel, ik ga vandaag even informeren of ik mag gaan minderen met de primperan. Ik moet vanaf morgen zelf ook weer gaan werken en ben vorts zelf kei brak van s'nachts eruit moeten :s. Ik ga informeren of ik ook over mag naar 3x daags primperan... Zo niet dan moet ik maar even doorbijten he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag over naar 3x daags primperan en 1x daags metacam. Gaat het niet goed dan moet ik meteen weer terug overstappen naar 4x daags primperan en 2x daags metacam. Ik hou hem goed in de gaten. Stoppen met de medicijntjes mag in ieder geval nog niet van de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .