Ga naar inhoud

Wat nu..


Aanbevolen berichten

nee dat deed hij niet.

hij vond het wel raar dat die er nog in zaten maar haalt die er niet uit, teinste niet dat ik heb gehooord.

de medicijnen en r:öthenfoto's en operatie en consult meer niet.

Ja rontgenfoto's zijn duur, moest hij die maken om te kijken of het nog zin had om te opereren (of het bot nog wel intact was en niet helemaal weg door het abces)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ben terug!

Er zat geen tand in, wel was het bot tot aan de kiezen helemaal opgelost er zaten er nog wel wat kleine restjes bot in die zijn er uit gehaald en de pus ook.

maar er zit nog wel een knobbel dus hoop dat alles goed weg is.

verder heb ik gekregen:

2 Ab's -voor in water

- om in te spuiten

caf oogzalf voor in de wond te doen

en carprofen drops die is 2x p.d in de mond moet spuiten.

maar die AB voor in te spuiten heb ik 2.5 ml gekregen dat moet ik om de 4 dagen geven maar weten jullie misschien hoeveel want dat staat er niet op namelijk.

de dierenartsen daar vonden het heel knap dat hij nog at want het was echt een bikkel zeiden ze haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ja dat eet hij wel maar niet gewoon dus daarom doe ik het altijd in de staafmixer.

dat is het heel klein en krijgt hij toch die vitamines binnen.

maar als hij geen ondertanden heeft kan hij dan toch hooi eten??

we waren gisteren in eindhoven bij don geweest en die had het ze er ook niet uit gehaald.dus ik weet niet. wel had ik gehoord omdat het al een oud konijn is dat de kiezen ook naar onder groeien en tegen de zenuw baan zitten en daarom om een tijdje heel erg kiespijn krijgt en dat vindt ik heel zielig! kan het lichaam zelf bot aanmaken?

is de DA in eindhoven vandaag open moet even iets vragen.

aangepast door Lolahethangoorkoijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua behandeling klinkt het hetzelfde als wat Homer nu krijgt. Alleen heb ik wondzalf (honingzalf) en geen oogzalf, maar denk dat het wel ongeveer zelfde idee zal zijn. Ik moet ook inderdaad heel veel erin spuiten, tot de holte vol is. Ik heb gemerkt dat je ook beter teveel dan te weinig kan smeren en ook gewoon uitsmeren over het vel erom heen (is bij homer namelijk ook flink gaan zweren). maar weet niet of dat ook met jouw zalf kan.

wat het hooi betreft: kunnen ze zonder tanden nog prima eten, Homer krijgt t in ieder geval prima naar binnen! en de rest van de groentje snij k ook altijd in kleine stukjes en gaat prima.

Heel veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat wel.

maar gisteren toen ik op zijn kin duwde kwam er weer beetje pus uit met bloed volgens mij en stonk zo erg:beurk:.

dus ik ben bang dat hij weer terug komt. maar vrijdag om 7 uur gaan we er weer heen voor controle en dan moet ze worden gespoelt. de pijnstillers zijn vandaag opgeraakt heb meteen gebelt na school en ze vroeg of ze nog at en dat doet ze nog wel. dus dat is dan denk ik niet nodig geweest ofzo. ze is nu ook al aangekomen maar die critical care eet ze bijna niet meer soms wel en dan ff helemaal niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het beter gaat! Dat er nog pus uitkomt hoort volgens mij zo, blijft ook nog wel even en kan best een paar weken duren voordat het helemaal over is. Tot die tijd zal je konijn dus wat extra aandacht nodig hebben en wellicht ook nog regelmatig terug langs de dierenarts om de wond schoon te maken en ter controle.

Ik ben met Homer ook gestopt met de pijnstillers, had het idee dat hij het vervelender vond om ze te krijgen en hij eet prima zonder de pijnstilling (wel geef ik hem nog af en toe wat als hij net bij de DA is geweest en ze flink in zijn wond hebben lopen porren :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pinstillers waren op en moet zelf spuitjes geven maar die gingen en heel moeilijk in of gwn niet dus had ik de dierenarts gebelt gisteren en toen zei ze dat knabbel(mijn konijntje)een huid had waar dat moeilijker ging. nu heeft ze andere naalden gebracht in de brievenbus 5st maar vrijdag moeten we op controlenen dan gaat hij het nog een keertje spoelen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel goed! rent gewoon kei hard door de tuin heen samen met andere konijn die hebt ik laatst voor het eerst bij elkaar geprobeert los dan wel he, dat ging super. maar ik durfde dat eerst niet omdat ze zo zwak was enzo en dat andere konijn in een fh en als die erop spring breek knabbel dadelijk alles haha. maar nu wordt ze al iets dikker. en brokjes eet je al wat meer enzo maar wel drinkt ze nogsteeds uit bakje en ik denk dat ze nooit meer uit flesje gaat drinken.

Wel moet ik nog een keertje terug komen naar de da omdat er nog klein beetje pus uit kwam met het spoelen en dit moet totdat er helemaal niks mer uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

2weken gelden op vrijdag moesten we weer ff komen voor controlen.

Toen was don er zelf ff maar niet aan het werk want hij moest weg maar omdat haar tandjes geslepen moesten worden en die andere dat niet voor elkaar kregen kwam hij even helpen en toen keek don er even naar en toen bleek dus te zijn dat die ontsteking achter niet weg is gegaaan. Voor wel. dus nu moest ik ook de zalf van buitenaf in de kin duwen, want daar zat een gaatje in met hechtingen om het open te houden maar dat had niet geholpen want dat gaatje was al na 3 dagen ofzo dicht. Nu als ik haar kin aanraak doet ze weer zo raar. Dus denk dat de ontsteking er weer zit.

Owja, waar dat gaatje eerst zat op haar kin, daar moest ik alleen nog erbuiten doen omdat het al dicht was want toen waren we weer naar de dierenarts geweest om dat te vragen.

Dus ik denk dat we er binnekort weer heen moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .