Ga naar inhoud

wat is er aan de hand?


meroke

Aanbevolen berichten

Zaterdagmiddag zijn we de 2 nijnen gaan enten. Alles is goed gegaan en ze leken er geen last van te hebben.

Maar sinds vandaag doet Snuffel héél vreemd. Ze krabt overal, ze schud met haar kopje, met haar hele lijf, ze rent doorheen het hok. Verder eet en drinkt ze normaal.

Ze komt ook naar me toe om geaait te worden, maar als ik haar aanraak rent ze zo rap als ze kan weer weg. Dat doet ze normaal nooit. Als ik haar aai gaat ze lekker zitten of liggen en geniet ze echt.

Als ik haar neusje streel blijft ze mooi zitten, maar ik mag echt nergens anders aan komen.

Zou ze pijn hebben of gewoon jeuk van de enting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het kan altijd dat je konijn iets onder de leden had, wat nog niet uitgebroken was. Een inenting wordt bij mijn weten alleen aan gezonde dieren gegeven... Het gebeurt mensen ook weleens, dat ze slecht reageren op een inenting en daar een paar dagen beroerd van zijn. Misschien heeft jouw konijntje dat ook..

Dus dierenarts lijkt mij idd verstandig.

En oppakken... Neem een grote oude badhanddoek en leg die over hem heen, dan kun je hem daarin wikkelen :)

aangepast door Lonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit op m'n werk de uren af te tellen... ik kan pas vanavond om 18u naar de DA :s

Deze morgen zag ik een 'kaal' plekje, waar ze al de hele tijd aan het krabben/bijten was... ik wou het controleren maar ze was razendsnel weer weg. Hopelijk is het niets ergs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*zucht* net terug van de dierenarts...

Het kale plekje is veranderd in dit:

snuffel-wonde-300x450.jpg

De DA zei dat misschien daantje had gebeten, of ze zelf had gebeten om de jeuk te doen verdwijnen. Ik geloof in het tweede want daantje doet zoiets nooit.

Wat een wonde! ik ben echt geschrokken toen ik het zag. Hij heeft haar wat geschoren en nu moet ik er 2 maal per dag zalf aan doen en ze krijgt een week lang antibiotica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben me nu net iets aan het afvragen en daar heb ik daarnet bij de DA absoluut niet aan gedacht, was te veel geschrokken.

Hoe moet ik nu voorkomen dat ze er verder aan bijt...?? Sinds ze thuis is zit ze er weer voortdurend aan. Maar is het bijten of wassen, dat weet ik dus niet :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link Lonka. Ik heb dit hier helaas ook niet bij de hand en moet straks werken :s

We hebben inmiddels gisteravond en deze morgen zalf aan de wonde gedaan maar 2 seconden later likt ze alles weg.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de DA. Hopelijk kan ik er vanavond langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nijntje groot genoeg is... een babyrompertje? Even een extra opening maken voor het plassen/poepen..

Mijn dwergje van 1.4 kilo verzuipt in een maatje 50, maar dan zou je het rompertje met naald en draad wat aan moeten passen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowel kraag en rompertje geen succes. De kraag wou ze helemaal NIETS van weten. We hebben haar wel redelijk makkelijk in het rompertje gekregen, maar de achterkant kon niet dicht. Ze zat wel met haar voorpootjes in de armpjes van het rompertje en ze bleef vrij rustig.

Toen ze 2 seconden terug in haar hok zat ging het rompertje razendsnel uit. Intussen heeft ze weer alle zalf afgelikt en zit ze weer aan de wond :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou mss nog een sok kunnen proberen waar je gaten inknipt of gaan horen bij de apotheek voor een stukje tubigrip (heb je in verschillende maten).

Tja...als ze het rompertje niet laat zitten, zal ze een medicalpetshirt waarschijnlijk ook niet laten zitten.

Waar zit de wonde ongeveer? Vetrap verband is anders ook nog iets dat je mss kan proberen...maar dat hangt een beetje van de plaats af en ik weet niet of ze dat zal laten zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .