Ga naar inhoud

radijsjes loof veilig?


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Grappig: Fluf en Tinus moesten ook wennen aan tomaten en paprika, maar inmiddels eet Fluf paprika alsof ze nog nooit anders heeft gedaan :-) Tomaten laten ze liggen totdat al het andere op is... Tutjes zijn het :-D

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga snel een bakje groente maken, met radijsloof erbij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had gisteren ook radijsjes gekocht en mijn nijntjes een klein stukje loof gegeven, maar echt lekker vinden ze het niet.

en ik ben zelf een beetje tegen het aanwennen van eten, niet alleen bij de nijnsels, maar ook bij mensen. iets "leren eten" of "leren drinken"....tja, waarom zou je :P

maar ik ga de nijnsels vandaag toch weer wat loof geven, anders moet het weggegooid, das ook weer zonde. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Svennie luste na de castratie alleen maar de blaadjes van de radijsjes, die heeft ze dus ook veel gehad en ik heb niks raars gemerkt. Als ze het zelfs na een operatie kan verdragen in een vrij grote hoeveelheid (blaadjes van 1 bos radijsjes per dag) dan zal het ook wel veilig zijn. Ik was er eigenlijk gewoon van uit gegaan dat het geen kwaad kon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had gisteren ook radijsjes gekocht en mijn nijntjes een klein stukje loof gegeven, maar echt lekker vinden ze het niet.

en ik ben zelf een beetje tegen het aanwennen van eten, niet alleen bij de nijnsels, maar ook bij mensen. iets "leren eten" of "leren drinken"....tja, waarom zou je :P

maar ik ga de nijnsels vandaag toch weer wat loof geven, anders moet het weggegooid, das ook weer zonde. :)

Nou, inderdaad! :P als ze hier iets niet willen eten, geef ik het niet weer. Of nou ja, iets dat Fred vóór Feline niet lustte, geef ik nu wel, misschien lust Feline het wel en hij is ook anders gaan eten door Feline, maar verder..

Maar ik kan me nu niks bedenken, radijsjes (of loof daarvan) hebben ze nog nooit gehad. Paprika, banaan en aardbei lustte Fred niet en dat ga ik ook niet aan Feline geven, paprika vind ik maar 'gevaarlijk' (dat baseer ik echt nergens op hoor.. is gewoon een dom gevoel.. :$:rofl:) en banaan en aardbei zijn natuurlijk dikmakertjes, ik denk sowieso niet dat ze dingen missen,m aar als je iets nog nooit gehad hebt kun je het hoe dan ook niet missen.. :P Als ik weet dat ze het heel lekker vinden kan ik de verleiding ook niet weer staan het te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je krijgt soms groente in een pakket of je houd ze over dan verdeel ik het tussen de konijnen. En vaak is het de eerst twee keer meer wat de boer niet kent dat vreet die niet.

Duurt hier tenminste altijd even voordat ze iets nieuws uberhaupt proberen. Eerst al het andere opeten. 25x ondertussen geroken aan dat vreemde spul en dan pas een hapje van nemen.

Bijvoorbeeld radijs vind ik heerlijk in een wokschotel maar een hele bos is dan veel te veel. Ideaal dus om aan de konijnen te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een zindelijk ventje.

Loof van radijsjes ok, radijsjes zelf de ene keer wel de andere keer niet, witloof niet altijd, loof van wortelen vindt hij heerlijk, brocoli ook met mate, tomaat moet hij niet van weten, courgette ook niet, druifjes ook niet.

Is wel moeilijk als je dan beetje gevarieerd eten wil geven hè :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .