Ga naar inhoud

vermindering eetlust?


anke1985

Aanbevolen berichten

Nou.. sinds een aantal dagen eten mijn konijnen minder.. laten wat groente staan... biks lijkt niet aan gegeten te zijn..

Ze zijn wel afgelopen weekend tijdelijk verhuisd van hok.. kan effkes niet anders.. kan het hier aan liggen?

Kwa groenten.. laten ze de witlof liggen, maar dit deden ze wel vaker.. denk dat ze het niet meer zo lekker vinden..

En biks.. tjah lijkt echt niet aan gegeten.. dus vandaag er maar eens wat zonnebloempitjes en gedroogde groente erdoor gedaan in de hoop ze eraan gaan eten.. Kan het zijn dat ze erop uitgegeten zijn.. dus tijd voor nieuwe biks?? Ik geef nu de hope farms super trio.. en dit krijgen ze nu een dik jaar al..

Pff.. moeilijk..

(ik heb ze vanmorgen beide wel wat zien eten want ze vlogen meteen op de biks bak af om de lekker dingetjes die erin gedaan had eruit te plukken..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een! Opeens laat hij zijn lof en peen staan. Eet aanzienlijk minder groente en op ander tijdstip dan voorheen. Maar uiteindelijk eet hij het wel. Misschien moet jij ook wat meer variatie aanbieden aan je konijn(en) qua groente. Hier schijnt het wel te werken!

Hij begint niet gelijk in de ochtend met groente eten, maar in de loop van de dag is zijn groente toch al redelijk op ( of bijna op ). Nu loopt hij ook in de tuin rond en dus eet hij daar ook van alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah.. het is rond die verhuizing begonnen..

er liggen nog gewoo keutels.. ze zijn wel de helft kleiner geworden..

Nu was de groente bijna op en ze hebben wat biks gegeten...

Heb nog een zak SS gehaald en een paar staafjes in een bakje gedaan.. misschien dat ze die lekkerder vinden?

En ben net toch begonnen voor alle zekerheid met een beetje dwangvoederen en ciseraldruppels te geven.. en kijk ik dit even aan..

pff tis zo moeilijk.. ben bang dat ik het dadelijk schuld ben omdat ik ze uit hun hok heb gehaald en een ander huisje heb gegeven voor tijdelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou de nijnen zijn verhuisd van hok.. ze hebben al eerder in die paneleren met klein hokje gezeten.. in december nog..

en daar heb ik ze nu ook in gezet..

het was namelijk zo'n goed weer afgelopen weekend dat ik dacht.. ga het hok maar eens goed schoon maken zodat ik hem te koop kan zetten en dan blijven ze gewoon tijdelijk in die panelenren etc zitten tot het nieuwe hok over 2 weken klaar is..

dus ik dnek dat ik hier fout aan gedaan heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat doe ik ook..

ik heb een drinkbak en ze plassen ook gewoon.. ze drinken trouwens nooit zoveel maar krijgen ook rond de 400 gram groente per dag..

hun buik voelt zacht aan..

Het groen wat ze echt heel lekker vinden is de wortel.. dus ik dnek dat ik daar maar een extra peen van erin gooi ondanks de vele suiker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels net hun ren weer opgefrist en alle keutels opgeruimd zodat ik kan zien hoeveel ze vannacht gekeuteld hebben..

Even hun toilet schoongemaakt.. nieuwe stro in hun hok..nieuwe hooi.. nieuwe biks en alle groente weggedaan en een winterwortel neergelegd.

Ook had ik nog een nieuwe hooitunnel staan en heb hun die in het hok gelegd..

Hopen dat ze nu wel wat meer gaan eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net toen ik daar kwam.. vrijwel niks gegeten.. de paar SS brokjes waren op... dus er maar iets meer neer gelegd.. hopefarms brokjes niks mee gedaan.. wortel 1 keer aan geknaagd..

dus weer o,4 ml ciseraldruppels gegeven en een spuitje dwangvoeding...

Het probleem is.. ik zie ze wel iets eten.. maar het is maar zo minimaal...

Vandaag en morgen moet ik weer van 8.00-18.00u werken, dus kan nu overdag ook nog niet met ze gaan.. mijn moeder moet werken, mijn vriend ook.. mijn zusje moet naar school..

Gelukkig zit de DA wel vanavond van 18.30-19.30u dus ga ik dan maar met ze.. tjonge ben zo bang dat er iets ernstigs is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig blijkt mijn zusje pas om 11.00u naar school te hoeven.. dus ik naar naar hun gegaan en haar uit bed gehaald.. ze gaat dadelijk tussen 8.00-9.00u met ze naar de dierenarts..

Ze zijn vorige week woensdag wel ingeeent geworden., kan dit het zijn..??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn inmiddels opgenomen bij de dierenarts.. :'( hij wou ze echt daar houden..

de darmen lagen stil, er zat lucht in hun buik/ darmen..

Hij kon geen verklaring geven of het stress was of de inentingen of toeval was...

dus hij wou ze daar houden en dwangvoederen en medicatie geven (welke weet niet ik want mijn zusje is gegaan.. maar dat zal wel goed komen het is een konijnkundige dierenarts) en door de dag heen ze nog onderzoeken

Ik mag ze vanavond ophalen, weet alleen niet hoelaat want dat heetf mijn zusje niet gevraagd.. dus bel ik rond 13.00 even op hoelaat ik ze halen mag en hoe het met ze gaat... en dan zei mijn zusje dat mochten ze vannacht niks uit zich zelf hebben gegeten ze morgen weer terug moesten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ze net opgehaald.

Dupke deed al wat eten daar! Prupke niet..

Ze zaten daar wel bij elkaar maar ik heb besloten ze toh even apart te houden doormiddel van een panelenren want ik wil zeker weten dat Prupke doet eten!

Dupke heb ik net al zien eten.. prupke nog niet..

Ik heb de biksjes geteld en wat groente in het hok gezet en wat gedroogd brood., dus hopen dat alles goed gaat..

Ik moet wel nog 3 dagen door gaan met de ciseral en dwangvoeding en de sapsimplex geven tot ie op is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .