Ga naar inhoud

Tocht?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik en mijn broertje houden ontzettend veel van konijnen. Maar nu hadden we een idee om een ren te bouwen naast ons huis. Er is alleen 1 probleempje. Het tocht er wel. Maar wij hadden gedacht als ze het nou eens goed isoleren en een nachthok met stro vullen, dan zou het toch wel moeten kunnen? We zijn dan van plan om na de zomervakantie een stuk als 5 dwergkonijntjes (Voedsters) te kopen. Vanaf 8 weken ong. Zodat ze aan elkaar gewend zijn. Dan wennen ze toch wel aan de tocht? We wouden dan het deel waar de tocht/wind langs komt isoleren met een groot stuk hout. En oja, een jaar geleden ong. heb ik daar ook een hok met 2 konijnen gehad. Die ook 8 weken waren. Die werden niet ziek. Dus dan kan het toch geen kwaad? Als we het hok nou gewoon goed dicht maken en isoleren?:P:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze een goed, droog en tochtvrij schuilhok (met zo'n groep zou ik meerdere schuilhokken doen) hebben met een lekkerel aag stro er in wil dat volgens mij prima hoor.

Je schrijft dat je vijf voedstertjes wil, dit is niet aan te raden. Vaak gaat voedsters (uiteindelijk) vechten, zeker met zo'n grote groep zul je dat risico lopen. Je kunt beter drie voedsters met twee gecastreerde rammetjes nemen, bijvoorbeeld uit de opvang.

http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt, zeker als je zelf de ren gaat bouwen, ervoor kiezen om bepaalde stukken dicht te maken. Maak nachthokken op pootjes, ivm optrekkend vocht. Maak om de ren heen een beschermrand langs de onderkant van 25cm hoog, dat houdt ook tocht tegen. Ipv een gaasdeur zou je ook een dichte deur kunnen maken om in de ren te komen.

Of koop een stuk zeil, dat je voor een deel om/over de ren kunt spannen tegen de tocht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .