Ga naar inhoud

wat is er aan de hand?


meroke

Aanbevolen berichten

Een sok lijkt ons veel te klein voor snuffel. Die tubigrip lijkt idd nog een oplossing... al zal ze dat waarschijnlijk net als het rompertje snel af hebben. Het rompertje zat toch al redelijk strak.

De wonde zit net na haar nekje / zijkant rug.

Vetrap verband ken ik niet... even opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

misschien een iets grotere maat rompertje? 56 of 62... zodat het achterkantje wel dicht kan.. of iets maken met sluiting op de rug, zodat ze er niet goed bij kan?

of misschien een tuigje over het rompertje heen, zodat ze het minder makkelijk uit/af kan krijgen? En zorg dat de pootjes genoeg ruimte hebben, als het in de weg zit, zal ze er sneller aan gaan trekken/knagen

aangepast door Lonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de wond schoon is kan het bij mijn weten wel. Bovendien, als de wond weer open gaat, kan de dierenarts hem schoonmaken. En het is niet hetzelfde als hechten, dan zou hechtdraad niet meer nodig zijn.

Bij mijn voedster hebben ze na de castratie de wond gehecht en wondlijm gebruikt om de wondranden aan elkaar te plakken, zodat de wond beter/mooier geneest.

Het zou kunnen, dat het alleen mogelijk is bij een 'verse' wond, waarbij de wondrand doorbloed is, maar als snuffel de wond weer openbijt, dan lijkt mij dat die doorbloeding er wel is. Maar dat is natuurlijk aan de da, die is hierin meer deskundig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

exact 3 weken later is de wonde van snuffel een ware ramp. De "originele" wonde is wel goed dichtgegroeid, maar ze heeft vanavond een serieuze wonde bij gemaakt.

Nochtans was enkele dagen gelden alles in orde.

Zo zag de wonde er toen uit

img3890f.jpg

Dit is de wonde van deze avond :s

img4006k.jpg

Iemand raad? Ik ga morgen naar de DA, maar wil graag even weten wat jullie suggesties zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er vorige keer onderzoek naar vachtmijtmijt gedaan?

Buddy van mij deed dit ongeveer 3x per jaar ivm jeuk door steeds terugkerende vachtmijt .

Nadat de mijt onderkontrole was met pipetjes in zijn nek heeft hij het niet meer gehad...is wel altijd een kale plek gebleven.Maar dan liever een kale plek dan een open wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat is niet gebeurt, omdat het toen eigenlijk 1 beet was, op de plek van de enting, dus we dachten dat het daardoor kwam. Dit is echt op een paar uur héél erg veranderd nu.

Ik heb wel zelf al even naar haar vacht gekeken, kan niets zien en op de rest van haar lijfje ziet alles er prima uit. Geen haaruitval, niets te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleg het anders met een avonddienst dierenarts. Wellicht is het verstandig om het ivm ontstekings-risico wel in te smeren met (verdunde) betadine? Maar knutsel niet zelf, overleg dat met een da!

En mijt hoeft niet altijd dezelfde symptomen te hebben... Haaruitval, roos/schilfers , jeuk... de symptomen hoeven niet zichtbaar te zijn voor het probleem om aanwezig te zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel een zalf van de dierenarts, ontstekingsremmend, van haar eerste wonde (die nu al wat dichtgegroeid is) we hebben er een dun laagje opgelegd nu, maar ze likt het er gewoon af en bijt verder.

Een kraag, jasje, ... helpt niet, ze verdraagt het niet en wordt er helemaal gek van.

Ik dacht dat je mijt wel kon zien.... misschien kan het dat dus zijn. bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar 1 kleine mijt kan al voor heeeel veeeel ellende zorgen....zou toch even laten kijken.

Hier in Roosendaal deden ze dat laatst (bij Ollie) met plakband monstertjes ,een stuk of 6, op verschillende plaatsen en alleen op de laatste zat toen het beestje...zichtbaar onder de microscoop.Verder zag de vacht er goed uit .....(geen schilfers ofzo maar meneer zat raar te krabben..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreemd, wist ik helemaal niet.

Ergens hoop ik wel dat dit het is, dan kunnen ze er iets aan doen.

En misschien is dit ook een reden waarom ik op mijn handen en armen vol sta met exceem en jeuk heb (al is dat wel al veel langer dan dat snuffel die wonde heeft). Heb gelezen dat dit ook besmettelijk is voor mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens tijd om hier verslag uit te brengen.

De DA heeft bij snuffel meerdere staaltjes genomen om met de microscoop te onderzoeken maar daar is niets uit gekomen. Of ik daar nu blij moet mee zijn weet ik niet, want dat wil zeggen dat we eigenlijk nog altijd niet weten waarom ze dit doet.

Dan toch gewoon jeuk vanuit de eerste wonde...??

Ze wordt toch behandeld tegen mijt, omdat het ook vreemd is dat ik met exceemplekken op mijn handen zit. Ze zei ook dat mijt soms moeilijk te vinden is.

Ze moet ook terug antibiotica krijgen tegen ontstekingen en ik moet de zalf verder gebruiken.

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens tijd om hier verslag uit te brengen.

De DA heeft bij snuffel meerdere staaltjes genomen om met de microscoop te onderzoeken maar daar is niets uit gekomen. Of ik daar nu blij moet mee zijn weet ik niet, want dat wil zeggen dat we eigenlijk nog altijd niet weten waarom ze dit doet.

Dan toch gewoon jeuk vanuit de eerste wonde...??

Ze wordt toch behandeld tegen mijt, omdat het ook vreemd is dat ik met exceemplekken op mijn handen zit. Ze zei ook dat mijt soms moeilijk te vinden is.

Ze moet ook terug antibiotica krijgen tegen ontstekingen en ik moet de zalf verder gebruiken.

Wat vinden jullie hiervan?

Heeft de DA dit alleen zelf onderzocht of ook opgestuurd naar een labo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meroke,

Mag ik vragen welke zalf je da heeft voorgeschreven?

Ikzelf heb zeer goede ervaringen met deze zalf

www.avianhealthcare.com/index.php?op=viewpage&page=35

Heb een konijntje die een heel grote open beet had en ik moest na de chirurgie de wond verzorgen met deze zalf en door deze zalf is alles goed gekomen. Een echte wonderzalf!

Mocht het niet genezen of mocht je da dit niet hebben, ik heb nog een restje liggen die je mag hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .