synthia Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Vandaag is het dan zover... Vlekkie wordt geholpen aan haar tanden, ik vind het wel spannend hoor... Klinkt misschien wel raar...Om 10.00 uur moet ik haar brengen en tussen 14.30 en 16.00 kan ik haar weer ophalen.Hebben mensen nog tips wat ik het beste kan doen als ze weer thuis is....???Zijn er nog dingen die ik speciaal in huis moet hebben? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Klinkt helemaal niet raar, ik geloof dat iedereen hier bijna stikt van de zenuwen als hun beestjes een dagje bij de DA moeten doorbrengen.. Ik duim voor d'r hoor! Ik zou zorgen dat je pijnstilling mee krijgt en dat je dwangvoer hebt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Klinkt inderdaad helemaal niet raar. Zou het eerder raar vinden als je het niet spannend vindt. Hier staan de duimpjes omhoog.En inderdaad wat Dollie al zegt, zorg voor pijnstilling en dwangvoer. Eventueel een kruikje waar ze tegen aan kan liggen als ze thuis is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Heb je een naam voor welke pijnstilling ik naar moet vragen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Normaal zit ze bij manlief en de kleintjes in 1 hok, heb nu voor haar het enkele hok klaargemaakt zodat ze lekker rustig kan bijkomen van de stressende dag....of zouden jullie haar gewoon weer bij de groep zetten???Ik ben een leek bij dit soort dingen, maar wil wel het beste voor haar.Heb hier alleen het mannetje nu zitten die het liefst de hele ren aan het slopen is, is volgens mij opzoek naar het vrouwtje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik heb zelf altijd carprofen drops in huis Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik zou even aankijken hoe ze er aan toe is als ze weer thuis is. Als ze echt nog van slag is, kan je haar beter apart houden. Dan kan je ook beter in de gaten houden hoe ze eet en keutelt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik heb ook Carprofen in huis, maar Metacam is ook goed. Vraag maar gewoon om pijnstilling, dan weten ze het daar wel, misschien dat je dierenarts het zelfs wel standaard mee geeft, zou eigenlijk wel moeten maar gebeurt helaas niet altijd. Ik zou even kijken hoe het met d'r gaat als ze terug is, als ze gewoon goed wakker is en goed eet en keutelt kun je haar wel bij de rest zetten, maar als ze nog niet helemaal weer 100% is zou ik haar nog een nachtje apart houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Loura was sneller :surprised: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Loura was sneller :surprised:hahaha, eindelijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik ga het opschrijven en als ik weer bij de DA ben vraag ik er gewoon na. Het is ook altijd handig om het in huis te hebben idd... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chan Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Sterkte vandaag, hopelijk is ze snel weer opgeknapt!Heb er verder geen ervaring mee, ik moest bij mijn vorige konijn de tanden gewoon zelf knippen met een tangetje... (is wel jaren geleden he) Maar eruit halen is natuurlijk veel beter! Ik zou in ieder geval klein gesneden groenten (bijv. andijvie) in huis halen, dat eet wat makkelijker zonder tanden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik heb eerst ook de tanden steeds zelf geknipt alleen de bovenkant groeit achter elkaar langs en in een boog naar achter....Moest eerst ff informeren bij verschillende DA qua kosten. Het knippen is ook niet alles... Ze wist altijd precies wanneer het weer moest... De groente maakte ik al kleiner voor haar zodat ze wel gewoon kon eten, het eten ging overguns wel erg goed bij haar Dit tijd is nu verleden tijd en nu lekker genieten zonder tanden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Het is bijna zover... dan mag ik haar ophalen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Het is ook handig om ciseral in huis te hebben. Dat is een medicijn om de darmen op gang te brengen. Na een narcose eten konijnen vaak slechter en zeker zonder tanden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik ga het opschreven en vragen aan de DABedankt voor de tip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 succes dadelijk als ze terug is! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Nou de meid is weer terug bij mij thuis... Heb haar ff apart in een hok gedaan, maar straks weer lekker bij de groep terug.... Ze is erg levendig en loopt het hele hok door.... Ben blij dat het allemaal achter de rug is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Fijn dat ze weer thuis is! En nu nooitm eer gedoe met te lange tanden, dat is helemaal fijn! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 ja idd... Nu kan ze lekker genieten en hopelijk alleen nog maar naar de DA voor haar inentingen.... Niet meer op het aanrecht of de DA voor lange tanden.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Fijn dat ze thuis is en goed wakker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Klinkt allemaal goed. Nu nog even afwachten of ze wat gaat eten.Heb je nog medicijnen meegekregen van de dierenarts? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik heb er zelf om gevraagd... Heb wel speciaal voedervoer gekregen, zag dat ze net iets hooi aan het eten was en ze drinkt wel... Geef haar vanavond gewoon dat speciale eten dan weet ik zeker dat ze het binnen heeft gekregen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen haar te dwangvoeren, als ze zelf eet. Maar dan moet je wel zeker weten dat ze eet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2010 Ik maak dat eten klaar en doe he tin een kommetje zodat ze zelf kan eten zeg maar.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten