Ga naar inhoud

nootjes e.d.


Lonnekeponneke

Aanbevolen berichten

Ik weet het niet zeker, maar ik denk van niet.

Ik ben wel ooit ergens tegen gekomen dat je lijsterbesjes gedroogd wel kunt geven, maar ik zou er toch mee oppassen.

Op BunnyBunch zelf staat veenbes wel als geschikt voor konijnen.

aangepast door Flitzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ja ik denk ik ga t niet geven, maar volgens mij zitten er op die konijnensnacksticks wel nootjes enzo, dus dat zou je laten denken dat ze het toch mogen hebben

Volgens mij zijn dat voornamelijk zaden, maar er zitten inderdaad ook noten in en zelfs bessen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee weet ik wel, mama had ze meegenomen omdat 'het wel mocht zo voor pasen een keertje' achja, een uitzonderingetje he.

Ik had het ook niet tegen jou slimpie, ik weet dat jij dat wel weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, aangezien die sticks nou niet zo gezond zijn, is het dan beter om het gewoon niet te geven?

ik bedoel dan noten, en bessen;)

EDIT: ik wist dat de sticks niet gezond waren, ik geef ze ook niet, maar soms kom je dingen wel eens tegen in de winkel;)

aangepast door Lonnekeponneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze nooit in ieder geval. Heb het wel gedaan, maar mijn nijnen vinden groente veel lekkerder en het is gezonder, dus verwen ik ze daar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop altijd een zakje gedroogd fruit voor de nijnen, ik doe dan een paar dingetjes van door de salades en ik doe ze in de voerbal (gemengd met gewoon SS)...

Maar in dat zakje zitten ook een soort nootjes.. Ik weet niet wat voor nootjes het zijn en ik kan het op dit moment ook niet nagaan. Ik doe de inhoud van het zakje altijd in een vershoudbakje en het zakje zelf gooi ik weg vandaar :whistle2:

Ik zal het de volgende keer even bewaren maar ik ben voorlopig nog niet toe aan een nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

boomnoten zoals beukennoten, hazelnoten etc zijn niet giftig, maar wel calorierijk, en zijn dus dikmakers.

aardnoten zoals pinda's en cashewnoten zijn eigenlijk geen noten, maar peulvruchten en zijn rauw niet tot licht giftig. maar wat je inde supermarkt koopt is geroosterd en is daarom slecht verteerbaar voor je nijn. bovendien bevatten ze erg veel vet en vaak ook zout.

doppinda's zijn vaak behandeld met chemische dingen om ze van schimmels te ontdoen, en ook vaak nog gebrand en daarom niet geschikt voor je nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .