Ga naar inhoud

een dikke keel


cyntje88

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja dat is ook zo !!

als ik een spoed geval had zou ik ook blij zijn dat ik meteen geholpen werd !!

ja er staan idd 2 konijntjes op haha

ja dat piepen bevalt me echt niet. Dit doet ze al een tijdje.

sinds januari eigelijk , maar het wordt steeds erger.

ik heb er eerst niet echt opgereageerd omdat toen haar laatste jong weg ging d8 ik dat het daar iets mee te maken had.

dat ze ze mist. maar ze blijft aan de gang en het wordt steeds erger.

en als ze te dik is vraag ik me eigelijk ook af waarvan.

ze krijgt veel hooi en groente en wat voer ..

loopt veel , en ik heb nog 2 konijntjes .. dan zouden die ja ook te dik moeten zijn . deze krijgen altijd hetzelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze een wam heeft wil niet zeggen dat ze te dik is hoor, wammen kunnen ook erfelijk bepaald zijn bij vrouwtjes konijnen, die hebben daar algauw extra aanleg voor. Mocht ze wel te dik zijn dan kan de dierenarts dat wel zien. Als een mannetje een wam heeft is ie wél veel te dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha wat een lieverd is dat !!

ja hoop dat het meevalt.

moet om 15:30 daarzijn

10 mei wordt mijn mannetje geholpen.

hij is dan 5,5 maand

de da zei dat die have maand niks uitmaakt omdat bij hier op de site staat vanaf 6 maanden.

is dit ook echt zo ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 2 rammen laten castreren en die waren beide 4 mnd. Het kan in principe vanaf het moment dat de balletjes goed zijn ingedaald. Vaak wordt er gezegd dat je beter kan wachten zodat ze nog mooi doorgroeien maar dit is geloof ik wat achterhaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad gelukkig een wam wat jullie zeiden.

het piepen wat hij deed en raar ademen was niks ergs.

waarschijnlijk eet ze te gulzig.

ze was inderdaad wat aan de flinke kant

maar dit kon ook nog komen omdat ze pas bevallen is , nu het zomer wordt en ze veel kan rennen in de tuin zou ze vanzelf weer afvallen.

dus ben eens benieuwd.

gelukkig was het niks ernstigs en is ze gewoon wat mollig haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

een half kommetje. per dag

maar het vrouwtje en mannetje zitten samen.

mannetje krijgt ook een half kommetje per dag.

heb eigelijk geen idee hoeveel gram het is.

misschien toch eens handig om te gaan wegen .

is een gewoon standaard kommetje van de dierenwinkel.

verder krijgen ze hooi en veel witlof en komkommer en gras

en s"morgens krijgen ze 1 yoghurt snoepje.

ik weet dat dit eigelijk niet mag. maar dit kreeg ze al voordat ik dit wist en nu staat ze elke morgen te wachten op haar snoepie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat eigenlijk een beetje een gevaarlijke uitspraak.

Onze Elmo (mannetje dus) heeft ook een klein wammetje maar die is echt niet te dik hoor.

En ook nooit te dik geweest? 't Is nu eenmaal wel zo hoor, mannetjesh oren geen wam te hebben. Ook als ie wel weer opgewicht is, gaat een wam nooit helemaal weg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

een half kommetje. per dag

maar het vrouwtje en mannetje zitten samen.

mannetje krijgt ook een half kommetje per dag.

heb eigelijk geen idee hoeveel gram het is.

misschien toch eens handig om te gaan wegen .

is een gewoon standaard kommetje van de dierenwinkel.

verder krijgen ze hooi en veel witlof en komkommer en gras

en s"morgens krijgen ze 1 yoghurt snoepje.

ik weet dat dit eigelijk niet mag. maar dit kreeg ze al voordat ik dit wist en nu staat ze elke morgen te wachten op haar snoepie

Er zijn richtlijnen voor de hoeveelheid voer.

Van gewone biks 25 gr per kg lichaamsgewicht (weegt je konijn 2 kg, dan 50 gr biks) Of het streefgewicht (bijv. hij weegt nu 3 kg en je wilt hem 2,5 hebben, dan geeft je voer voor 2,5kg).

Van Science Selective geef 1-15 gr per kg lichaamsgewicht.

Eerst moet je dus het gewicht van je konijnen weten. Dit kan eenvoudig, door eerst zelf op de weegschaal te gaan staan en daarna met je konijn erbij. Het zou verstandig zijn om je konijn regelmatig te wegen, dan kun je ook zien of hij wat gewicht verliest of aankomt.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef zelf een groot deel van de biks uit de hand, omdat ik het leuk vind, zij vinden het leuk én dan kan ik goed zien wie wat binnen krijgt. Je zou ze in principe gewoon een portie voor twee konijnen kunnen geven. Alleen als de één veeel sneller eet dan de ander is het een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze samen 1 bakje. Ik geef zelf Science Selective en daar hoeven ze maar heel weinig van en ze zijn er gek op. Het bakje is ook meteen leeg, dus het is niet zo dat 1 minder eet als de ander. Dit kan wel als er nog voer blijft liggen en 1 dan terug gaat om het alleen op te eten. Dit moet je dus even in de gaten houden.

Maar ze gaan dan denk ik minder brokjes krijgen dan nu dus het gewicht zal al wat afnemen, maar als je zwaardere konijn alles opeet kun je haar het beste apart voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .