Ga naar inhoud

Dienstdoenende dierenarts


Emytje

Aanbevolen berichten

Hoe zie ik wat een dienstdoenende dierenarts is dit weekend en pasen? (het gaat om almere en omgeving?)

Ik zag dat Dierengeneeskundig centrum Almere 24 uur per dag bereikbaar was, alleen helaas geld dat alleen als je als klant staat ingeschreven en laat ik nu net altijd naar Kliniek Buitenmere gaan...

Ik heb namelijk het idee dat Fable last heeft van verstopping. Hij heeft erg kleine keutels en zit stilletjes in een hoekje. Ook wilde hij niets eten. Ik maak me dus behoorlijke zorgen en ik wil morgenochtend naar een dierenarts (het liefste nu, maar ik ben afhankelijk van de fiets/openbaar vervoer), maar ik kan er zo gauw geen vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je moet goed opletten dat ze doorhebben dat een moet eten. 24 uur niet eten kan al fataal zijn. Pijnstilling bij een konijn werkt 12 uur. Je kan als je medicijnen krijgt even hier de namen neerzetten en dan kan iemand je misschien vertellen of die medicijnen geschikt zijn voor konijnen. Ik zou zorgen dat je vandaag nog dwangvoer meeneemt bij de dierenarts of olvarit wortelhapje koopt. Dan zit je straks niet met de pasen zonder dwangvoer als je konijn niet eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons staat het meestal in de krant (niet de gewone, maar die lokale krantjes) welke DA dienst heeft, en als je naar je eigen DA belt vermelden zij als het goed is op een bandje een nummer dat je kan bellen, bij mijn vorige DA werd je zelfs automatisch doorverbonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ondertussen geweest. Hij heeft een injectie gekregen en ik heb Cisarel (of zoiets) meegekregen. Daarvan moet hij 4x op een dag 1ml. Maar ik zie geen verbetering. Hij heeft 3 takjes peterselie op en toen plofte hij neer. Zijn buikje is net na het innemen van het medicijn ook gemasseerd en ik heb 2 ml water in zijn bekkie gespoten.

Olvarit wortel heb ik vanochtend al gehaald. Ik heb ook een vijzel, dus eventueel zou ik ook wat dwangvoeding van de SS brokjes kunnen maken? Of is dit juist niet goed?

Ik ga zo alleen wel weer bellen, aangezien meneer nog steeds zielig in elkaar gedoken zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoeding van SS maken kan prima ja.

Ik denk dat je met name pijnstilling nodig bent nu, hij heeft darmstimulerende middelen gehad (Ciseral is dat, en ik vermoed de injectie ook) dus dat is op zich goed, maar hij voelt zich nog steeds belabberd en zal dus ook niet gaan eten. En zolang hij niet eet blijft hij achteruit gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me hier bij aan. Een konijn met pijn zal niet eten. Pijnstilling is dus erg belangrijk. Heeft de DA inderdaad een verstopping geconstateerd? Masseren wil dan ook nog wel eens wonderen doen, en laten bewegen is ook goed voor de darmen. Maar pijnstilling is zeker noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn darmen liggen stil, dat was de conclusie van de dierenarts. ;)

Ik heb net gebeld. Ze ging overleggen, maar omdat de hele wachtkamer vol zit met patienten kan het nog wel even duren. Ik heb het over pijnstilling gehad, maar ze zei dat het niet bij ieder dier kon helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een belachelijke redenatie.. Maar goed. Zou er echt op aan blijven dringen.

Mede vanwege dit soort dierenartsen, heb ik altijd pijnstilling in huis (Carprofen), ik ken mijn dierenarts en die zou altijd pijnstilling geven als dat nodig is, maar ik ken de dierenartsen hier in de omgeving ook en in het weekend heb je niet veel keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je Carprofen ook mee zonder dat er iets is? Want dan ga ik het dinsdag meteen halen bij mijn eigen DA.

Ik heb net 12 SS brokjes fijngemaakt en gemengd met ongeveer 25 ml water. SS neemt water niet zo mega goed op, dus het was niet zo goed gemengd, maar ik denk dat hij ongeveer 20 ml water op heeft en 2/3 van de brokjes. Daarna heeft mijn vriend em nog gemasseerd en nu loopt hij rond in de kamer. Hij heeft 1 ieniemini keuteltje neergelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon tegen de DA zeggen dat je het op voorraad willen hebben voor het geval dat. Mijn DA vond dat helemaal niet gek.

1 klein keuteltje is beter dan geen. Hopelijk komen er gauw wat meer. Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat er net aan te denken ja, woont toevallig niet iemand hiero in de buurt die het in huis heeft? ;) (mocht iemand in Almere wonen en dit lezen, ik zou het graag komen ophalen - mits de DA straks terugbelt natuurlijk en ik het wel gewoon mee krijg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op je strepen gaan staan hoor. Het is je eigen DA niet, dus dan kan je best wat vervelend gaan doen anders. Je komt er toch niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .