Ga naar inhoud

kale buik, erg?


Wizzeke

Aanbevolen berichten

ik heb net opgemerkt dat mijn konijn,

een vrouwtje genaamt swiffertje,

een kaal buikje heeft en haar achterste pootje ook een beetje.

Is dit erg? of verhaard ze gewoon veeel te snel omdat het plots warm is buiten?

iemand een idee wat het zou zijn?

ik denk niet dat het een schimmelinfectie is want de kale plekken zijn mooi roze.

hier een fotootje hoe haar buikje eruit ziet..:

wizzeke-6581-albums-ziek-picture28069-swiffertje-kaal-buikje.jpg

aangepast door Wizzeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog steeds veel te roze. De huid moet veel lichter zijn. Het is echt niet goed. Ik zou met haast (dwz eerstvolgende spreekuur, of zsm een aparte afspraak maken) naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik zit nu alleen thuis.. dan kan ik moeilijk toch alleen gaan?

en volgens mij gaat het heel moeilijk zijn om haar te pakken te krijgen..

ze laat zich namelijk helemaal niet graag vastnemen.. van in het begin dat ze bij mij was al niet.

Maar voor de rest lijkt ze er geen last van te hebben hoor?

wat denken jullie dat het is dan? of zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huid moet (bijna) wit zijn, NIET roze. Indy's huid (ook een wit konijn, met urinebrand door blaasproblemen) had alleen zo'n kleur op héle slechte dagen.

Ik sluit me bij Eva aan, vandaag nog naar de dierenarts! Eerlijk gezegt snap ik niet helemaal dat je daar nog aan twijfelt, ik schrik me rot van die foto's zeg.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaalplukken/Nestgedrag/Schijnzwangerschappen

Vooral in het voorjaar krijg ik veel vragen over nesteldrang van voedsters. Mensen schieten in de stress omdat hun konijn met een kale buik en borst rondhupst en omdat er gigantische nesten worden gebouwd door konijnen die met geen mogelijkheid gedekt kunnen zijn. Meestal is er sprake van een schijnzwangerschap (zeer zelden toch van een echte zwangerschap). De voedster bouwt een heel mooi nest, en gedraagt zich onder invloed van haar hormonen net alsof ze echt zwanger is, alleen is ze dat niet. Het nest mag een paar dagen blijven liggen of kan gelijk weggehaald worden, dat maakt niet veel uit. Dit gedrag is niet af te leren. Het enige dat je kunt doen om dit te voorkomen is door je voedster te laten castreren. Dit helpt gelijk ook tegen baarmoederkanker. In het artikel over castratie en sterilisatie kun je er alles over lezen. Gecastreerde voedsters horen geen schijnzwangerschappen meer te krijgen, ze slepen soms nog wat met strotjes, maar het is een stuk minder erg, en ook het harentrekken is er niet meer bij.

gevonden op deze site.. kan dat het niet zijn?? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .