Ga naar inhoud

Bunny ziek


Fluffie&Bunny

Aanbevolen berichten

Toen in vanmorgen de konijnen eten ging geven, kwam Bunny niet aanrennen. Hij lag stil in het nachthok, ademt snel en bibbert. Ik heb hem meteen naar binen gehaald want hij voelde koud aan. In een deken heb ik hem tegen me aangehouden en nu is hij wat opgewarmd. Het kan gas zijn en daarom heb ik voorzichtig gemasseerd, maar dat heeft geen effect. Hij eet en drinkt niet, en als zijn toestand niet binnen enkele uren verbeterd ga ik de DA bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad ook geen uren meer afwachten en meteen bellen.

Je kunt je konijn ook een kruik geven of een 1,5 ltr fles gevuld met warm water (let op niet te heet!) om hem op te warmen.

Als ze stil zitten en niet eten is er echt iets goed mis. Het kan goed opgelost worden als je snel naar een dierenarts gaat en er een behandeling wordt ingezet.

keuteld hij nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal :)

Ik ben net terug en Bunny heeft een luchtweginfectie. Hij heeft 3 spuiten gehad, 1 voor de pijn, 1 is een ontstekingsremmer en 1 om de darmen te stimuleren. Hij voelt zich nu al een stuk beter. Ook heb ik anti-biotica gekregen en daar moet ik vanavond mee beginnen. Hij heeft net gegeten en gedronken, dus dwangvoeren hoeft gelukkig niet. De DA zei dat ik er goed aan gedaan had om hem meteen te verwarmen, want hij is een beetje onderkoelt. Vandaag moet hij nog binnen blijven (hij staat lekker naast de verrwarming) en omdat het vrij warm wordt (hier rond de 20 graden) mag hij weer morgen weer naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je meteen gegaan bent.

En echt super om te horen dat hij weer wat opknapt.

Ik weet alleen niet of naast de verwarming nou echt een goed idee is. Het lijkt mij beter om hem ergens te zetten met een kruikje, zodat hij zelf kan kiezen. Naast de verwarming kan het echt heel warm worden en dan kan hij niet weg als hij het te warm heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook pijnstilling mee gekregen trouwens?

Het klinkt in ieder geval goed zo. erg fijn dat hij meteen weer wat heeft gegeten.

Nee, hij heeft een spuit gehad met pijnstilling en de DA dacht niet dat dat nog nodig was, omdat ik erop tijd bij ben geweest. Hij is al veel actiever nu en eet en drinkt gelukkig goed. Mocht ik merken dat hij morgen nog pijn heeft, dan ga ik naar de DA om pijnstilling te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .