Ga naar inhoud

sterilisatie van mijn meisjes


Esjes

Aanbevolen berichten

M'n meisjes zijn net terug van de DA.

Yasmine had een beginnende baarmoederontsteking, ik ben dus superblij dat ik het gedaan heb want ik had hier absoluut geen idee van.

Ze zaten eerst gescheiden bij de DA, maar omdat Yasmine onrustig was heeft ze ze dan toch samen gezet, en nu zijn ze heel wat rustiger.

Voorlopig hebben ze nog niks gegeten en nog niet gekeuteld. Ze staan samen in een binnenhok in de huiskamer, zodat ik ze in het oog kan houden.

Als ze vanavond nog niks gegeten hebben, zal ik moeten dwangvoeren. Normaal krijgen ze SS, dus daar kan ik dwangvoeding van maken. Dat zijn hun darmen ook gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja zo zie je maar weer.. Svennie had ook al cysten op haar eierstokken.

Zorg maar lekker voor je meisjes!

Mijn andere 2 voedsters zijn 26 mei samen aan de beurt. Ik heb nog even nagevraagd aan de assistente wat zij aanraden. Het beste zou zijn om ze 2-3 dagen apart te houden zodat je goed in de gaten kunt houden of ze keutelen en eten. Maar haar eigen voedster at juist niet omdat ze haar maatje miste, toen ze bij elkaar zaten ging het prima. Dus dat is ook iets om in de gaten te houden.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu de meisjes samen zitten is het inderdaad moeilijker om goed te controleren wie eet en keutelt, maar nu zijn ze een heel stuk rustiger dus laat ik het maar zo.

Ze hebben nog niets gegeten, dus ik ga nu meteen wat dwangvoeding maken. Ik vind het best een beetje eng.

De rammetjes zitten nu nog steeds samen. Ik merk wel dat het samen niet zo vlot meer gaat, en ik geef op 2 plaatsen eten. Er wordt niet gevochten en ze hebben veel mogelijkheden om elkaar te ontlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste dwangvoeding achter de rug. Toch geen leuke bezigheid. Gelukkig had ik wel hulp van m'n vriend.

Ze hebben maar een beetje gekregen, straks krijgen ze nog een beetje.

Ze hebben ook hun pijnstilling gekregen.

Hoe snel werkt die metacam? Kan het nu al werken, of zou het gewoon toeval zijn? Merel was net druk in de handdoeken aan het graven, terwijl ze daarnet er maar zielig bij lag

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ze net voor de 2de keer dwangvoeding gegeven :(

Ik hoop dat het morgen wat beter met ze gaat, want nu zijn ze nog helemaal van de kaart. Ik hoop zo erg dat het morgen al wat beter gaat, anders neem ik terug contact op met de DA (die heeft mij sowieso gevraagd morgen eens te bellen hoe het gaat)

Ik heb er eigenlijk geen goed gevoel bij, en ik voel me rot om m'n nijntjes zo te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveelste dag na de operatie zit je nu? Het is normaal dat ze niet meteen eten. Met een beetje dwangvoeding hou de darmen op gang, je moet ook weer niet te veel geven anders eten ze zelf er niks meer bij.

Heb je al geprobeerd om een bord groenten neer te zetten met alle groenten die ze lekker vinden? Snoepjes die ze lekker vinden? Stuk oud brood? Peterselie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dwangvoederen vind ik zelf ook verschrikkelijk!! ik ben nu ook aan het toen bij die van mij, buiten het feit dat geheel onder de krassen zit kan ik het geknuffels met ze de komende tijd vergeten en bezorg ze nu ook nog flinke stress door dat gedwangvoeder..

Uhmm.. wat voor dwangvoeding geef je... want olvarit worteltjes.. zit niet alleen worteltjes in maar ook meen ik 17% rijst..

Je zou bij de DA een zakje critical care kunnen gaan halen, en eventueel ciseral druppels (stimuleert de darmwerking) mocht ze vannacht nog niks gegeten hebben

Ik heb mijn 2 konijnen vannacht uit elkaar gehad, om te zien of ze beide gegeten hebben, en dat hebben ze dus zitten sinds een uurtje weer bijelkaar en vannacht gaan ze denk ik weer uitelkaar want ik wil dit zeker weten

Hoe is het met ze nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleg even met je DA of je 2 keer daag pijnstilling mag geven en tevens ciseral mag gebruiken om de darmen op gang te houden van de dames.....

Het is heel verschillend per voedster hoe ze bijkomen van deze zware ingreep.

Soms moet je wel 3 dagen dwang voeren voor dat ze het zelf oppikken.

Geef ze een bakje water dat drinkt wat makkelijker voor ze.

De wond trekt als ze hun nekje strekken.

Ze willen het liefste op een kale bodem liggen omdat de wond warm is....dat verklaard het krabben op de handoek net zo lang tot ie aan de kant ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterillistatie is inderdaad gisteren gebeurd. Zolang ze niet zelf eten moet ik 2X per dag metacam geven. Voor die ciseral druppeltjes zal ik eens bellen.

Ik heb geen wortelpapje gekocht, de enigste die ik in de winkel gevonden heb was met aardappelen, en dat heb ik maar meteen in het rek laten staan.

De DA heeft wel critical care hoor, maar we hebben besproken dat het misschien beter is om dwangvoeding te maken van hun SS-brokjes, zo verandert er niet veel aan hun menu.

Vannacht weer niets gegeten (ze hebben een beetje van verschillende groenten, wat biks en wat hooi liggen - er is duidelijk geen hooi uit de ruif getrokken want dan lag er ongetwijfeld een beetje in de kooi) ook niet gekeuteld.

Ik heb vanochtend de eerste dwangvoeding achter de rug + metacam. Merel bijt me! (ik vergeef het haar, ze heeft pijn en dan breng ik haar nog eens in de stresssituatie van dwangvoeding). Gisteren had ik hulp, vanochtend alleen gedaan. Eerst in een handdoek gewikkeld, helpt een beetje maar het is nog altijd niet makkelijk en niet fijn :(

Ik hoop dat het snel beter gaat met m'n meisjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je meisjes snel terug de oude zijn. Eventjes volhouden met de dwangvoeding en ze zullen wel snel herstellen.

Hoe oud zijn ze trouwens ?

Ik heb hier ook 2 voedsters van 3 en 2 jaar die niet gecastreerd zijn en ben nog in twijfel of ik het laat doen.

Nog veel sterkte en moed en het komt wel goed hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortel koken en dan de blender in..

Maar.. om de hoeveel tijd dwangvoer je ze?

Toen die van mij woensdag en gisteren zijn opgenomen geweest deden zij ieder uur een beetje geven.

En dan 4x per dag ciseraldruppels erbij

Nu moet ik ze 5x per dag dwangvoeder met 2 tot 4x ciseraldruppels..

Dupke ga ik niet meer dwangvoederen, zij eet zelf..

Prupke begint nu ook zelf te eten dus denk dat ik het vandaag 4x doe.. en iedere keer de ciseraldruppel erbij

Al de Da gebeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yasmine zal ongeveer 3 jaar zijn, maar dat weten we niet zeker. Ze komt van de opvang, en daar wisten ze het ook niet zeker.

Merel is iets minder dan 1 jaar.

Daarnet was Yasmine zichzelf aan het wassen. Is dat een goed teken? Ik denk van wel.

Nu nog zelf eten en keutelen....

Als ze vanavond nog niet eten of keutelen, kan ik bij de DA ciseral druppeltjes gaan halen.

Normaal zitten m'n nijntjes in de garage, nu zitten ze in een binnenkooi in de huiskamer.

De DA heeft ook een sok rond hun lijfje gedaan, zodat ze niet bij de wond kunnen.

Daarnet had ik het gevoel dat Merel het veel te warm heeft. Ik heb de achterdeur net open gezet, om wat frisse lucht te hebben. Zou ik ze deze middag als de zon goed schijnt op het terras zetten of toch maar beter niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortel koken en dan de blender in..

Maar.. om de hoeveel tijd dwangvoer je ze?

Toen die van mij woensdag en gisteren zijn opgenomen geweest deden zij ieder uur een beetje geven.

En dan 4x per dag ciseraldruppels erbij

Nu moet ik ze 5x per dag dwangvoeder met 2 tot 4x ciseraldruppels..

Dupke ga ik niet meer dwangvoederen, zij eet zelf..

Prupke begint nu ook zelf te eten dus denk dat ik het vandaag 4x doe.. en iedere keer de ciseraldruppel erbij

Al de Da gebeld?

Moet je de wortel eerst koken? Anders eten ze toch ook geen gekookte wortel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je meisjes snel terug de oude zijn. Eventjes volhouden met de dwangvoeding en ze zullen wel snel herstellen.

Hoe oud zijn ze trouwens ?

Ik heb hier ook 2 voedsters van 3 en 2 jaar die niet gecastreerd zijn en ben nog in twijfel of ik het laat doen.

Nog veel sterkte en moed en het komt wel goed hoor.

Ik zou je aanraden niet te lang te twijfelen en binnenkort een beslissing te nemen. Hoe ouder, des te zwaarder de operatie en des te meer risico's op complicaties. Ik heb zelf besloten om het niet te doen, omdat de DA een castratie boven de drie jaar heeft afgeraden. Mijn konijn komt uit de opvang en is hoogst waarschijnlijk ouder dan drie jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je de wortel eerst koken? Anders eten ze toch ook geen gekookte wortel?

Ik heb een keer geprobeerd te dwangvoederen met gepureerde gekookte wortel, helaas was het geen succes. Het eerste voedsel dat mijn konijnen in zo'n situatie uit zichzelf eten zijn verse kruiden. Dit heb ik gelezen in adviezen over konijnen die niet willen eten. Misschien is het een idee dit de volgende keer te halen als je boodschappen doet?

Ik hoop dat je konijnen gauw weer opknappen. Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer geprobeerd te dwangvoederen met gepureerde gekookte wortel, helaas was het geen succes. Het eerste voedsel dat mijn konijnen in zo'n situatie uit zichzelf eten zijn verse kruiden. Dit heb ik gelezen in adviezen over konijnen die niet willen eten. Misschien is het een idee dit de volgende keer te halen als je boodschappen doet?

Ik hoop dat je konijnen gauw weer opknappen. Beterschap!

Straks moet ik even naar de winkel. Zal eens kijken naar wat basilicum (hebben ze in het verleden al gehad, maar helemaal nog niet zo vaak). Peterselie ligt al bij de nijntjes, maar daar komen ze niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks moet ik even naar de winkel. Zal eens kijken naar wat basilicum (hebben ze in het verleden al gehad, maar helemaal nog niet zo vaak). Peterselie ligt al bij de nijntjes, maar daar komen ze niet aan.

O, wat goed, je hebt er al aan gedacht.. peterselie vinden ze erg lekker, he. Wie weet zijn ze met iets ongewoons te verleiden. Hier vinden ze dille ook erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk knappen ze snel op! Sterkte ermee..

Mijn 2 voedstertjes zijn ook wel al aan de oude kant, ééntje is 7 en de andere is onbekend maar minimum 4 jaar. Zo'n operatie kost ook veel geld en als vijftienjarige heb ik daar thuis niet veel over te zeggen. Dus castratie zal er hier niet van komen, tenzij er iets mis is, maar dan is het waarschijnlijk meestal te laat? Laten we hopen van niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine opmerking....

Citaat

er is duidelijk geen hooi uit de ruif getrokken want dan lag er ongetwijfeld een beetje in de kooi) ook niet gekeuteld.

Dames die geholpen zijn hebben moeite om hun nekje te strekken dus hooi uit een ruif kunnen ze erg moeilijk pakken, dit zelfde geld voor de drink fles wat ik reeds eerder heb omschreven.Het zijn kleine dingen maar ook zo belangerijk.

Pas op dat ze niet op de tocht staan de dames, met de deur open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .