Ga naar inhoud

konijn met huidschilfers?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Behoorlijk zeker is niet zeker natuurlijk, maar goed.

Ik heb geen ervaringen met schurft, dus ik zou het niet weten. Maar als je opa fokker is geweest, dan weet hij het toch wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ga je doen als dit middel niet blijkt te werken? Huidschilfers hoeven niet per definitie schurft te zijn en daarbij vraag ik mij af of dit middel wel naar behoren zal gaan werken. 3x een injectie met Ivermectin lijkt mij effectiever, maar dat zal een dierenarts alleen toedienen.

Als je naar een goede, kundige dierenarts gaat kan die de schilfers en eventueel een schraapsel van de plek onderzoeken wat voor beestje er nou zit, het zou zo te horen ook prima vachtmijt kunnen zijn.

Schurft:

http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Parasieten_ziektes/Schurft_nl.PDF

Vachtmijt:

http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Parasieten_ziektes/Huidmijt_nl.PDF

Als het 20 jaar geleden is dat jouw opa voor het laatst konijnen heeft gehad, zeker naar een DA. De afgelopen 20 jaar is er ontzettend veel meer bekend geworden over konijnen en personeel van een dierenwinkel heeft vaak helemaal geen verstand van ziekten (de levende have staat ook vrijwel altijd onder controle van een dierenarts, hoe zou dat nou toch komen?).

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hebben ze inmiddels alweer bij elkaar..hadden vlekje in een dubbelhok & pluis in de ren eraaanvast. het regende en alsnog bleef Pluis tegen het gaas bij Vlekje liggen & liet zich helemaal natregenen om bij hem te zijn. toen we Vlekje weer bij PLuis lieten gingen ze elkaar meteen lopen likken...zo lief om te zien. . .

maar zijn er geen mensen die ervaring hebben ? en me tips kunnen geven ? kan hierover niet veel vinden op google

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dat was je niet begin vraag. Daar heb je wel antwoord op gekregen, maar toch iets anders besloten.

En je andere vraag kan ik niet voor je beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon naar een DA gaan en niet bellen voor meer info, en ga dan naar een DA die konijnkundig is. Vachtproblemen bij konijnen worden door dierenartsen die weinig tot geen verstand hebben van konijnen vaak verkeerd geĆÆnterpreteerd waardoor het konijn alleen maar langer met klachten rondloopt. Jij vind het vast ook niet leuk als je continu jeuk zou hebben ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag echt hopen dat je DA dat niet zegt, en zo ja dan zou ik zelf toch echt naar een andere dierenarts gaan. En ja, ik heb ervaring met schurft, maar dan wel bij cavia`s. Vachtmijt bij konijnen heb ik ook al vaker gezien. Heb je een foto van de plek bij het konijn en kun je die eens posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .