Ga naar inhoud

oppassen nu met konijnen buiten


vosjes

Aanbevolen berichten

hoi allemaal

zondagmiddag hebben mijn nijnen buiten in de tuin gelopen

zondag avond wou 1 nijn van mij geen brokken of hooi

maandag morgen wou het nijntje nog niks eten en ook niet drinken

maandag avond ook nog niks

vanmorgen naar de da geweest blijkt dat fluffy een infectie heeft in het lijfje nu moet we dwangvoeren met critical care en we moeten cisaral drops toedienen als het donderdag nog niet beter is moet ik weer naar de da

groetjes petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het een infectie in het lijfje is? Zit ze niet gewoon verstopt vanwege het verharen?

Het is namelijk de tijd dat de konijnen erg verharen. Konijnen raken erg makkelijk verstopt. Een goede oplossing is stukjes ananas geven en prozyme over de groenten strooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de da heeft de darmen onderzocht die zitten niet verstopt maar het darmkanaal ligt wel helemaal stil omdat fluffy niks eet

fluffy heeft wel bij de schutting gezeten en er steek klimop van de buren door heen misschien heeft fluffy daar wel bij gezeten maar heb hem daar gelijk weg gehaalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij heeft vanmorgen wel wat gekregen voor de pijn en het zijn geen buiten konijnen we hadden ze naar buiten gedaan omdat het zo lekker weer was maar snuffie die heeft ook buiten gelopen en die heeft nergens last van het gaat om fluffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat het buiten is gebeurt het hoeft niet aan de klimop te liggen dat fluffy daar niks van heeft gehad maar een hond hier in de beurt die heeft ook al een infectie maar dan aan de kop dus vandaar oppassen met konijn buiten ik heb het idee dat er iets in de lucht zit dat fluffy dat binnen heeft gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de tanden van Fluffy ook nagekeken?

Overigens heb je nog 'geluk' dat je konijn er niet was als je pas na 1,5 dag naar de DA bent gegaan.. Een konijn wat niet eet, moet direct naar een dierenarts toe..

Natuurlijk wel goed dat je bent gegaan, maar aangezien alles nu al volledig stil ligt, wordt het erg moeilijk om dat allemaal weer op gang te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is allemaal goed bedoelt van mijn kant ik ben heel erg geschrokken flufffy is helemaal na gekeken de tanden zijn ook goed

hopen dat hij er snel weer boven op komt

hij ligt heel stil in het hok af en toe komt hij in beweging om te wassen maar hij heeft wel vaker dat hij een dag geen zin in eten heeft daarom hebben wij zo lang gewacht omdat ze nooit ziek zijn maar gelukkig hij is er nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee gelukkig geen nieuwe virus

mijn schoonmoeder heeft me net ff geholpen met dwangvoeren maar dat was geen succes hij heeft wel wat binnen gehad nou ga ik vanavond samen met mijn vriend de rest proberen er in te krijgen hopen dat het lukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .