Ga naar inhoud

een dikke keel


cyntje88

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

oke zal het eens gaan proberen.

het is er zo eigelijk ingeslopen.

Nadat mevrouw bevallen was en de kleintjes onbeperkt eten mochten at zij vrolijk mee.

nu staat ze steeds langs de tralies te granken voor eten .

het is moeilijk dit te negeren. dus geef ik haar vaker wat groente ofzo. moet ik dan niet meer doen.

ik ga straks maar eens op de weegschaal staan met haar .. ben eens benieuwd denk dat ze gauw een 3a 4 kg weegt.

Ik zal eens kijken of ik een foto vind waar ze helemaal opstaat kunnen jullie eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dierenarts zei dat ze inderdaad wat aan de flinke kant was.

maar dat dit in combinatie met zwangerschap en wintervacht erger was geworden.

maar hij zei ook dat het moeilijk was een konijn op dieet te zetten omdat ze overal aan knabbelen vooral als ze veel in de tuin liepen.

ik zou wat minder voer geven en me niet zo druk maken omdat ze nu het beter weer wordt toch de heledag rennen in de tuin en dan zou ze vanzelf gewicht verliezen.

maar hij heeft haar niet gewogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de kleintjes waren zowiezo dotjes.. apart die kleurtjes..

helaas heb ik ze niet meer. maar 1tje heb ik gehouden. dan ze de kleine die over 2 weken geholpen wordt.

Ik vraag me echt af waar het dan aan ligt .

ik heb zelf niet het idee dat ik ze te veel brokjes geef.

teminste niet dat ze zo dik kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kun je achter komen door het konijn te wegen en daarna de brokjes ;)

:yes:

En wat voor mensen geldt, geldt ook voor konijnen. Sommigen worden al dik door alleen naar eten te kĆ­jken, en anderen kunnen alles hebben. Het kan dus ook zijn dat 25 gram per kg al te veel is voor jouw dame. Waarschijnlijk geef je nu al meer dan 25 gram per kg, want uiteindelijk is 25 gram niet zo veel, nou ja en dan tikt het wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand kan daar veel nuttigs over zeggen, aangezien het hier om een rasloos konijntje gaat.. Als ze een raskonijn was, dan zou ze wel rond een bepaald gewicht moeten zitten, maar helaas staat dat voor rasloze konijnen niet vast omdat het per konijn verschilt.

Maar als de dierenarts gezegt heeft dat ze toch wat stevig is, dan zou ik daar van uit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ga ik er van uit dat ze rond de 2.5 moet zitten.

ALs ze dan een 0.5 kg afvalt is ze misschien goed.

ze is trouwens een hangoorkonijn.

maar of ze een echt ras is ??

geen idee. ik heb haar cadeau gekregen

aangepast door cyntje88
Link naar reactie
Delen op andere sites

mwoah, gedeeltelijk denk ik.

Een franse hangoor die bijvoorbeeld vrij actief is en een grote ren heeft wil soms maar niet aankomen en dus ook wat lichter blijven.

Maar als je een dwergje in een heel groot hok stopt zal het natuurlijk niet opeens groter worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .