Ga naar inhoud

Juist gewicht FH?


Marjolijn

Aanbevolen berichten

Mijn franse hangoor ram is van 11 december 2009 dus hij is over ongeveer een week 5 maanden oud. Ik heb een vraagje over zijn gewicht....

Ergens in een ander topic had ik dit berichtje gevonden van bunny ranch chanty over de groei van een franse hangoor, heb het even gekopieerd:

Start gewicht 1500 met 8 weken min

Dan 800 gram tot 1 kilo per maand.

Heel simpel dus....komen ze aan

3, 5 maand moet dan min 2700 wegen max 3 kg

Volgens mijn berekening moet mijn FH nu op een minimaal gewicht van ongeveer 3900 gram en een maximum gewicht van ongeveer

4500 gram zitten... Klopt dat?

Ik heb alleen een keukenweegschaal en geen personenweegschaal.. dus de keukenweegschaal is de enige mogelijkheid om hem te wegen. Hij zit natuurlijk niet helemaal stil.. Maar ik kom op een gewicht van 3800 gram uit, kan een onsje meer/minder ivm het wiebelen.

Mijn vraag: is hij nou te licht??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet hoor.. Misschien groeit hij in een week ook nog wel 100 gram. :P nee, maar als hij een halve kg lichter was zou ik me zorgen maken, maar als hij er goed uit ziet, goed eet, goed keutelt, dan denk ik niet dat die 100 gram veel uit maakt.

(Al kan ik me daar in vergissen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens jou berekeningen moet mijn FH van 9 maanden nu dus 8.7 kilo moeten wegen. EUhm, denk dat dat een beetje veel is of niet?

Bij welke maand moet hij op gewicht zijn dan???

Hij weegt nu 4,3 kilo. Ik ben bezig met bijvoeden, weet dat het te licht is.

Maar meer dan 100 gram per maand eet hij er echt niet aan hoor momentele.

Heeft veel te veel beweging met het mooie weer. Dat werkt ook wel mee.

Ik vind het een mooi geweicht hoor, wat die van jou heeft!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Lies een konijn is met een maand of acht uit gegroeit, je kunt niet altijd zo door blijven rekenen.. Anders zouden ze met 10 jaar 120 kilo wegen :rofl:

edit; En ik denk dat ze de laatste maanden ook minder groeien dan de eerste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feline (geen FH, gewoon een rasloze dame) is ook te licht, maar ik weet ook niet hoe ik dat ga veranderen.. Geef ze nu wel wat meer lekkers (elke dag een klein stukje appel en ook elke dag bietenstukjes en wortelchips in de snackbal) maar ja ze krijgen ook heel veel beweging.. Geef ik (veel) meer biks dan eten ze minder hooi..

(Ze krijgen wel iets meer biks, maar meer dan dit was ook niet helemaal de bedoeling..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem heb ik ook hoor Dollie,

Nu gerrit extra bix krijgt eet hij ook veeel minder hooi.

Naar mijn zin te weinig, maar had al besloten dat als hij op de 5 kg zit ik weer minder bix ga geven.

In overleg met BRC geef ik m iedere dag 1 hard geworden boterham erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .