Ga naar inhoud

Poepklond aan staart/poten


Nemodaantje

Aanbevolen berichten

Max (groot lotharinger) heeft vorige jaar regelmatig poep/haar kluiten aan aan zijn poten gehad. Dit werd er dan door de DA of mij afgeknipt.

Miffer heeft hier nog nooit last van gehad.

Nu was ik van de week bij de DA voor de entingen en heeft hij een kluitje aan zijn staart. Wel kan hij nog gewoon poepen dus in die zin zit het niet in de weg.

Ze kon het niet weg knippen en ik zal het moeten weken van de week.

Dit keer had hij het niet aan de poten.

Heeft iemand een idee hoe je dat soort dingen kunt voorkomen?

Mijn andere konijnen hebben hier geen last van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien minder 'nat voer' als andijvie/wortel/sla geven, maar af en toe een stukje droog brood?

En wat voor vacht heeft je konijn? Als het pluizig is rond het achterwerk, dan zou je kunnen overwegen, dat preventief kort te houden.

En weken kun je met sodawater of met zonnebloemolie.... Het eerste is meer wassen/weken en het tweede is insmeren/wrijven en een uurtje later kijken of de klont zachter geworden is en verwijderd kan worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien minder 'nat voer' als andijvie/wortel/sla geven, maar af en toe een stukje droog brood?

En wat voor vacht heeft je konijn? Als het pluizig is rond het achterwerk, dan zou je kunnen overwegen, dat preventief kort te houden.

En weken kun je met sodawater of met zonnebloemolie.... Het eerste is meer wassen/weken en het tweede is insmeren/wrijven en een uurtje later kijken of de klont zachter geworden is en verwijderd kan worden

Mits hij gewend is aan groente en dat rustig is opgebouwd is groente juist erg goed! Sla is overigens wat minder goed ivm gasvorming en wortel ivm de suikers, brood is ook een dikmaker.

Hoeveel gram brokjes krijgt hij? En krijgt hij ook groenvoer?

Ik zou zowieso niet gaan insmeren met zonnebloemolie, maar gewoon lekker in wat lauwig water laten 'weken' en het er daarna af halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@raylaatje : zo slecht is zonnebloemolie niet.. Ik heb het bijna 7 jaar lang voor mijn gehandicapte voedster gebruikt. voordeel is, dat het de huid soepel houdt en beschermt tegen uitdroging

*gehandicapt - mijn voedster kon niet lopen of zichzelf wassen en had altijd stront in haar vacht/aan haar achterwerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen samen een klein bakje hope farm brok 2x per dag en reageren alsof ze uitgehongerd zijn.. Ze eten ook goed hooi, dit is vrijwel altijd beschikbaar. Ik meng het niet.

Eigenlijk krijgen de te weinig groenvoer (schaam)

Het is een groot Lotharinger. Zijn zusje heeft het niet, maar hij had het eerder ook aan de zijkant van zijn poten.

Misschien de haren wel te lang ja..

Goed te zeggen ivm eitjes in de zomer. Had ik niet aan gedacht. Ik zal het snel verwijderen (al is het nu droog, dan komen ze er ni op af toch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .