Ga naar inhoud

Entreactie??


Marissy

Aanbevolen berichten

Ik heb vanochtend mijn 2 konijnen banjer en baileys laten inenten.

Banjer lijkt er helemaal geen last van te hebben.

Baileys heb ik me twijfels over, zij ligt maar in haar hok, en lijkt af en toe een pijnscheut te krijgen, ik zie haar dan beetje verkrampen, ik zie haar dan ook trillen en leek haar net ook horen tandenknarsen.

Ze is ook heel onrustig, dan gaat ze weer zo liggen dan weer zo.

Net wilde ze ook geen knaagstokje terwijl ze hier normaal gek op is.

Knagen aan sto zag ik haar net wel doen.

Is dit een normale reactie???

Link naar reactie
Delen op andere sites

dierenarts is tot half 12 open, er is wel een noodnr.

Ik heb op internet gezocht en zag dat je haar buik kan masseren en infacol kan geven.

Ik heb net nog ff snel infacol gehaald dus ga dat proberen

Ze heeft net wel 2 hapjes van een knaagstokje genomen dus dat is een goed teken.

Het lijkt erop dat ze niet meer verkrampt, maar ik hou haar goed in de gaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerlijk gezegd niet gaan zelf dokteren. bij gas kan dit heel gevaarlijk zijn als het in de maag zit. Lijkt mij toch echt een DA bezoekje waard hoor, en zo gauw mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat al beter met haar.

ik heb nog niets gedaan.

Ze eet weer hooi en ik had science Selective voer in een bakje gedaan, daar heeft ze nu ook wat gegeven, normaal geef ik dit als tussendoortje, omdat ik het te duur vind als hoofdvoer

Ze liep net ook een stukje door de kamer, ik hou haar nog goed in de gaten en zeker of ze gaat poepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe voelt haar buikje verder aan? Infacol is eigenlijk voor babys.. Dat helpt lang niet altijd bij konijnen.

Ik geloof dat het bij gas in de maag zelfs gevaarlijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja hou het goed in de gaten! Mijn konijn heeft dit ook eens gehad.. zelfde klachten. Stilzitten, dan die rilling over het lichaam en tandenknarsen, is toen vanzelf over gegaan maar had ook een lichte gasaanval kunnen wezen(weet nog steeds niet wat het was).. Ik zeg nu niet dat je niets meer hoeft te doen, maar als het weer verslechterd (als in: weer die rillingen, tandenknarsen of niet willen eten en stilzitten etc) moet je wel direct naar de DA gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja hou het goed in de gaten! Mijn konijn heeft dit ook eens gehad.. zelfde klachten. Stilzitten, dan die rilling over het lichaam en tandenknarsen, is toen vanzelf over gegaan maar had ook een lichte gasaanval kunnen wezen(weet nog steeds niet wat het was).. Ik zeg nu niet dat je niets meer hoeft te doen, maar als het weer verslechterd (als in: weer die rillingen, tandenknarsen of niet willen eten en stilzitten etc) moet je wel direct naar de DA gaan!

Ook als er maar een paar van die symptomen zijn trouwens. Mijn alex was alleen wat stil en was ondanks behandeling 5 uur later dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hou haar zeker goed in de gaten, zit er aan te denken om haar in de ren te zetten zodat ik kan zien of ze poept.

even een paar uurtjes scheiden van me andere konijn.

maar aan de andere kan wil ik haar niet uit het hok halen waar ze nu in zit van wege meer stress

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bij zoiets echt naar de dierenarts gaan hoor.. Mijn konijn had ongeveer dezelfde symptomen, wij zijn met spoed naar de dierenarts gegaan waar hij alsnog dezelfde nacht is overleden. Je moet nu echt niet gaan rommelen met Infacol, dat moet je sowieso NOOIT zelf doen.. Bij gas in de maag of een blokkade kan dit, zoals al gezegt, dodelijk zijn, en weet jij veel waar dat gas zit..

Ze lijkt nu dus weer op te knappen gelukkig, maar het loopt lang niet altijd goed af, juist voor dit soort situaties is dat noodnummer er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .