Ga naar inhoud

kale buik, erg?


Wizzeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn konijn (vrouwtje) is élke lente compleet kaal op haar buikje (precies wat jou konijntje heeft). En haar buikje is ook rose. Dit doet ze nu al drie jaar lang élke lente en ze is nu 5 jaar oud. Op zich niets om je druk over te maken! Het is geen schimmelinfectie, maar waarschijnlijk schijnzwanger.

Als konijnen baby's hebben/krijgen haalt de moeder haar haren weg bij de buik om de tepels bloot te leggen en om een warm haren-nestje te maken voor de baby'tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mwah... ik vind haar meestal in een giga-nest waar ze zelf in zit. dus ik weet niet of ze het niet-prettig vind. + ze verveelt zich niet zo veel, omdat ze continu haar nest verplaatst of er meerdere kleine van maakt.

Het is voor haar lichaam helemaal niet fijn, als het te vaak gebeurd kun je zelfs spreken van roofbouw. Daarnaast gebeurd er veel in het lichaam van je voedster, dingen waar ze niets mee kan en waarvan ze gefrustreert wordt. Als ze zo vaak schijnzwanger is, is dat eigenlijk best zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er razen constant hormone door haar lijfje. ze denkt steeds dat ze kleintjes krijgt maar er komt steeds niets. plus dat ze de huid op haar buik helemaal stuk maakt door het plukken. en het is erg veel werkt om zo'n nest te maken en allemaal voor niks! ook het verdedigen van het nest is er gvermoeiend vergelijk het maar dat je zelf constant ongesteld bent. dat is toch neit fijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is nu het probleem dan? Je bent naar de dierenarts geweest, want dat vond je duidelijk zelf ook nodig. Kom op zeg, je gaat me toch niet vertellen dat je het eigenlijk écht overdreven vindt, om met een konijn met een kale, geirriteerde buik naar de DA te gaan? Alleen maar fijn dat het om 'gewoon' een schijnzwangerschap bleek te gaan maar zo zag het er niet bepaald uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik heb helemaal geen probleem meer.

en nee, ik vind het goed dat ik naar de DA was gegaan want het kon evengoed WEL iets ergs geweest zijn

maar ik had mezelf al zoooo ongerust gemaakt gewoon om wat er hier gezegd werd.

En ik vind het GOED dat jullie zeiden dat het echt wel erg KON zijn.

dus laat het nu maar uit.. van mijn part mag dit topic gesloten worden?

aangepast door Wizzeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .